DS og PSP anmeldes i VG

#62
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.03.2005, 14.10
Jeg ... TROR jeg har større hender enn deg. Jeg kan holde Nintendo 64-paden som en tradisjonell håndkontroll og stadig nå Z-knappen, og jeg kan dekke tastaturet på en laptop med håndflaten. Det er ingen problemer å holde den. Kan vi krangle om noe litt mer saklig snart?
188891​

Da har vi ca like store hender :)

Sleng noe saklig til meg så kan vi krangle om det! :))
 
#63
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.03.2005, 14.03
I går spilte jeg en god del DS multiplayer med Oerhört. Det gikk mest i Polarium, et othello-aktig puzzlespill med ganske morsom multiplayer.
188885​
Trengte dere to eksemplarer av Polarium for å spille multiplayer?
 

SHDR

Gullmedlem
#64
Nawp. Det tok cirka 10 sekunder å laste ned demoversjonen av spillet til den ene konsollen, og deretter var det bare å fyre opp multiplayeren.

Litt irriterende var det dog at han måtte sende meg spillet og SÅ måtte jeg joine gamet hans. Det hadde vært ENDA mer knall om man kunne se multiplayerspill fra DS-lobbyen, så laster man ned demoen når man joiner gamet. Kanskje det kommer?
 
#65
Var det Electroplankton jeg sa var "arty-farty" til deg Shadar? Virket ikke som du hadde hørt om det før jeg nevnte det. Det er i alle fall bestilt, så jeg skal skrive inntrykk når det havner i mine hender en gang i slutten av april.

MoFo2
 
#71
*le*

Hvis jeg skulle valgt, velger jeg PSP. Den har èn stor skjerm, isteden for 2, den er mye penere å se på, bedre å holde, ja.
 
#73
Opprinnelig skrevet av Shigsy@12.03.2005, 23.54
ElektroPlankton ser veldig moro ut, ja. Vil anbefale alle å laste ned den første videoen på IGN. Synd at dette neppe kommer til vesten. :(
189143​
Da er det jo mulig å importere :D
 
#74
Opprinnelig skrevet av Shigsy@12.03.2005, 23.54
ElektroPlankton ser veldig moro ut, ja. Vil anbefale alle å laste ned den første videoen på IGN. Synd at dette neppe kommer til vesten. :(
189143​
Hvis ikke det kommer til vesten, så har man intet annet valg enn å importere. Det ser så sært og morsomt ut.

Har det stått et sted at det ikke kommer til vesten? Ble ikke dette spillet demonstrert på GDC som ble holdt i San Fransisco? Hvorfor vise fram noe slikt der om det ikke skulle lanseres i statene?
 
#75
Dette burde besvare dine spørsmål:

Opprinnelig skrevet av Reggie@Gamespot
A large reason why we're here at GDC and why Mr. Iwata spoke was to help the development community really get Nintendo DS. We showed off Nintendogs that uses voice activation to control your virtual puppy and it took the crowd by storm. We also showed a very unique "game" called Electroplankton that also took the group by storm. I'm not sure that Electroplankton will make it to this country as a game, but I can envision a touchscreen-and-voice-driven hip hop or rap music game that utilizes all that same technology and pushes Nintendo DS out there and really drives it in the forefront, in terms of what the technology is capable of doing. So I think part of our job is truly teaching the development community what the system can do.
Så det ble vist mest som et eksempel på hva man kan gjøre med DS.
 
#76
Opprinnelig skrevet av Marty@12.03.2005, 22.53
*le*

Hvis jeg skulle valgt, velger jeg PSP. Den har èn stor skjerm, isteden for 2,  den er mye penere å se på, bedre å holde, ja.
189128​

Så du kommer til å kjøpe PSP pga at den har 1 skjerm? kanskje litt Fanboy?
 
#77
Jeg har et lite spørsmål til VG-Rune. Har dere i det hele tatt fått testet PSP ordentlig før dere skrev denne "anmeldelsen"? Jeg bare lurer. Dere nevner egentlig alt det negative med DS (at den er stygg, har dårlig grafikk og at det er dårlige lanseringsspill). PSP deromot blir ikke sett på med like kritisk blikk. Eneste er vel at dere nevner at batterilevetiden er litt kortere. Men ting som for eksempel at PSP har groteske loadingtider (noe som er svært upassende for en håndholdt konsoll) har dere hoppet glatt over. How come? Ble dere litt for blendet av den store skjermen og den flashy grafikken? Dere hadde kanskje ikke hjerte til å nevne det?
 
