Doom 3 anmeldelse av PC Gamer!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Opprinnelig skrevet av Erikpc@17.07.2004, 16.49
Men ferdig pc-er kresjer mindre ;)
76156​
Ikke nødvendigvis.. Det eneste plusset jeg ser med ferdigpc er garantien, og at man som regel får god service på dem.. Utenom det ser jeg ikke noen fordeler..
Doom 3 ser sinnsykt digg ut. Håper jeg har penger når det kommer ut. Skal kjøpe UT2004 og Battlefield 1942 i første omgang.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Erikpc@17.07.2004, 15.49
Men ferdig pc-er kresjer mindre ;)
76156​
Hah! Løgn! Så det renner ut av ørene.

"A P4 3GHz with a Geforce 5950- class card will see you through okay. One of our test systems had a geforce 6800 ultra and ran flawlessly at 1024x 768 with high detail. (A higher level of quality and resolution is available , but the PC to run it well isnt) Running with a geforce4 MX card and 512 Mb RAM, the texture detail was great, although the game was choppier in spots."

Det er også en "Ultra high mode" som krever 512 VRAM...

tror jeg satser på Medium med mitt Radeon 9800pro, athlon 2200 og 512 ram

Novastraum, Dodraugen: Jeg har 5-7 kompiser som har bygd sin egen pc fra startit.no ..Alle pc-ene har hatt masse problemer, kresjer stadig vekk..Men her var det nå startit som hadde bygget pc-ene for dem.

Hos han ene var det ikke vifte på skjermkortet..så skjermkortet ble "stekt"..haha. Det sier litt om hva slags kvalitet det er hos startit :rumpe:

Det er slik jeg har fått inntrykk av at selv bygde pc-er kresjer + diverse andre ting..

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Erikpc@17.07.2004, 23.04
Novastraum, Dodraugen: Jeg har 5-7 kompiser som har bygd sin egen pc fra startit.no    ..Alle pc-ene har hatt masse problemer, kresjer stadig vekk..Men her var det nå startit som hadde bygget pc-ene for dem.

Hos han ene var det ikke vifte på skjermkortet..så skjermkortet ble "stekt"..haha. Det sier litt om hva slags kvalitet det er hos startit :rumpe:

Det er slik jeg har fått inntrykk av at selv bygde pc-er kresjer + diverse andre ting..
76294​
Ok, skjønner. Virker som om StartIT ikke er noe å satse på. :flau:

Hehe, ja det har jo ganske mye å si om det er kvalifiserte folk som bygger pc'en eller ikke. Jeg sa nøyaktig hva jeg skulle ha til han som satt det opp for meg, og dermed fikk jeg en ekstremt stabil pc. Jeg kan kjøre prime95 og memtest i flere dager på rad (har ikke prøvd, men kjørte hvertfall prime95 i et døgn uten noe som helst problemet, og memtest kjørte jeg gjennom et par ganger).

Stabilitetsproblemer har jeg hvertfall IKKE hatt... om noe er ustabilt så er det som regel dårlig programvare (som for eksempel det jævla Neverwinter Nights som jeg mistenker å ha svidd skjermkortet mitt, så jeg måtte kjøpe nytt).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg bygde PC-en min selv. Alltid funket som en drøm (bortsett fra da jeg dreit meg ut og satte inn RAM-brikker fra forskjellige produsenter, da).

Offtopic: Jeg spilte HL2 beta demo..grafikken suger! men på en måte realistisk. Det er ikke rart i at system requirements for spillet er så lavt.

Har du spilt betaen? Hvor kan jeg signe opp!? Eller er det leaken du preiker om? >_<
Du kan ikke si at grafikken suger på ett spill før releasen i det heletatt er satt...

MEN, back to the topic... Når jeg kjører alpha-leaken til DooM3 "smooth", så tror jeg at det endelige resultatet vil kjøre enda "smoothere". Når spillet er ferdig kodet og optimisert opp mot forskjellige teknologier, så tviler jeg på at jeg ikke får kjørt dette spillet i "high end" settings på 1024*768.

-Asus 800 (ettellerannet HK)
-Pentim4 2.6
-ATI Radeon 9800 Pro
-1024 MB 533 Mhz RAM

Selv om jeg sitter med (for det meste) fjorårets "high end" teknologi, så tror jeg at alle som har dette systemet kan kjøre DooM3 på high settings uten noen problem.

Det krever ikke -så- mye.

Skal vi se...på mitt system (XP2000 @ 1,74 ghz, 512 mb ram og 9800 pro) i 1024x768 med default detaljer i alphaen kjørte det helt greit, rundt 30-40 fps. I introen hvor man zoomer inn gjennom glasset i bygningen hadde jeg rundt 20, men ellers var det normalt greit. Jeg hadde selvfølgelig noen fps drops (5 i møte med en imp), men jeg synes det var imponerende med tanke på at det var en alpha. Hvis man sammenligner grafikken generelt i alphaen mot de nye videoene er det stor forskjell, så Erikpc, ikkk døm før spillet er ute.

nei erikpc... ikkk dømm før spilet er ute :*

Opprinnelig skrevet av Eyreon@20.07.2004, 11.48
Har noen sett denne? Ban Doom 3 Petition

At de gidder, jeg leste igjennom noen av kommentarene, det er bare tull alt sammen.  :D
77129​

Doom 3 will contain satanistic sympols witch our precious youth will see

Opprinnelig skrevet av ak74u+21.07.2004, 00.22-->
Opprinnelig skrevet av Eyreon@20.07.2004, 11.48
Har noen sett denne? Ban Doom 3 Petition

At de gidder, jeg leste igjennom noen av kommentarene, det er bare tull alt sammen.  :D
77129​

Doom 3 will contain satanistic sympols witch our precious youth will see
77310​
[/b]
Some claims that they look more forward to doom 3 than the second coming of Jesus Christ. The madness and violence must stop NOW!
Ja, selvfølgelig ser vi mer frem til Doom 3 enn Jesus tilbakekomst. Noen som vet når han kommer forresten? :p
Don't let ID Software ever release doom 3 or it won't be long before we'll have a youth full of devil woreshippers and another columbine highschool situation.
Er allerede en fan av Satan.
<!--QuoteBegin-3334. Satan

I keep getting killed on the first level, can someone give me a cheat?
:p
Sikkelig bra. \m/

Ontopic: Håper demoen kommer snart. Vil helst teste det før jeg går til evt. anskaffelse av det.
BTW: DooM 3 er et typisk "skytaltdusergåiskyggenepassdegfordeskummlemonstrenehamyelydpådukanfåhjerteattackavdetfordetersåsaligskummelt" mens HL2 er mer "dumåpassepåatduikkeskyternoenavdinevennerfordakanduikkefullførespilletfordutrengerdemforågågjennomspillersuX0rspill"

Status
Stengt for ytterligere svar.