[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Tenkte mite be cool, mite be cool, mite be cool helt til de kom til biten om at det var de som mekka Nehrim. Det er da en totalkonvertering av Oblivion. Det kan godt være den er kul, men den starter med en to timer lang dungeon som er verre enn noe Oblivion selv har å by på. Mite be bajs.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, så klart du trenger det. Hi-res-teksturer, evig draw distance, og - med noen velvalgte mods - langt flottere modeller i den bekledning (eller mangel på sådanne) du velger selv. Og joda, jeg ser det poenget med at en total conversion til Skyrim fort kan bli dritt (egentlig mest sannsynlig, det), men det er kult med litt effortings og nye saker så jepp.

Ellers, Dragonborn kommer visst i kveldinga. Men preload, nei det får jeg ikke. Nå må gaben trekke sei.
 
Coppa den også nå, men må vel starte en ny noldusborn så det er like greit.
Noldusborn slippes forøvrig onsdag neste uke til PS3 og følges så av de to andre de påfølgende ukene. Om noen fortsatt bryr seg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jora, Dragonborn fikk da luska seg ned på disken etterhvert og jeg tok en kjapp kikk akkurat før køyings.

Protip: For å starte selve Dragonborn-questen må du farte rundt litt (cirka fem-ti minutter her i gården) inntil du møter en gruppe på tre løkruller med teite masker som sier at omg u r domm. Daskedeng dem, les et brev de har på seg og så får du en quest marker utenfor Windhelm. Prat med en kis der, så er du plutselig i... Solstheim! Også kjent som ei lita øy nordvest for Vvardenfell, også kjent som en del av Morrowind. Solstheim var også med i TES3: Morrowind hvis du installerte Bloodmoon-pakka. Ikke at jeg husker så mye av det, men jeg kan iallfall slå fast at det var staselig å besøke Morrowind etter The Resolution Increasening (den skjedde i cirka 4E 136). Du kommer raskt i gang med en quest chain, som da går ut på at du skal finne den første Dragonborn. Sånn cirka umiddelbart etter at jeg fikk den sa jeg kthx bye og stakk for å utforske litt. Viser seg at Solstheim er av anstendig størrelse, og hele greia funker slik du forventer, dvs. bra integrert med hovedspillet. Du kan kjappreise tilbake til Skyrim når som helst, hvis du vil det. Og, ja, masse nye bøker, ny rustning (chitin ohoi) og annet snask. Så, hvis mer Skyrim bare ikke i Skyrim høres bra ut, så virker Dragonborn ganske ålreit. Jeg har trua iallfall.
 
Har ikke sett no til de nissene på starten ennå så det er mulig det krever en viss level. :ehm:
Gjør forsåvidt ikke no for det første jeg skal gjøre er å bygge hus siden jeg coppa Fartfire i samme slengen.

E: YESSS! En mod som lar en slenge til flere hotkeys. Hvorfor har jeg ikke funnet den før nå?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du må minst ha kommet deg til The Horn of Jurgen Windcaller-questen i hovedhistorien, ryktes det. Aner ikke om du starta på nytt eller ikke, men men.

Ellers lurer jeg litt på hvor Lodin-navnene på DLC-pakkene til Skyrim egentlig kommer fra. Fartfire er jo grei nok, men... Noldusborn og Snarfguard, liksom. Har du et slags barometer eller noe som indikerer riktig navn alt ettersom hvilken stjerne som står i ascendanten eller noe?
 
Ok, Derpfire var ganske kult til å være det det er. Man jobber for en av de tre jarlene og da får man kjøpe en tomt istedetfor et ferdig hus. Så loffer man bort dit å bruker et tegnebord til å designe huset sitt. Etter det må man sanke matrialer som stein, tre og leire og bygge det opp gradvis. Tar såklart mye lenger tid osv, men det føles som man faktisk gjør noe. ^^

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Profftips legg inn Creation Kit og mekk et jævla palass som inneholder nøyaktig hva du måtte ønske i hele spillet, på samme tida som det tar å knote rundt med det der. Gratis er det også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, aner ikke. Uansett, driver fortsatt og diller litt med Skyrim, og det jeg gjorde i kveld var å bytte ut det skrotale Steel Plate-settet jeg rocka i eeevigheter med noe nytt og freshere: Nordic Armour.


