Den mellomstore indietråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
3D Dot Game Heroes bare som ræva indy shooter i stedet for nom klone av Zelda? Nei takk!
Har du spilt 3D Dot Game Heroes? Jeg er rimelig stor fan av Zelda og syntes ikke det var all that. Nuvel.

Jo, viser seg at humlepakker lønner seg, forøvrig. Voxatron sopte inn $116K i løpet av de første fem komma fem timene. Men ja, hvis jeg får ordentlige, separate skytekontroller og en ting til, så er jeg egentlig happy med Voxatron. Den andre tingen jeg vil ha, er muligheten til å slå av at spillet clipper vekk ting som er utafor akkurat det rommet du er i, siden det gjør det vanskeligere å orientere seg og dessuten ikke ser så fett ut. Noen, fiks det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Lodin

Der Waaaah
Problemet mitt med 3DDGH var ihvertfall sånn jeg ser det at de blåkopierte Zelda 1 uten å egentlig se på hva de senere spilla gjorde annerledes. Det er fek.s en veldig god grunn til at Nintendo droppa å la det konstant pipe mens man har lite hjerter, men det har ikke disse folka skjønt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Musikken er fet, grafikken er fortsatt enestående (Voxatron er ikke helt der ennå), og det er vanvittig mange gode (og bare sinnssyke) ideer i spillet. Problemet er bare at det er grunnleggende feilslått på en del punkter, eksempelvis at du bare har ånkli sverd når du har fullt liv. Helt absurd at du skal straffes ved å ta skade, slik at det iallfall er garantert at du ikke har nubbsjans hvis du soser deg inn i et vanskelig område (noe som skjer rimelig ofte). Er heller ingen fan av at verktøyene du plukker opp er såpass begrensede, boomerangen er f.eks. kjipere enn i Zelda 1 og bua likeså.

Uansett er det fortsatt moro, men bare i små doser for min del.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Den humblepakka er nå utvida med Binding of Isaac og Blocks That Matter (som begge kan aktiveres på Steam), så nå finnes det hvertfall ingen unnskyldning...

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Så jævlig dette! Jeg tror ikke jeg fikk med meg humble bundle 2 rett og slett fordi jeg bare ikke fikk det med meg. :(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå kunne det blitt gratis Binding of Isaac på en heldig heldiggris her, men dessverre fikk jeg bare en Steam-nøkkel som låste opp både Isak Sellanrå og blokker som materie. Det sverre !

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn for å understreke det, så er Voxa-Trond ei humlepakke du bør kjøpe. Som jeg oppklarte for to helger siden hos Filip er laptopen min omtrent tilsvarende en overklokka PlayStation 1 (Pentium med integrert grafikk, hei hvor det går), og den pusher Voxatron i ~60fps med sånne fine skygger. Og spillet er sånn rett-fram arena-basert tostikkeskyter; enten velger du Arcade og soser rundt i et kammer hvor det spawner fiender og powerups til du dør, eller så velger du Adventure og soser rundt i en herlig voxelverden med hager, templer, katakomber, og mer. Og monstre. Når du mister alle livene dine spawner du i rommet du døde i, så det er aldri uoverkommelig vanskelig, og det jeg liker aller best er at selv om grunnmekanikkene er så enkle at du fatter dem nesten umiddelbart, er det regelen heller enn unntaket at det er et lite puzzle i rommene du besøker. Stort sett er det fine powerups du kan skaffe hvis du gjør noe spesielt, men innimellom må du bruke skolten litt for å komme videre. Det er retro-gameplay tvers igjennom og jeg elsker'e. Bare kjøp det for fasan.

Ja og siden jeg ble litt mindre dust siden sist fant jeg ut at du får separat skyting hvis du bruker WASD til å rusle og piltastene på numpad-en til å skyte. Så, alt er bra bortsett fra at drawdistance er for lav.

Lodin

Der Waaaah
Jeg tenkte utelukkende på å gi bort koder og sånt for å laste ned spiller da. :p
Trur jeg gjør det i morra.