At MC/BWL ikke var vanskelig hadde en helt annen grunn. Spillet var relativt nytt, var derfor ikke urimelig at man ikke ble rævpult når man satte foten innenfor instance portalen. Når det er sagt, så var flere av bossene i MC/BWL vanskeligere, i hvert fall relativt (må huske på at tilgangen på add ons er en helt annen nå enn før). Bosser som Majordomo, Ragnaros, Nefarian, Chromaggus og Razergore. Razergore var jo en ganske utrivelig velkomst til BWL. AQ40 var utfordrene og det samme gjaldt Naxx.
Poenget mitt er at det ikke er noen grunn til regress. Dagens instances kan fullføres ved å rulle trynet ditt over tastaturet, det er helt meningsløst, kunne like så godt bare fått looten når man gikk inn der. 25 man er lettere enn mange heroics.
TBC var bedre. Den visuelle designen og trash var drit, men det var gode bosser. Lady Vashj, Kael'thas, Hydross og Leotheras var alle veldig gode bosser. De var kanskje litt over the top vanskelig i første utgave, men det ble fikset relativt raskt. Så kom carebear black temple, som bare sugde med tidenes anti-klimaks aka Illidan. Mount Hyjal har jeg fotrengt, så det vil jeg ikke kommentere en gang.
Sunwell var så som så. Vanskelighetsgraden var litt drøy og måten det var vanskelig på var tåpelig. Alt dreide seg om å pushe max dps/hps ved hjelp av haste og gjorde man en minimal feil så bare eksploderte hele raidet i et hav av flammer. Et sted mellom Sunwell, Tempest Keep/Serpentshrine i vanskelighetsgrad + legge vanskeligheten i taktikk og beregning i stedet for ren min/max så blir spillet interessant.
Jeg mener, jeg har spilt WoW PvE i 4 år. Gjort alt av content fra MC til Sartharion 3d. Wotlk PvE er patetisk, gratis epics for grineunger. Når jeg ser hvem som faktisk er i stand til å fullføre alt av content nå og tenker over hvem de var blir jeg bare lei meg.