Endelig fikk jeg brukt litt av de fancy-schmancy metallbarrene jeg har spart på. Med oppgradering til Exquisite (høyeste jeg klarer nå) denger dette alt annet på mitt nivå. Nordic Battle Axe er også med, og den ser like hvass ut som den er når jeg kløyver skaller med den.

Siden det er en stund siden forrige gang jeg spilte, hadde det kommet oppdateringer til et par mods jeg bruker. Real Colours/Realistic Lighting, for eksempel, har fått lagt inn adaptiv FXAA og volumetrisk tåke. Ser greit ut ja.



Har også slengt inn SkyUI for lenge siden, den krever SKSE (Skyrim Script Extender) som da er en loader som lar mods injecte kode i spillet for mer fiksfakseri enn det du får i vanlig Creation Kit/Workshop. Da jeg først la det inn kræsja spillet etter noen få minutter, så jeg klarte meg uten. Nå later det til at alt er tipp topp, så da blir inventoryet sånn:


Det er så mye bedre atte hjælp. Anbefales som bare rakkern.

Helt til sist har vi et lite glimt av Red Mountain på Vvardenfell, i dette bildet jeg kaller Composition with Sideboob.

 
Loffa litt rundt på Solstheim nå og starta hovedquesten og dette er sakene til far. Første fyren man møter der begynner å spoute referanser fra Morrowind og det slutter ikke der. Alt fra arkitektur til ingredienser og fiender er call backs. Selv deler av musikken har de gravd opp igjen. Om man har no forhold til den spillen er dette must.
Så fant jeg en bok og når jeg leste den ble jeg teleportert til Rlyeh og det var fullt av Old Ones og det er tentakler over alt. :penga:
 
Wellp, nå har jeg fått den beste buggen. Et nytt shout er Dragon Aspect og det fungerer som vampyrisme og lykantropi så statsene ens boostes veldig, men man kan bare gjøre det en gang i døgnet. Buggen for meg er da at det ikke slutter. Dama mi løper nå med lysende dragepigger på seg permanent og drapsdreper alt. :D
 
Har begynt å 'rimme litt på datan nå, og det er jo ikke helt til å stikke under en stol at den utgaven er noe bedre enn det jeg har spilt på burk før. Det er en ganske awesome frihetsfølelse å slippe de gørlange lastetidene, og grafikken (på ultra) er ikke akkurat vond å se på heller. Nå er fokuset mer på de tingene jeg ga faen i sist: magi, enchanting, alchemy, smithing og det dillet der som jeg aldri har rørt før.

Har forresten lagt inn SKSE, men får ikke SkyUI til å funke. Funker det ikke med den nyeste patchen? SKSE står oppgitt i versjonskoden i selve spillet, men menyene er like rævva som før.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
nå er dawnguard og dragonborn ute på mesterasen PS3 samt patch 2.08 (1.8)


  • General memory and stability improvements
  • Fixed rare crash when using vampiric grip
  • Fixed issue where Arnleif and Sons Trading Company could become permanently locked
  • Fixed issue related to duplicate NPCs
  • Fixed rare issue where exterior door would not open properly

min save er på 14 MB og ingen problemer hittil
 
Sist redigert:
Riffa: Får du opp en feilmelding når du loader en save? Hvis ikke skal den funke og det er options et sted. Trur de er under en ny greie i escape menyen.

Dawnguard ble litt bedre nå siden jeg kom til et sted som minner om Dark Souls. Der fikk jeg en skellington-hest og et shout som lar meg mane fram en drage. Sånne ting hjelper på.