Driv3r

Ikke la to 5ere hindre deg fra å kjøpe et jævli rått spill!

Revan: Ikke bry deg om hva Clixz sier, du kommer ikke til å angre.
Ok, da satser jeg!

Og "de proffe har mer peiling"?. I mine øyne er spill en smakssak, ingenting annet. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om to anmeldere liker noe annet enn meg.
Helt enig, det jeg vil frem til.

Jeg pleier alltid å teste spill før jeg kjøper dem. Omtaler er kjekt å lese for å vite diverse ting, men jeg bryr meg aldri om karakteren.
Jo, jeg testet det jo på Spiderman. Falt for det etter 2 sek.

Men folkens, hva går oppdragene ut på? Kan noen fortelle meg litt bedre nn omtalene? Jeg har lest ett par omtaler nå, og der står det nesten ikke en dritt.
 
D

Doctor Downs

Gjest
De proffe kan ha så mye peiling de vil på textures, FPS, bitmapping, lydkvalitet eller hva det måtte være, men ingen kan fortelle meg at Driver 3 er et kjedelig spill. Jeg har spillt dette spillet konstant i lang tid nå, og jeg er ikke til nærma lei.

Ta Galleon, for eksempel. Utrolig sært spill. Jeg likte det ikke. Anmeldere ser ut til å like det ganske godt, men faen heller, jeg skal aldri røre det igjen.

Nå vet ikke jeg med dere, men jeg synes nå ikke at True Crime fortjente den 9'ern det fikk av IGN heller.

Revan: Det er mange oppdrag som er biljakter, rett og slett, men og uten skyting. De er godt laget og krever stort sett akkurat så mange forsøk at du ikke blir sprø. Det er skytescener som kan minne om de i GTA, bare med bedre oversikt og kontroller. Og til slutt er det de som trekker ned litt, nemmelig å sitte i en bil og skyte mens CPU'en kjører.


Og til dere som ikke har prøvd det: Sier det dere ikke litt at alle her som har prøvd det har falt for det og elsker det, tross anmeldelsene?
Og det er ikke noe vi sier fordi vi har dem, jeg tror ikke jeg er den eneste her som lasta ned Driver3 over natta uten hverken forventninger eller fordommer. Bare enda et spill i samlinga på førti.
 
Opprinnelig skrevet av Scarface@22.06.2004, 15.55
Han sa han hadde prøvd det, og han syns det var rått, så da ser jeg ingen grunn til at han skal bli skuffet?!
Hvor sa han dette? Følger ikke godt nok med her, jeg da.. :flau:

Men uansett, da sier vi at jeg snakket til alle, og ikke kun Revan. ^_^

å vet ikke jeg med dere, men jeg synes nå ikke at True Crime fortjente den 9'ern det fikk av IGN heller.
Jeg la fra meg True Crime etter å ha tvunget meg gjennom flere timers spilling. Aldri rørt det senere. Ikke at det har noe med saken å gjøre.

Men som du sier;
De proffe kan ha så mye peiling de vil på textures, FPS, bitmapping, lydkvalitet eller hva det måtte vær, men ingen kan fortelle meg at Driver 3 er et kjedelig spill.
Kunne ikke sagt det bedre selv. Slike småting pleier vanligvis ikke å være et problem for mine spillopplevelser.
 

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Revan+22.06.2004, 12.26-->
Opprinnelig skrevet av Clixz@22.06.2004, 14.21
Opprinnelig skrevet av Revan@22.06.2004, 13.02
Opprinnelig skrevet av Clixz@22.06.2004, 13.54
<!--QuoteBegin-Revan
@22.06.2004, 12.52
Takk for svar Mikke Mus.  Da satser jeg på Driv3r!  :tommelopp:

Du vil sikkert angre.

Hva faen?! Hvorfor det, hr. Clixz? Og Aquila, hva kan man gjøre i spillet da?

Omtalene sier vel sitt, eller hva?
Ikke hvis du tenker på at det er folk som skriver omtaler. Hvorfor faen skal vi høre på dem? Gjerne de ike liker slike spill. Men jeg skal undersøke mer om spillet. Hvilket annet spill anbefaler du, Clixz? Som jeg kan spille i sommerferien. [/b]
Jeg skal være så grandios at jeg kaller meg selv spillanmelder nuh, og jeg liker alle slags spill. Så min mening er like gyldig som alle andres. Hvorfor skulle du høre på noen andre her på forumet og ikke på en person som lever av å spille videospill? Gutta som jobber for Gamespot har mer peiling enn mesteparten av dette forumet tilsammen. Ikke undervurder dem.
 
Hvordan får man kjørt lastebil med vogn?

Jeg velger lastebilen, og så står den vogna noen lenger bak, men hvordan får jeg hektet vognen på?

Hva er timmys?

Hvordan får jeg andre våpen?

Redigert: Jeg fant det ut.
 
Jeg gjør ikke det. Men jeg liker spill der du har litt frihet, og spill som handler om kjøring/skyting samtidig. Men jeg hører på folk her, og de har overbevist meg. Men hvis spillet er så jævla dårlig, hvorfor anbefaler dere ikke andre spill? Hvis jeg haddde bredbånd og Live i båten (har ikke, da måtte vi hatt mye større båt), hadde jeg selvsagt kjøpt et bra Live spill. Men sommerferien varer i 2 månd., så jeg kjøper et nytt spill litt til høsten. Da har man jo spill som Halo 2, Fable, B.C. og Half Life 2 som kommer ut ganske snart.
 