#78
Opprinnelig skrevet av Shigsy@13.03.2005, 11.43
Jeg har et lite spørsmål til VG-Rune. Har dere i det hele tatt fått testet PSP ordentlig før dere skrev denne "anmeldelsen"? Jeg bare lurer. Dere nevner egentlig alt det negative med DS (at den er stygg, har dårlig grafikk og at det er dårlige lanseringsspill). PSP deromot blir ikke sett på med like kritisk blikk. Eneste er vel at dere nevner at batterilevetiden er litt kortere. Men ting som for eksempel at PSP har groteske loadingtider (noe som er svært upassende for en håndholdt konsoll) har dere hoppet glatt over. How come? Ble dere litt for blendet av den store skjermen og den flashy grafikken? Dere hadde kanskje ikke hjerte til å nevne det?
189237​
Nei, vi så bare noen bilder av den på nettet og syntes den så fet ut.

Men seriøst, jeg har hatt PSP siden begynnelsen av januar, og har fått nok tid med den til å mene noe. Fokuset i anmeldelsen, unnskyld - jeg mener "anmeldelsen", var på DS fordi den er den eneste av de to som er lansert. Jeg eller vi kommer tilbake med mer om PSP når den lanseres i Norge.

Jeg synes ikke det er flaut å si det gir et skikkelig kick av å ha PS2-grafikk i hånden, og at skjermen og kvaliteten på grafikken har mye å si for min mening om PSP. Etter så mange år med NES/SNES-kvalitet er det på tide håndholdt spilling tar det skrittet.

Men det er mye mer jeg liker med PSP - flere av spillene jeg har testet holder en høy standard (Ridge Racers, Ape Academy og Wipeout Pure f.eks.), selv om ingen av dem kan betegnes som klassikere. Jeg gleder meg også til å kunne klare meg med et kamera og en PSP som arbeidsverktøy når jeg er ute på jobb, saker kan skrives rett inn på den, bilder og video kan overføres via Memory Stick, send e-post, ferdig. PSP er vel så mye en kul dings som en god spillmaskin, og det er noe jeg har veldig sansen for.

Den er ikke perfekt - loadetidene er lange, batteritiden er for kort og (som med DS) de storslagne spillopplevelsene har jeg ikke sett noe til foreløpig. GBA har jo spill som Metroid Zero Mission, Mario & Luigi, Fire Emblem, Minsih Cap osv. som gjør GBA til en spillplattform man MÅ eie.

Men jeg er overbevist om at både PSP og DS kommer til å levere tilsvarende etter hvert.

Som en tilleggsopplysning kan jeg også nevne at vi kommer til å ta en ny runde med både DS og PSP etter hvert som spillbiblioteket utvides. For det er naturligvis spillopplevelsene de gir som er mest viktig.
 
#79
Opprinnelig skrevet av Rune+13.03.2005, 12.03-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@13.03.2005, 11.43
Jeg har et lite spørsmål til VG-Rune. Har dere i det hele tatt fått testet PSP ordentlig før dere skrev denne "anmeldelsen"? Jeg bare lurer. Dere nevner egentlig alt det negative med DS (at den er stygg, har dårlig grafikk og at det er dårlige lanseringsspill). PSP deromot blir ikke sett på med like kritisk blikk. Eneste er vel at dere nevner at batterilevetiden er litt kortere. Men ting som for eksempel at PSP har groteske loadingtider (noe som er svært upassende for en håndholdt konsoll) har dere hoppet glatt over. How come? Ble dere litt for blendet av den store skjermen og den flashy grafikken? Dere hadde kanskje ikke hjerte til å nevne det?
189237​
Nei, vi så bare noen bilder av den på nettet og syntes den så fet ut.

Men seriøst, jeg har hatt PSP siden begynnelsen av januar, og har fått nok tid med den til å mene noe. Fokuset i anmeldelsen, unnskyld - jeg mener "anmeldelsen", var på DS fordi den er den eneste av de to som er lansert. Jeg eller vi kommer tilbake med mer om PSP når den lanseres i Norge.

Jeg synes ikke det er flaut å si det gir et skikkelig kick av å ha PS2-grafikk i hånden, og at skjermen og kvaliteten på grafikken har mye å si for min mening om PSP. Etter så mange år med NES/SNES-kvalitet er det på tide håndholdt spilling tar det skrittet.

