Den sosiale Age of Conan-tråden!

Halky

Veteran bruker ;)
#21
Hmm, hva er egentlig forskjellen mellom PVP og PVE. Har fattet at PVP er folk vs andre folk og PVE er folk vs andre egne datastyrte dyr, right? Men ja, noen kan gjerne forklare litt mere om hvordan dette egentlig forgår

Mener uansett og huske fra tiden jeg spilte AO og FFXI, så kunne jeg ikke drepe andre mennekser, bare dyr/monstre og alt sånt lisksom. Spilte faktisk litt Lineage II når det var i sånn beta greier, og der kunne jeg drepe alt som gikk :p
 
#22
Selv er jeg ikke så veldig kjent med PVP-systemet i AoC så jeg kan ikke si så mye om det der, men PVP og PVE er som du sier, spiller mot spiller og spiller mot verden.

Man kan slåss mot andre spillere på PVE-servere, men da må man flagges for det (vet å skrive en kommando, gå inn i PVP-soner eller fiendenes byer o.l.), mens man på PVP-servere er flagget for PVP hele tiden og kan angripes når som helst.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Nå er jeg bare kjent med World of Warcraft, men der er det slik at på PvE-servere må du - som tidligere nevnt her - flagge deg for PvP for å risikere å bli angrepet uansett hvor du er, mens på PvP-servere går det ikke an å luske rundt i Horde-territorium som Alliance (eller motsatt såklart) uten at du må være jævlig forsiktig. Syntes mye av spenninga i spillet kom av PvP-elementet, så jeg likte det godt. Mye irritasjon også såklart, men jeg spilte ikke WoW uten å være forberedt på akkurat det. :p
 
#24
For å si det enkelt.

PvP = drepe alle du ser, med mindre de er i gruppa eller guildet ditt.
PvE = må være flagga for PvP eller være i en PvP sone.

Er ikke helt sikker på flag greia.


Og jeg forbanna Funcom nå! Kommer hjem fra jobb og ser frem til å spille utover hele natta. Logger på og får beskjeden: Server shutdown in 1 hour. estimated downtime 4 hours. HVORFOR I FITTE HELVETE KAN DE IKKE TA NED SERVERENE PÅ MORRAKVISTEN ISTEDE! Sånn som WoW gjorde.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#25
Ehhm ja, tror jeg starter på PVE jeg da. La faktisk merke til at de la ned EU serverene klokka 22:00 idag, og blir nede i rundt 6 timer. Men syntes nå det heller er bedre at de blir tatt ned om kvelden, isteden for om morran. Siden da de heller kan bli klare til morgenkrivsten og dagen derpå.

Men ja, når jeg istad reggistrerte meg på Funcom sine sider så ser jeg faktisk at jeg enda har AO kontoen min der, og det kan virke som det er mulig og få vekkeet den til live. Trodde egentlig den var blitt slettet, siden det er rundt 2 år siden jeg spilte det sist. Men ser at den bare er fryst.... Men tror jeg dropper AO nå, blir heller AOC :p ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Fordi serverparken ligger i Norge og de ikke gidder å vente til morran.

Halfdan: Selv om PvE kan virke tryggere tør jeg påstå at 80% av de morsomme øyeblikkene jeg husker fra WoW kom av at jeg spilte PvP. Ville tenkt meg om en gang til var jeg deg, jeg veit iallfall at det blir PvP uten tvil på meg når jeg får surra meg til å teste Conan.
 
#27
Etter hva jeg har hørt er serverparken i Nederland. Jeg ville gått for PvP(noe jeg gjorde) Det er kjipt som faen da du blir griefa som faen av folk som kjeder seg, men ingenting er mer morro enn å gjøre det samme tilbake. Eller det å drepe folk som farmer mobs samme sted som deg(selvom man har mulighet til å skifta instance i alle soner slik at du slipper å dele instanse med han kjipe AoE grinderen der du har tenkt til å herje litt.

Hører også de har planer om å sette i gang et "fengsel"system i AoC, noe som tilsier at du vil bli jakta på av hodejegere om du griefer en som ikke har mulighet til å vinne over deg pågrunn av lav level. Link:http://www.aocsource.com/showthread.php?t=1099
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Okay, Nederland og Norge er i samme tidssone så poenget gjelder fortsatt. :p
 
#29
Tror ikke jeg helt ser poenget ditt:p Men det er seint på nattan. Jeg syntes vel heller at det er greiere å ta ned servere når de færreste spiller og det er fra 4 tida på natta til 10 om morran. ikke 22GMT som de så flott sier. Og når det gjaldt WoW så klarte de det fint og deres serverpark ligger i frankrike som også har samme tidssone som oss om jeg ikke er helt på jorde.
 
#31
Kan dere fortelle meg hvilken class som ser ut til å være spilt minst? Jeg går ut ifra at rogue og meele classene er mer populare som vanlig, men jeg vil gå for en character som blir spilt minst av, og det må være en caster. :)

Jeg la inn spillet av ren frustrasjon, 10 fps på character making screen er nice !
 

Halky

Veteran bruker ;)
#33
Ehm ja da var det min tur :p

Server: Fury
Nick: Halky
Lvl: 6
Klasse: Dark Templar

Har kommet meg til Tortuga og driver og prøver meg på noen små oppdrag der.
 
#35
Ja, funcom burde vel snart ta hintet og kanskje ansette mer enn to betalte Game Masters istedenfor å la 14 år gamle unger som ropte høyt under betaen være "followers of azura"

... Nei vent, det funka jo så jævlig bra i AO.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#36
Lvl 39 nå, blir nok 40 imorra. Blir kos med spellweaving. Har ikke hatt noen comboer eller annet i 39 lvler, trenger noe å more meg med.
Ellers, Tempest of Set er som en blanding av restoration druid og frost mage. Er udødelig når jeg gjør AoE. :D
 
#38
Både og. Spillet trenger jobb, og combatsystemet for melee kan ta seg et tak.

Spillet er satt på pause for min del. Funcom får gi meg en grunn til å være assassin, bortsett fra å ha mindre armor og damage enn barbarian, og like mye nytte av stealth/hide. Er på jobb nå, og orker ikke å legge ut i bøtter og spann, men fant et greit emne på forumet som oppsummerer hva jeg mener om den glorifiserte betaversjonen vi spiller nå.

Skal jeg spille noe som prøver å være såpass likt wow, men ikke tørr å innrømme det, kan jeg likesågodt spille WoW.
 
#39
Og der ble Barbarian gimpa til tusen, takk skal dere ha Funcom! Gleder meg villt til å grinde jævla kannibaler 5 levler til med lusen damage.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#40
Kombosystemet fungerer latterlig ræva i PvP, det er et mareritt å treffe med meleekomboer når folk danser rundt deg, samme med bueskyting. Ser også ut som folks tolkning av PvP er å være et feigt rasshøl som bare dreper lowbies som allerede er på 50% hp. Jeg ser ikke det voksne publikumet dette spillet skulle ha, mer lolol 1337 14 åringer som tror de er gode fordi de har god k/d ratio pga de dreper alt som ikke kan yte noe motstand.