Vi brukte lang tid på å diskutere hvordan ting fungerte og for å slå opp i den elendige regelboka, da. Vil tror at vi med erfaring durer gjennom et scenario på den angitte tida.
Spillet fungerer ved at man setter opp fire rom, i tillegg til bonfire-rommet og bossrommet. Hvert rom inneholder en encounter, men man vet ikke hva slags mobs og evt feller man møter før man løper inn i rommet og starter encounteren. Ting blir resatt hvis man dør, men ikke stokket om, så likt som i spillet kan man gå tilbake med mer erfaring.
Her er vi snart ferdige med vår første rom, bare én Hollow Crossbowman er igjen. Hodeskallebrikka indikerer bare hvem av oss som har aggro fra mobsa. Så snart crossbowmanen er ekstra hollow kan vi åpne kista i gjørnet og se på all looten vi var for dårlige til å kunne bruke.
Bossen er stor! Bossfighten var overraskende interessant og engasjerende. Den har et AI-deck, der vi kun velger fire av angrepskortene (av åtte? ni?) og stokker de. Med andre ord er det usikkert hvordan han oppfører seg selv om du er kjent med mulighetene. Kortene angir hvordan han beveger seg og hvordan han angriper (foran/bak/høyre/venstre eller en kombinasjon, avstand, magisk eller fysisk skade, om han dytter oss, om det åpner seg et weak point for massive damage, etc). Til gjengjeld: når bossen har gått gjennom de fire angrepene vil stokken bare flippes over uten å stokkes, så hvis vi husker godt kan vi utnytte det vi vet til vår fordel. Det er faktisk essensielt for å klare seg. Denne bossen startet med 26 helse, og ved 12 helse går den berserk! Da får den et ekstra angrepskort fra en egen berserk-stokk, og de nå fem kortene stokkes sammen så vi ikke vet rekkefølgen lenger.
Vil spille mer!