[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Rare greier, også på en hyperoptimalisert førsteutgave av GameBryo-motoren da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg hadde en jævla Geforce 3 ti500 på en AMD XP2100+ med 512MB DDR RAM og jeg skal love deg at det ikke var særlig kjapt likevel.
Gamle drivere ohoi?

Anti-gamle drivere:



Bare, sjekk græffiksa liksom. Elsker'e.

Ellers da? Driver med Dork Brotherhood akkurat nå, og gode gamle barbarstealth funker fortsatt. Dvs. det er stealth fordi det eneste som er igjen når jeg er ferdig, er et rom fullt av rosa slim (aka. mekanisk utbenet kjøtt).
 
Jeg har lite å gjøre og derfor lister jeg opp alle modsa jeg bruker:

Don't Give a Pound About Crafting
Denne modden forandrer vekt-verdiene på mange itmens, da spesielt crafting items som veier 0kg med denne installert, som jeg syns gjør spillet vesentlig bedre å spille fordi man slipper å plukke og velge hva man skal ta av crafting items hvis man allerede nesten har fullt inventory, og det er digg. Det er definitivt en 'sånn spillet burde ha vært i utgangspunktet'-mod, syns jeg.

SkyUI
Dette er en av tidenes mest populære modder men må nevnes fordi den skal lastes ned av alle som har lyst til å gjøre Skyrim til et bedre spill. Denne faller også inn under kategorien 'sånn spillet burde ha vært fra starten av', og det den gjør er å totalt forandre utseendet på Inventory/container-menyen og magi-menyen slik at alt blir lettere å finne fram til. Man kan f.eks sortere alle items etter navn, vekt, verdi osv. Også kan man selvføgelig filtersøke etter items.

Jeg kan også lett anbefale å laste ned Item Sorting i samme slengen som forandrer navnet på det meste av items i spillet på en måte som gjør det lettere å finne fram og gjør inventoryet(norsk ord plz?) mer ryddig og oversiktlig.

eksempel:

Poison of Damage Health V
Potion of Fortify Sneak II
Potion of Invisibility III
Potion of Restore Health
Potion of Restore Health IV
Potion of Resist Frost [Ice Wraith Essence]

og

Misc: Fork
Misc: Plate
Quest: Curious SIlver Mold
Quest: Diamond Claw
Quest: Fragment of Wuuthrad
Unique: Moth in a Jar
Unique: The Dancer's Flute

Faster Vanilla Horses
Denne gjør hestene i spillet 30% raskere ifølge beskrivelsen på siden. Selv syns jeg hestene er alt for trege fra før av, og med denne modden føles det faktisk mye mer realitisk å ri hest. (selv om realistisk ikke nødvendigvis = bedre, selfølgelig), Animasjonen tror jeg er den samme som før, bare speeda opp, men det ser faktisk mye bedre ut, og man kommer seg fortere rundt.

Unread Books Glow
Alt ligger i tittelen: bøker man ikke har lest får en blåaktig glød undt seg, og med en gang man trykker 'read', forsvinner den, så vet man hva man har lest og ikke.

Lush Trees
Alle trær blir "fyldigere", dvs. at de får mer greiner og nåler, og skævv ser mer ut som skævv, kort sagt.
Jeg bruker ikke denne fordi det virker som frameraten synker en del på meg, men hvis du kan kjøre spillet på max uansett, imotsetning til meg, så er det nok ikke noe problem.

Enchaned Blood Textures
Se på bildene og døm selv, modden gir deg nye teksturer på blod med høyere oppløsning.

Pure Waters
Her må man også se på bildene for å bedømme selv, men modden gir et nytt utseende på vannet, sånn at det ser mer stille ut. Her er det nesten bare smak og behag på hva man syns ser best ut, men for min del gjør det spillet penere.

Kerplunk - Watery Rocks
Stein som er ved vannkanten eller stikker opp fra vannet ser våte ut, og det gjøre elvene, bekkene og innsjøene i spillet litt mer troverdig og bedre å se på.

Realistic Map + Roads !
Gjør at veier vises på kartet.

