[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg har nevnt det tidligere, men kan gjøre det igjen. Falkreath har to ganske kule; finn en mann som har mistet hunden sin, og besøk fangehullet i Falkreath Guard Barracks.
 
Slik kan du angripe spillet som pasifist

Er bare et problem, man kan ikke gjøre hovedoppdrag eller noe som helst som krever at man dreper noen. Litt av en sak å lage en artikkel om. Ganske sensasjonelt at noen viser deg hvordan du kan løpe forbi fiender og plukke opp gjenstanden man leter etter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn for å nevne det så har PC-folk nå versjon 1.3:
  • General stability improvements
  • Optimize performance for Core 2 Duo CPUs
  • Fixed Radiant Story incorrectly filling certain roles
  • Fixed magic resistances not calculating properly
  • Fixed issue with placing books on bookshelves inside player purchased homes
  • Fixed dragon animation issues with saving and loading
  • Fixed Y-look input to scale correctly with framerate
RPS er ikke helt fornøyde, men selv har jeg igrunn ikke hatt noen problemer med spillen så jeg synes det er chill hvis greia fikser det den sier den skal. Håper bare multicore-rendringa også klarer å se at oi, denne karen her har jaggu en Core i7. Har ville planer om å rimme noen himler i helga så da får vi se.
 

Lodin

Der Waaaah
Eneste problemene jeg har hatt var noen kræsjer samt at teksturer ikke alltid lasta med en gang, men det ble fiksa med 4 gig modden. Jo også fløy drager baklengs og magiresistance funka ikke lenger med første patch, men det får vi håpe og er fiksa.
 
"Optimize performance for Core 2 Duo CPUs" er gledelige nyheter.

Jeg tror jeg får sånn ca 5-10 mer frames i sekundet. Fortsatt choppy i de fleste byer, dette spillet kunne virkelig trengt å støtte quad cores og.
Hurra. Spiller på ultra og den sakker ned i store områder så dette kommer til å hjelpe greit på!

Startet forresten på ny karakter denne uken, khajiit dual wielder med light armor (satser på katanas først og så pirratsverd når jeg finner de. Blir barskt). Siste (men burde vært første) var snikemagiker, som ble fantastisk kjedelig mot slutten da master spells er ubrukelige, og den som er best er på nivå tre av fem (chain lightning eier). Er ikke helt uventet da de ikke er veldig kraftige når man får de og utstyr kun senker kostnaden på de, mot sverd ol. som blir bedre jo mer man har i smieskills.

Satser på at en mod fikser det senere, i mellomtia får jeg trøste meg med at kona mi går i Nocturnalklær :cool:
 
Ja for det var umulig å forutse. Genial twist rett der.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Storkoser meg med dette spillet. Har alltid avfeid vestlige RPGs som noe jeg aldri kunne investere tid i, men dette... spillrommet er utrolig velrealisert, der alt på en veldig fin måte henger sammen naturlig, noe som er sjeldent i sandkassespill. Siden dette er mitt første møte med denne sjangeren, så kjører jeg safe med en hardkjerne two-handed sword Nord, med blytung fokus på tanking. er level 28 nå, og har vel rundt 55 timer på samvittigheten. Bruker den sterkeste two-handed øksa i spillet, Wuuthrad (har også perks rettet mot two-handed økser), men virker som man ikke kan enchante den. Kjipt.

Ellers one-shotter jeg omtrent alt jeg kommer over, bortsett fra drager og noen mager. Det skulle vært en slags level-opplysning på de ulike hulene på kartet, slik at man kan ta ting som passer for nivået man er på. Et eksempel er i main-questen, i oppdraget med Jurgen Windcaller, der det nærmest var bare å rusle gjennom hele greia, totalt uten utfordringer.

Siden jeg er totalt grønn på denne type spill, så ser jeg at jeg har hatt for lite fokus på smithing. Blir å ha litt mer fokus på dette i jula, all den tid det nærmer seg dragon/daedric armor. Er også litt usikker på enchanting: Er det noe jeg burde fokusere på?

Har tatt med meg xboxen hjem, så jeg sitter stort sett i timesvis hver dag, så sant det ikke er no drikkings. Jeg har også en nattevaktjobb i jula, der jeg sitter alene på et kontor og har ingen arbeidsoppgaver (bortsett fra å holde meg våken og passe på at ingen stikker av eller noe liknende), så skal ta med meg burken dit. Ikke verst å få betalt for å rimme i skya!

Men i hvert fall: Det mest engasjerende spillet jeg har spilt siden Bioshock i 2007.
 

Lodin

Der Waaaah
Fiendene du møter i huler og andre steder er mer eller mindre avgjort av åssen level du er. Noen ganger funker det ikke og fiendene du møter er enten latterlig enkle eller hardasses uten like. Har og med åssen karakter du spiller.
Og ja, smithing og enchanting er nesten noe man må ha nå. Begge deler gir sinnsyke bonuser som ikke var tilstede i de forrige spilla så jeg vet ikke helt hva Beth tenkte på. Ihvertfall med Smithing. Enchanting er litt nerfa, men fortsatt noe man må ha om man vil være hardcore. :p
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Råkker et enhanca Honed Falmer Sword (14 ekstra fire damage), en soul capture mace, steel plate armor med ekstra HP enchanted på, steel plate hansker og hjelm med ekstra bue damage, steel plate støvler med fire resistance enchantment og til slutt en bue elf bow med fire enchantment. Beste måten å rulle på, mest pga jeg er en dual wielding Redguard med fokus på heavy armor. Uten mulighet til å blokke er det stas å brenne folk til Oblivion.

