Doom 3

SHDR

Gullmedlem
Nothing. Har ikke testet det enda. Det var såvidt spillbart i 1600x1200 i Ultra High, og det var ikke mye bedre i High. Var såvidt over 20FPS i High og litt under i Ultra High, så jeg tror ikke FSAA er verdt beslaget det helt sikkert vil gjøre på mine standardinnstillinger: 1024x768, High. Kan spille det i 1280x1024 også, men da går frameraten ned til rundt 45-50 og er litt mer ustabil når det skjer masse. Skal se hva jeg kan optimalisere for å få det helt stødig i den oppløsningen ...

Edit: Testet 4x FSAA i 1024x768, High. Fullstendig spillbart, men med visse usjarmerende slowdowns med mer enn 2 dynamiske lys i scenen. Gikk ned fra stødig 60-70FPS til rundt 40. 2x FSAA viste nesten ingen performance hit, frameraten lå stødig på 50-65FPS. Flere dynamiske lys fungerte fint, med en slowdown til rundt 30FPS i det to imper bestemte seg for å kaste ildkuler omtrent samtidig. Får se om jeg gidder spille i 2x FSAA ... det så ikke så fantastisk mye bedre ut at jeg føler det er verdt det. Akkurat som Ultra High ikke føles helt nødvendig ...

Scorpiux: Ah, jeg misunner deg din hardware. *Tar på Scorpiux*

Er det bare meg, eller er dette det drøyeste ePenis-spillet noensinne?

Ikke bare er det drøyeste ePenis-spillet, for enkelte vil det også være den største ePenis-forlengeren.

En annen ting med «Doom 3», er at det har vist hvordan tilhengere av ett bestemt selskap er eksperter på å krisemaksimere ting (gjelder selvfølgelig ikke alle). Selvom ytelsen ikke matcher nVidia sine kort, yter ATI kort mye mer enn de 4-5 fps`ne folk (nesten) forventet.

Scorpiux: Hva slags maskinvare har du? Nysgjerrig :)

Lodin

Der Waaaah
Tre punkter av interesse:

1. ATI har nettop sluppet en beta 4.9 driver som vistnok upper FPSene på D3. Har ikke testa den ennå, men håper det funker.

2. Etter mye knoting fant jeg ut hvordan man får skygge i single player. Åpne konsollen og skriv "g_showplayershadow 1". Funker ikke 100%, men det ser stilig ut.

(800X600 på medium, ja jeg vet maskina mi suger egg)

3. Kan folk drite i å poste spoilere?
Skjønner at dere vil skryte av hvor langt dere er kommet, men jeg vil helst slippe å se bossene og annet før jeg treffer på dem selv. Takk.

Noen som har kommet til helvete enda da? Jeg har i hvertfall, men jeg vil ikke røpe noen detaljer...

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Lodin@04.08.2004, 02.26
3. Kan folk drite i å poste spoilere?
Skjønner at dere vil skryte av hvor langt dere er kommet, men jeg vil helst slippe å se bossene og annet før jeg treffer på dem selv. Takk.
skal jeg ta bort spiderbildet?

Hmmm... irriterer meg litt at når jeg kjøpte skjermkortet mitt var resten av PC'en en flaskehals. Når jeg så bygde den nye pc'en min, så er det samme skjermkortet flashekahalsen. Kanskje jeg må oppgradere, bare sånn for å få det optimalisert.

Har et Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb

Lodin: Har ikke du Radeon 9800 Pro?
Les posten til Shadar litt over, han har jo også det. Du skulle kunne kjøre Doom 3 på mer enn 800x600 med medium instillinger..

Hmmm... jeg satte alle automatiske instillinger på Optimal Performance i Catalyst, og valgte 1024*768 uten antialiasing i High Quality, men med Vertical Sync. Da gikk det veldig bra, og grafikken er helt godkjent. Er nok mulig å presse ennå litt opp, men har ikke giddet å prøve mer. Ender nok opp med originalen i hånda når det kommer 13. august.

Du skriver com_showfps 1 tror jeg. Men jeg har en annen nyhet: Jeg prøvde en cracked server i Doom 3. Mitt inntrykk er at hvis singleplayer gikk greit, vil det hakke en god del her. Det var ikke særlig artig fordi det hakket sånn, dessuten spiller jeg heller UT2004 hvis jeg skal ha en god multiplayer-opplevelse.

Når jeg skrev kommandoen com_showfsp 1 så fikk jeg fra ca 24 og opp til 60fps. Men når jeg kjørte kommandoen timedemo demo1.demo så fikk jeg et fps resultat på 27fps med gammle drivere og 29.6fps med di nye beta driverene.

Det hakka å så rart ut når jeg kjørt timedemoen...alt fra 2fps og opp til lang over 100fps..

Men når jeg spiller spillet så er det ikke noe tegn til noe hakking da. Kjører det på 1024*1280 og på High.. hmm

Og en annen liten ting, du skal kunne spille Doom95 ved å skrive give doom95 , men jeg får det ikke til jeg.. Noen som vet noe om dette?

Det måtte jo komme til slutt. Det var akkurat der grensen gikk. Ikke at jeg bryr meg men...