En FPS med Diablo sine konvensjoner hadde faktisk vært jævla fett. Og nei, Borderlands teller ikke.
Jeg tror ikke det. FPS-spill består i mye større grad av å manøvrere seg rundt i et område, hvis du mener man skulle gjort som i Diablo og laget tilfeldige brett for teoretisk uendelig gjenspillbarhet frykter jeg områdene ville blitt skrekkelig dølle ganske fort. Tenk også over at man må lage mange flere assets i høyere kvalitet for å oppnå samme detaljnivå i en FPS som i et fugleperspektiv-spill.
Uansett, nå som jeg ikke er brisen etter jobbfylla kan jeg jo skrible litt mer om Diablo III for de som er interessert.
Valgte munk siden det var den mest latterlig OP-ete klassen i Diablo (vel og merke bare hvis man hadde Hellfire installert, hvor mange her hadde det?), og det er med stor glede jeg kan konstatere at de har videreutviklet den samme slåssestilen i Diablo III. Ekstremt ræva over lengre avstander, men hun comboer som ingens forretninger på kloss hold. Så klart alt for tidlig å si noe om hvordan sakene blir etter hvert, men førsteinntrykket er positivt. God (men dyr) crowd control på nært hold veier opp for begrensede angrepsmuligheter, og dual-wield fra start er koz.
Ellers er jeg smått overraska over at kortet mitt ikke makter spillet på maks detaljnivå med AA (måtte slå av AA for 60fps). Litt teit at man ikke kan velge hvilken AA-løsning man vil ha. Uansett, det ser jæla bra ut. Detaljerte omgivelser som bare blir litt kjipere når man kommer ut i tilfeldig generert-land, masse fysikksimulerte objekter rundt omkring som øker tilknytningen til verdenen. Og så klart bare noen få fiender så langt, men de er varierte og tydelig differensierte så dette liker jeg. Blir bra, dette.