[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Det at du ikke sliter så fryktelig mye med drager er vel i og for seg fordi du er dragonborn. Men jo, de kunne nok vært litt mer utfordrende... likevel frykter jeg at det vil komme drager som er langt værre enn en gjennomsnitts navnsløs "dragon" eller "blood dragon". Hadde dragene vært like vanskelig som en boss hver gang jeg møtte på de, så ville det blitt mange irritasjonsmomenter. Da hadde de også sannsynligvis vært mye sjeldnere, og da ville jo det også vært litt skuffende.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Premissene er at de er som en boss, men så er de ikke det.

Noe som skuffer meg litt.

Men det er ikke så farlig, for jeg tilgir spillet så innmari mye; fordi det har så store ambisjoner.

Om ikke alle helt innfrir (som i at hoppingen fortsatt ser helt latterlig ut i 3dje person), så lever jeg.

Det eneste jeg kan negre på er at produksjonsverdien er litt meeeeh; altså jeg fikk mere "le epic nordic-feeling" av Howling Fjord i madafakkings Wrath of the Lich King enn av Skyrim. Men... så er det kanskje litt av sjarmen at det er litt brukket og undercooked, litt sånn 90-talls RPG <3.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg synes utforskningsbiten i Skyrim er så innmari engasjerende at jeg ikke engang tenker to ganger over å tilgi spillets dets svakheter. Jeg storkoser meg rett og slett og har så altfor ofte falt i fella Shinra nevner. Jeg er på vei til et oppdrag men tar sidestikk fra veien hele tiden for å sjekke ut andre områder, huler og campsites. Så ender det opp med at jeg bruker to timer på det som i praksis bare er et fetchquest.
 
Får nå ganske "le epic nordic-feeling" av å traske gjennom en helvetes snøstorm helt nord i Skyrim hvor du ikke ser en dritt "lenger fremme", blant øyer heldekket av is og hvalrosser. Synes i hvertfall jeg :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg liker landskapet og den facinerende arkitekturen i spillet. Som Yetifar nevnte er det et deilig avbrekk fra tradisjonellgenerisk fantasy, og det er det som gir meg den episke nordiske følelsen. Og Faendal.
 
Da jeg hadde gått gjennom en hule og sloss mot flere fablede snø-alver kalt falmer (fy de er sterke, og de er kule fordi de har vært nettopp bare fabler i tidligere spill) kom jeg til en dvergruin helt i enden. Jeg snudde og gikk ut igjen, tør ikke møte på det som er der inne enda.

Over til andre nyheter er det gøy å se min følgesvenn Lydia tråkke på sånn felle så en vegg med spikere flyr i trynet hennes. Hun dør ikke, bare ligger og puster og peser i fem sekunder før hun igjen tar seg til bens og tråkker på samme fella og igjen blir møtt av ti tusen spikre som kommer mot henne i rasende fart. Da hun omsider kom seg unna den djevelske fella, spurte jeg henne pent om hun ville gå bort og vente oppå fella igjen. I WILL DO EVERYTHING FOR YOU MY THANE~
 
Bør jeg bli varulv eller skal bli drite i det? Løp vekk da jeg fikk tilbud om det, men kan jo gå tilbake hvis jeg har lyst.
De eneste gangene jeg føler at jeg kan få bruk for varulvform er når jeg er et sted fylt av altfor sterke banditter og andre utysker, men så gjør varulvformen det mye vanskeligere siden jeg ikke kan bruke skjold til å minske skaden lenger, og vips er jeg død etter to sekunder.

Ikke bli varulv, det suger.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Da jeg hadde gått gjennom en hule og sloss mot flere fablede snø-alver kalt falmer (fy de er sterke, og de er kule fordi de har vært nettopp bare fabler i tidligere spill) kom jeg til en dvergruin helt i enden. Jeg snudde og gikk ut igjen, tør ikke møte på det som er der inne enda.
Der var jeg også! For å si det slik, jeg drepte den ene tingen som var der inne med snikebuen min, men så våknet den andre tingen og jeg UÆÆÆ WÆÆÆ og rømte og lukka døra.
 

Lodin

Der Waaaah
Så på den ene siden saksøker dere Notch og Minecraft og på den andre legger dere inn referanser i spillen deres? Jøjje meg.

 

Terje

mostly harmless
Noen ganger gjør spillet noe helt tilfeldig som gjør at man stopper opp og begynner å gjøre seg tanker om hva pokkern er det som har ført til dette. Selv om man *vet* at det bare er tilfeldigheter i en spillmotor. Sånn som da jeg traska mot et questmål med en kar diltende etter så snubla vi tilfeldigvis over en ice mage og en fire mage i full gang med å prøve å ta kverken på hverandre. Og dermed blir jeg stående å stusse. Burde ikke disse to egentlig vært kompiser? Hva i helvete har skjedd her som endt opp med at ild og is spruter i hytt og gevær mens de sverger eder og galle til hverandre? Og mens jeg står og glor på situasjonen og lurer på dette så kommer det tørt fra fyren jeg har med; "My money's on the big one."

Jeg lo. Tok meg litt på senga kan du si. Så vant den ene mage'n duellen og jeg belønnet ham umiddelbart med en mace i tenna, loota begge lika og trasket ufortrødent videre.

Elsker dette spillet.
 
Den situasjonen endte jeg opp i og, tror det er scripted, er tross alt AAIIS VERSUS FAYIIAHH
 

Lodin

Der Waaaah
Denne "modden" eier. Ikke akkurat det jeg vil kalle brukbar ennå siden man ikke kan se en dritt av kartet når det er mørkt eller overskya og det er altfor lett å misteoversikten, men enda et bevis på at konsoll nok en gang ikke vinner.
 
Kjekk side som samler opp en del tips og andre ting som er kjekt å vite anngående Skyrim.

Lenkh!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
URL-en avslørte uansett at den linken var piss.
 
Ja, det er klart at alt som står var like innlysende og at alle burde visst dette fra de satt inn disken første gang.

Kan fortsatt være noen andre som ser bort i fra det som sier seg selv og heller får greit utbytte av det som faktisk kan være til god hjelp.
 
Forvillet meg opp til Hogwarts i går (husker ikke hva det colleget egentlig het), og turen opp dit eide. Gikk hele veien fra Whiterun og det var jo et eventyr i seg selv. Opplevde alle årstider virket det som, det er så koselig atte når det begynner å snø litt også blir det helt snow-o-rama lengre opp. Det eier. Oppi fjellet begynte det å suse en drage over meg, jeg skjøt piler etter han men han bare fløy vekk. En dag...

Tok noen quester oppe ved Hogwarts men syns det var litt kjedelig, så jeg er usikker på om magi er veien å gå. Tenker å bli medlem av Stormcloaks i dag, questen høres såpass ut som noe ut i fra A Song of Ice and Fire (spesialsverd for å drepe Ice Wraiths langt oppi nord? kan ikke være tilfeldig.) at jeg ble litt gira på det. Så bærer det til Riften. Mainquesten har jeg derimot ingen planer om å spille noe mer inntil videre, går jeg glipp av mye kult?