Filk forresten et nydelig Rambo-øyeblikk med å knekke nesa til en Falmer med bua før jeg headshotta han åt skogen et sekund etter. Mangla bare enstavelsesord i en one-liner som omhandler stygge ting om den dødes mor

Edit: angrer forsåvidt på at jeg ikke har fokusert på smithing, da det hadde vært stas å kunne fikle med egen fet armor
 
Kan man slå folk med bua? :eek: Det må testes.

Sneaking eier. I nest siste questen til Companions der man skal
i den hula og kverke de heksene
snek jeg bak en og en og daska til med Blade of woe. Det eide.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Har startet på dette spillet her selv nå og koser meg hittil ;) Kjenner igjen mange ting fra Fallout serien xD
Spiller som Orch og bruker for det meste Bow og noe 2h sword :D Bruker også det jeg vil kalle for heavy armor.

Men det er noe jeg sliter litt med, er fortiden bare lvl 7 eller 8 og har ikke gjort så mange quests enda, bare driver og utforsker områdene. Men jeg savner ett eget hus eller noe i den duren der jeg kan plassere ting jeg har samlet opp, har nesten inventoren full hele tiden og er kjedelig og måtte droppe ting hele tiden når jeg heller kan selge dem for penger. Men jeg har alltid vært glad i å plukke med meg det jeg kan av ting som våpen og armor for så å selge dem eller bruke noe av det selv. Men ting som dette tar mye plass og jeg har bare kapasitet til 315 kg så det blir fort fult :(

Får man noe eget sted etter hvert i spillet der man kan lagre ting man skaffer seg gjennom spillet? Var jo det i Fallout spilla og vel dette spiller ligner mye og det er jo laget av de samme folkene xD
 

Nabbe

Har fin hatt.
bue elf bow med fire enchantment
Fikk spilt en del i dag, og noe av det jeg gjorde var å utrydde en haug med dumme Falmer med Torcher of Non Dicks-bua mi (45 damage, 39 fire damage, glass arrows). Med tre ganger-snikedrapsdrepebonus er hadde de ikke så grusomt mye å si. Gloomlurkere og andre sterkere dicks døde dog ikke på første skudd, men de avsluttet jeg enten med ett til eller dual fire ball. Ellers ruller jeg noen alveboots med 60% fire resistance, armoren jeg fikk etter å ha rømt fra gruven i Markarth, Volsung-maska for ekstra lagringsplass i ryggsekken (det å svømme rundt under vann uten bekymringer er en fin bonus). I nødstilfeller drar jeg fram et par glass-sverd med henholdsvis fire damage og muligheten til å paralysere.

Er lvl. 36 nå. Har fortsatt ikke gjort mer enn tre - fire mainquests og fikk achievement i dag for ti fullførte sidequests, så hva jeg egentlig har gjort de snart søtti timene jeg har spilt er jeg ikke helt sikker på. Om jeg får spilt noe i morgen skal jeg ta meg selv i nakken og fokusere på én questline... rett etter jeg har fikset meg hus i markarth.

btw så brukte jeg fast travel for første gang i dag. føltes som juks.

edit: det riffen sa, men for å gjøre det enklere å forstå, så ... bare gjør mainquests. Du får muligheten til å kjøpe hus etter tredje eller fjerde, om jeg husker rett.
 
Hvilket hus er best? Solitude sitt virker stort og fint utenpå, men får selvsagt ikke sett innvendig. Skal ha enten i Solitude eller Markarth.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Deeeet går vel an å kjøpe flere hus? Har bare det i Whiterun ennå, kista mi der har halve universet inni seg og jeg bare dæven sjekk så mye plass det er i denne kista :v
 
Windhelm har det beste huset med tanke på lagringskapasitet, mens huset i Solitude er ikke verdt pengene, men det ser pent ut. Selv har jeg hus i Markath (nylig innkjøpt), et i Solitude og et i Windhelm, samt Arch-Mage's quarters. De fyller hver sin funksjon: Solitude er der jeg bor (konen min holder til der), og har biblioteket mitt; Windhelm er der jeg har trofeene mine, og huset i Markath tenker jeg å gjøre til et Dwemer-museum. Jeg vurderer om jeg skal kjøpe hus i Riften og Whiterun også.

Ellers har jeg nå nådd det punktet der spillet begynner å føles tomt: Jeg har gjort de fleste questene tilknyttet de ulike byene, og er Thane i alle utenom Falkreath og Riften. Jeg er også ferdig med opprørs-questene og College-questene. Jeg er ferdig med de fleste Daedric-questene. Bortsett fra å fullføre hovedoppdraget, virker det å være lite å gjøre uten å starte en ny figur som kan bli med i Thieves Guild og Dark Brotherhood.