Aight. I går før folk kom og ødela for spillingen min, så dumpet jeg borti en liten hytte mens jeg var på vei for å gjøre et eller annet quest. I den hytta bodde det en kar som het Drelas. Jeg trasker inn og ser han stå der med ryggen til, så jeg drar fram bua mi, sikter og skyter. Oisann. To treff senere var jeg en eks-dovakhiin gitt. Reloadet, uppet gamet mitt med en potion of true shot og investerte i et perk på sneaktreet som gir tre ganger skade for sneak attacks med bue. Brukte i tillegg magicka poison. Jeg skyter han i hodet og han mister faktisk en del liv, men han healer seg selv nesten umiddelbart og deretter griller han meg... igjen. Reload. Samme prosedyre igjen, men denne gangen løper jeg ut så snart han har sett meg, for jeg tenker at med litt mer plass å boltre meg på på, så vil kampen gå mer i min favør. Yada yada yada, død, reload.
Denne gangen kommer jeg på at det er en drage rett i nærheten som jeg ikke helt klarte å ta litt tidligere, så jeg sprinter som en neger opp mot fjellet mens ildkuler suser rundt hodet mitt. Og joda, dragen ser Drelas og går umiddelbart til angrep. I mellomtiden gjemmer jeg meg litt lenger oppe og følger med på kampen mellom de to. Det går litt fram og tilbake, ildkuler her, flammer der, brøling og skriking. Siden Drelas er en dick og konstant healer seg selv, så går det i hans favør, og det tar ikke for lang tid før dragen har gått for å møte skaperen. Drelas står igjen med ganske lite liv, så jeg lagrer og gjør et nytt forsøk. Er milimeter fra å drapsdrepe han helt, men det er akkurat ikke godt nok, så han healer seg selv, griller meg og jeg dør. Så ja, etter en rask reload bestemmer jeg meg selv for å heller gå å rundstjele kåken hans mens han virrer rundt for å finne meg. Etter jeg var ferdig med det, sneik jeg meg forbi han og opp på fjellet for å lære et nytt shout, før jeg forvillet meg inn i en hule med frost-troll, som jeg ganske lett utryddet med bue, fire runes og fire bolts.
Nå har jeg glemt hva jeg egentlig skulle. Tror jeg skulle redde en kar et eller annet sted, men det får vente, for nå fant jeg spøkelser, og som den sanne helten jeg er må de utryddes før jeg kan tenke på å tusle videre.
Elsker denne spillen.