Realistic Ragolls and Force
Forandrer ragdoll-fysikken til å være mer realistisk. Mennesker og beist flyr ikke til helvete lenger når man skyter med pil og bue, hvis du ikke treffer mens de løper, that is.




 
Se her ja. Jeg har blitt varulv nå og jeg tror jeg skal holde meg til det. Ikke bare vampyrer har skill tree i Dawnguard, men vulvene får også ett som jeg tror det vil gjøre det verdt å spille. Man levler det ikke på vanlig vis, men får istedet en ny type XP av å nomme på diverse lik. Perksene lar en booste både styrke, liv og stamina, noe som vil hjelpe betraktelig mot mangel på armour. Man får og muligheten til å mane fram forskjellige ulver til å hjelpe seg. \m/

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, da kan jo jeg også liste opp moddene jeg bruker (som ikke allerede er dekka).
  • Xenius Character Enhancement - Navnet sier det meste, bedre teksturer og tydeligere detaljer på figurer i spillet. Gjelder bare på menneskelige og alviske raser, dog. Uansett, denne modden gjør mye for å fjerne de kjipe sømmene mellom ulike deler av figurmodellene, og gjør ting skarpere og penere.
  • Better Females - Nå er "better" en subjektiv ting akkurat når det gjelder denne modden, siden de fleste damene hores opp med sminke og sånt. Jeg synes det gjør figurene litt mer varierte, og det er ikke smakløst (eller, iallfall ikke etter min smak). Det blir heller ikke sånn at gamle koner eller hardbarka bangditter plutselig rocker mascara og knallrosa leppestift.
  • Lush Grass - Funker glimmers sammen med Lush Trees. Som Xtal nevner krever dette en del saft fra skjermkortet ditt, så det kan lønne seg å roe ned med mindre du har et hardt GeForce-kort.
  • Realistic Colors and Real Nights - Denne modden utgjør den største forskjellen for min del. Merk at det finnes flere utgaver av den; jeg bruker "Legacy", som var den jeg syntes var mest ålreit, men det kommer an på hva du foretrekker. Uansett, kort fortalt så øker modden kontrasten på lysshaderne, legger til mer farge på lysene og gir et mer impresjonistisk inntrykk, og det elsker jeg. "Real Nights" innebærer at om natta og i mørke huler er det faktisk køl mørkt (eller "mørkt som ei bukseræv" som det heter her på Hedemarken), sånn at du trenger en lyskilde hvis du vil se hva som foregår. Ikke noe for alle altså, men for meg legger det til litt ekstra dybde i spillet. Verdt å merke seg at det innimellom går litt over styr, for eksempel hvis du bruker fakkel innendørs og det allerede er lyst i rommet blir det skikkelig flomlys. Nå er det heller sjelden man gjør sånt, da.
Ja, og en annen ting: Bethesda var jo snille nok til å gi ut gratis DLC i form av høyoppløste teksturpakker, som alle er enige i at er en god ting. Men! På grunn av måten de er integrert i spillet, funker de ikke alltid så bra sammen med mods. Husker ikke hvor jeg fant den, men en måte å passe på at pakkene funker sammen med mods er ved å åpne launcheren til Skyrim, gå til Data Files, og fjerne hakene ved filene kalt "HighResTexturePack01.esp" og "HighResTexturePack02.esp". Deretter må du åpne fila som heter "[Mine Dokumenter]/My Games/Skyrim/Skyrim.ini", og så finner du en seksjon som heter [Archive]. Der er det ei linje som heter sResourceArchiveList. Der skal det stå "Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa" etter =-tegnet. På samme linja skriver du inn ", HighResTexturePack01.bsa, HighResTexturePack02.bsa". Merk at det er et komma etter "Skyrim - Sounds.bsa", før teksturpakkene legges inn. Sånn, da slipper du at teksturpakkene overskriver teksturer som blir lagt inn av mods.
 