C

Chaz

Gjest
Opprinnelig skrevet av Shadar@22.06.2004, 16.34
Hvorfor skulle du høre på noen andre her på forumet og ikke på en person som lever av å spille videospill?
Kanskje fordi det er lettere å høre på flertallet. De som lever av å spille videospill må ha ganske bra kvalitet for at det skal være bra. Det gjelder muligens ikke for de fleste folk på forumet? Du skjønner sikkert poenget mitt, de som lever av videospill har mer peiling og slikt, men "vanlige" spillere krever ikke like mye
 
D

Doctor Downs

Gjest
Opprinnelig skrevet av Shadar@22.06.2004, 15.34
Gutta som jobber for Gamespot har mer peiling enn mesteparten av dette forumet tilsammen. Ikke undervurder dem.
Men hvis "gutta på Gamespot" hadde gitt F-Zero GX en score på 3.5 ei uke etter at du hadde runna og runka til det, hadde du da bøyd deg i støvet? Innrømt at dette er et drittspill uten like og solgt det?

Jeg tror du skjønner like godt som jeg gjør at én Gamespot-anmelder, uansett hvor erfaren gamer, ikke kan argumentere med en gruppe spillegale om hvor gøy et spill er. Grafikk og lyd er én ting (ok, to ting), men når det kommer til smakssaker som om noe er gøy så blir det nærmeste du kommer et fasitsvar det flertallet mener, og jeg tror det kommer ganske klart frem hva flertallet mener i denne saken.

Jeg sier Driver 3 er et monster av en underholdningskule, og da skal du ikke se bort ifra at du også kan synes det tross hva "gutta" sier.
 

SHDR

Gullmedlem
Jeg synes ikke det er riktig å ha lave krav til spill. Et spill skal vurderes utifra hvor god underholdning det er, og hvor godt det er i forhold til andre spill i samme genre. Den vanlige mannen i gata synes The Simpsons: Hit & Run og Enter the Matrix er knallbra, og det synes jeg er for galt. Mest fordi disse spillene er dårlige representanter for videospill som medium.

Den dagen flertallet får rett skal jeg rulle meg i kamelbæsj mens jeg synger den russiske nasjonalsangen. Mange millioner mennesker har tatt feil hundrevis av ganger tidligere, og det vil de fortsette med å gjøre.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Det er forskjell på flertallet av tilfeldige folk på gata og flertallet på en spillforum. Forskjell på meg og den gjennomsnitlige 25-åring med PSX, to kontroller og siste FIFA.

Du kan i det minste anse forummedlemmer som likemenn når det kommer til dømmekraft innen spill. Skulle det hjelpe å høre det, så synes jeg Hit'n'Run var et sugent spill, og jeg synes True Crime var altfor lite gjennomtenkt. Driver 3 derimot synes jeg IGN og Gamespot slo altfor hardt ned på. Det fortjener minst 8/10.

Og når det gjelder sammenligning med andre spill så sier jeg for tjuende gang: Driver 3 er sammen med GTA-serien det beste i sjangeren, og på mange områder bedre.
 
Shadar: noen ganger er du dum som et brød. Har du prøvd spillet?

Jeg simpelthen ELSKER Driv3r, og gir det gjerne 9/10. Det er tragisk om folk klarer å se forbi bugs og slowdowns i et elendig drittspill som True Crime, men nå det gjelder et spill som faktisk har en historie og er etterlengtet så er det plutselig ræva om det har noen feil? Trist, bare trist.

Det er så utrolig maintream å være anti-mainstream at det blir kvalmt. Minner meg om de fanatisk hatet til Microsoft til tider. Det er heller ikke særlig tøft, det er bare latterlig for de som faktisk står utenfor å se på de tullingene som oppfører seg som... ja... tullinger.

Driv3r er et sinnsykt bra spill og de har faktisk innfridd forventningene på alle punkter. Det er ingenting som IKKE er i spillet som ble lovet. Det at det har noen bugs er ikke så utrolig rart. Jeg er enig at de kunne ha skaffet seg noen nye playtestere, men når vi ser bort fra bugs og slikt, hva sitter vi igjen med da? Jo et kvalitetsspill uten like. Stuntman fikk faktisk bedre kritikker, og det sier jo litt, for Driv3r er jo (i hvertfall i mine øyne) langt bedre enn Stuntman.

Driv3r blir slaktet på grunn av at serien har blitt for populær, og for at spillet rett og slett ikke er en GTA klone.

Trist... bare trist.
 
Men hvis "gutta på Gamespot" hadde gitt F-Zero GX en score på 3.5 ei uke etter at du hadde runna og runka til det, hadde du da bøyd deg i støvet? Innrømt at dette er et drittspill uten like og solgt det?
..::End of Discussion::..
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg dro opp på den lokale elkjøp sjappa i dag, og jeg tror jeg er litt glad for at de ikke hadde fått det inn enda. Før jeg dro opp dit hadde jeg lest anmeldelsen i PSM2, hvor det fikk 90%. Jeg gleda meg som en liten unge, og gikk selvfølgelig skuffet hjem fra elkjøp. Da jeg kom hjem leste jeg anmeldelsen på GS, 5.4. Hva faen, hvordan kan anmeldere gi spillet så forskjellig score? Men det virker som GS ga det dårlig på alt, bare for å gi det dårlig. Grafikken? Jo, den fikk 6/10 på GS. Etter det jeg har sett er det absolutt ingen 6/10. Grafikken er mye bedre enn True Crime, som jeg mener å huske fikk 7/10 i grafikk. Lyden, jo soundtracket er bra, og det skal være meget god voiceacting. 6/10 fikk det. Det virker bare ikke riktig.

Hva mener dere, er det virkelig verdt å paye 400 spenn for? Jeg venter en uke før jeg kjøper det, for å lese flere anmeldelser og andres meninger.