Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Lurer på hva dem gjør med minigamet. Det var ikke akkurat supre greier.
Uansett er det fint at Lucasarts tok vare på alle råopptak av stemmeskuespill på den tida. Kisen som var Ben daua i 2002 og det hadde ikke blitt det samme med noen andre.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Å få begge disse på samme dag ble nesten litt i meste laget.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Strafe, retro-FPS-et som ser ganske lovende ut, kommer også til PS4 av en eller annen grunn. Blir sikkert herlig å spille med kontroller.

 
Mech Warrior 5 er noe som kommer om to år. Er single player og greier så da kan det bli fett.


Det som ikke er fett er at Let it Die, den nye F2P rogelike Soulsen til Swery er ute på PS4, men det ser ikke ut til at bla. Skandinavia får være med på leken. Kjipe greier siden det vistnok er artig. :sukk:
 
Danny O' Dwyer, en spilljournalist kjent fra Gamespot som hoppa av vogna og for å starte en Youtube-kanal finansiert via patreon med mål om å lage gode bakom-dokumentarer fra spillproduksjoner, slipper sin andre episode (i tre deler) til uken. Den første episoden handla om Rocket League og var flotters, men denne nye epsioden virker å bli enda bedre da den tar for seg ikke mindre enn årets beste fps. Glær mæ!
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
Noen som har en tripreport på The Last Guardian eller? Blei det en flopp siden det er helt stille om det nå?

Har ferie fra torsdag av og vurderer å plukke det opp. Med mindre jeg skal rulle FFXV da, så jeg kan ha noe å skrive om i romjula.
 
Pressfire ga det en 6er og ble beskrevet som den beste spillopplevelsen han hadde hatt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Essential" hos Eurogamer.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Wired skrev at det var et brilliant spill som folk fortsatt kommer til å snakke om om 20 år, og en bok kommer til å bli skrevet om det av en person som ikke er født enda.
 
Etter det jeg har hørt er det et fantastisk spill, men både grafisk og gameplaymessig føles det ofte som noe som ble slippi noen få år etter Colossus. Også er vistnok Trico litt som Pac-Man i Pac-Man 2: The New Adventures. Om du spammer ordre til ham blir han bare grinete og ignorerer deg. :v
Men ja, må såklart ha dette på et tidspunkt.
 
Kameraet og kontrollen i The Last Guardian er kriminelt rævva og det har stygt UI i form av button prompts som man ikke kan skru av. Resten av spillet virker enormt koselig, men siden jeg uansett ikke har tid til å spille om dagen så går jeg og håper på nyheter om en patch, for det synes jeg spillet trenger.
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mine første impresjoner:
- Pent, men ingen stor artistisk suksess. Men jeg tror de brukte et år av utviklinga på vannet og refleksjonene, de er 10/10
- Det kontrollerer som et PS2-spill. Er sikkert et pluss for noen.
- Trico er litt klønete. Å få han til å gjøre ting sliter jeg litt med. Noen ganger er "puzzelet" å vente på at han stiller seg på riktig plass og så klatre på han så han hopper til neste område. I mellomtida har du utforsket hele rommet og ikke funnet noe faktisk puzzle.
- Å klatre på Trico er veldig klønete. Spesielt når du slipper taket så bare slipper kidden i posisjonen du er i og faller rett ned på bakken. Litt komisk.
- Det er koselig da.
 
Forbausende ofte er det dette ting koker ned til for meg. Tror nok det blir Last Guardian i løpet av juleferien.

SOTC hadde også spillmekaniske og ytelsesmessige problemer (på PS2), men var helt essensielt—og et av konsollgenerasjonens beste spill—likevel.
 
Husker også at SOTC av og til var helt forferdelig knotete, men det ignorerte man etterhvert. Ser ut til at jeg må kjøpe detta altså.

Når det gjelder SOTC hadde det vært gromt med et gjensyn. Hvor bra funker egentlig PS2-emulering på pc?
 

demake

Seksuelt godteri
Med mindre jeg skal rulle FFXV da, så jeg kan ha noe å skrive om i romjula.
Haha. Jeg så trailerne for spilla back to back i går og det var ikke noe vanskelig valg.
Siste dag på jobb før jul i dag, så i kveld blir det ~promp.
 
Når det gjelder SOTC hadde det vært gromt med et gjensyn. Hvor bra funker egentlig PS2-emulering på pc?
PS2 på PC hører jeg funker stort sett glimrende—dog skal det sies at SOTC er såpass unikt rent teknisk at man vet vel ikke. Jeg har ikke førstehåndserfaring, men hører http://pcsx2.net/ er bra.

Hvis du har PS3 vil jeg definitivt anbefale Ico+SOTC collection. Flott oppskalert, løste ytelsesproblemer, og ellers akkurat like bra som på PS2.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ico/SOTC på PCSX2 er - så lenge du har en dugandes PC - samme som det oerhört beskriver, bare bedre (seff).