  • Xenius Character Enhancement - Navnet sier det meste, bedre teksturer og tydeligere detaljer på figurer i spillet. Gjelder bare på menneskelige og alviske raser, dog. Uansett, denne modden gjør mye for å fjerne de kjipe sømmene mellom ulike deler av figurmodellene, og gjør ting skarpere og penere.
  • Better Females - Nå er "better" en subjektiv ting akkurat når det gjelder denne modden, siden de fleste damene hores opp med sminke og sånt. Jeg synes det gjør figurene litt mer varierte, og det er ikke smakløst (eller, iallfall ikke etter min smak). Det blir heller ikke sånn at gamle koner eller hardbarka bangditter plutselig rocker mascara og knallrosa leppestift.
Er de to fullt kompatible med hverandre? Realistic Colors and Real Nights eide forøvrig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Better Females-sida sier iallfall at hvis du laster inn XCE etterpå funker det gull. Og, det funker bra her.
 
Modder da? Jeg har ikke kommet så fryktelig langt annet enn å teste noen av de dere nevna, men her er noen jeg fant som er ganske praktiske.
Arrowsmith lar en ikke spille som Stephen Tyler, men såklart mekke egne piler.
Wearable Lanterns Gjør ting litt mer likt Dragens Dogme så man kan spenne ei lykt til beltet sitt.
Bandolier lar en ikke bare pynte folka sine med ekstra poser og lommer som en ekte Liefeld-helt, men de øker og mengden man kan bære med seg. Litt juks kanskje, men men.
Meltdown Mod er fin for alt skrotet man ikke blir kvitt, særlig når man ikke trenger særlig mye mer spenn. Man kan bryte ned ting i komponenter istedet.
 
Jeg installerte RCRN 3 med autoinstalleren som man laster ned, men det kjører ikke særlig bra på PCen så det må fjernes... da ser man selvfølgelig i readme-en, og der står det "simply use the uninstaller provided", problemet er bare at det ikke er en uninstaller provided. Det eneste som er i rar-fila er en install-fil + en readme. Noen tips til hva jeg skal gjøre?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kontrollpanel og så legg til/fjern programmer er kanskje et tips.

Edit: Sjekka nå og skulle du sett.
 
For noen uker siden leste jeg en greie om en gærning som skulle spille Skyrim uten å ta quester og bare tjene spenn på jordbruk med et mål om å kjøpe seg et hus i Solitude eller noe sånt. Jeg fikk bare lest de første delene, og nå finner jeg ikke sida igjen. Noen som har lest den og kan poste link til meg? Jeg trenger closure!
 
Siden Beth og Pete Hines er non dicks og ikke vil si mer om Snarfguard enn at vi kanskje får no info til uka er dette en ting jeg ser fram til. Noen ganger ser det faktisk nesten like bra ut som Skyrim, men det sier vel mer om Gamebryo osv. Ikke trenger man en guide på 40 sider for å legge inn denne gangen heller. Slippes snart.
 
Da var Dawnguard ute på PC (yaaay), men ikke på PS3 (booo) fordi:
We are not satisfied yet with Dawnguard's performance on the PS3. We would like for everyone to have a chance to play Dawnguard, but we aren't going to release it for PS3 knowing that some people's experience in Skyrim will be worse. We do everything we can to have our content available to all; from our free updates, to user mods, to paid DLC. We're as disappointed as our fans when that isn't the case, but we'll continue to push for that reality.
Kommer vel ikke som en veldig stor overaskelse.
 
:eek:
Det var meg når jeg så statsene til en vanlig armbrøst. Den hadde godt over dobbelt så mye skade som dvergebua jeg slepte rundt på. Bare det gjør nesten Snarfguard litt verdt prisen. Det som derimot får meg til å ræge er at man ikke kan nomme vampyrer lenger om man er varulv. De har patcha det så man kun kan spise levende ting, men vampyrer har aldri vært vandøde i Elder Scrolls. :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den DLC-en der har vært med i PC-utgaven av spillet ganske lenge nå. Du installerer den ved å velge "Install Creation Kit" i Steam og bruke en time på å mekke ditt eget jævla hus.
 
Har enda ikke spilt igjennom Dawnguard. Merka fort at jeg er helt utbrent på alt av Skyrim-relaterte greier så jeg har bare spilt noen få timer.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Som kjøteren over sa

Huka tak i det da det ble lansert, supergira. Gikk opp til questet og.... Skrudde av. Orka ikke Skyrim den dagen, eller noen annen dag etter. Men snart... Snart!