Men det er mye mer jeg liker med PSP - flere av spillene jeg har testet holder en høy standard (Ridge Racers, Ape Academy og Wipeout Pure f.eks.), selv om ingen av dem kan betegnes som klassikere. Jeg gleder meg også til å kunne klare meg med et kamera og en PSP som arbeidsverktøy når jeg er ute på jobb, saker kan skrives rett inn på den, bilder og video kan overføres via Memory Stick, send e-post, ferdig. PSP er vel så mye en kul dings som en god spillmaskin, og det er noe jeg har veldig sansen for.

Den er ikke perfekt - loadetidene er lange, batteritiden er for kort og (som med DS) de storslagne spillopplevelsene har jeg ikke sett noe til foreløpig. GBA har jo spill som Metroid Zero Mission, Mario & Luigi, Fire Emblem, Minsih Cap osv. som gjør GBA til en spillplattform man MÅ eie.

Men jeg er overbevist om at både PSP og DS kommer til å levere tilsvarende etter hvert.

Som en tilleggsopplysning kan jeg også nevne at vi kommer til å ta en ny runde med både DS og PSP etter hvert som spillbiblioteket utvides. For det er naturligvis spillopplevelsene de gir som er mest viktig.
189242​
[/b]
PWNED!
 
#80
Opprinnelig skrevet av Rune+13.03.2005, 12.03-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@13.03.2005, 11.43
Jeg har et lite spørsmål til VG-Rune. Har dere i det hele tatt fått testet PSP ordentlig før dere skrev denne "anmeldelsen"? Jeg bare lurer. Dere nevner egentlig alt det negative med DS (at den er stygg, har dårlig grafikk og at det er dårlige lanseringsspill). PSP deromot blir ikke sett på med like kritisk blikk. Eneste er vel at dere nevner at batterilevetiden er litt kortere. Men ting som for eksempel at PSP har groteske loadingtider (noe som er svært upassende for en håndholdt konsoll) har dere hoppet glatt over. How come? Ble dere litt for blendet av den store skjermen og den flashy grafikken? Dere hadde kanskje ikke hjerte til å nevne det?
189237​
Nei, vi så bare noen bilder av den på nettet og syntes den så fet ut.

Men seriøst, jeg har hatt PSP siden begynnelsen av januar, og har fått nok tid med den til å mene noe. Fokuset i anmeldelsen, unnskyld - jeg mener "anmeldelsen", var på DS fordi den er den eneste av de to som er lansert. Jeg eller vi kommer tilbake med mer om PSP når den lanseres i Norge.

Jeg synes ikke det er flaut å si det gir et skikkelig kick av å ha PS2-grafikk i hånden, og at skjermen og kvaliteten på grafikken har mye å si for min mening om PSP. Etter så mange år med NES/SNES-kvalitet er det på tide håndholdt spilling tar det skrittet.

Men det er mye mer jeg liker med PSP - flere av spillene jeg har testet holder en høy standard (Ridge Racers, Ape Academy og Wipeout Pure f.eks.), selv om ingen av dem kan betegnes som klassikere. Jeg gleder meg også til å kunne klare meg med et kamera og en PSP som arbeidsverktøy når jeg er ute på jobb, saker kan skrives rett inn på den, bilder og video kan overføres via Memory Stick, send e-post, ferdig. PSP er vel så mye en kul dings som en god spillmaskin, og det er noe jeg har veldig sansen for.

Den er ikke perfekt - loadetidene er lange, batteritiden er for kort og (som med DS) de storslagne spillopplevelsene har jeg ikke sett noe til foreløpig. GBA har jo spill som Metroid Zero Mission, Mario & Luigi, Fire Emblem, Minsih Cap osv. som gjør GBA til en spillplattform man MÅ eie.

Men jeg er overbevist om at både PSP og DS kommer til å levere tilsvarende etter hvert.

Som en tilleggsopplysning kan jeg også nevne at vi kommer til å ta en ny runde med både DS og PSP etter hvert som spillbiblioteket utvides. For det er naturligvis spillopplevelsene de gir som er mest viktig.
189242​
[/b]

Ja ok, når du sier det på den måten. Greit at dere hadde fokuset på DS siden den nettopp har blitt lansert, men synes det blir litt feil å ta med begge to i anmeldelsen når kun den ene parten skal kritiseres.