[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Lodin

Der Waaaah
Jeg fikk hele jævla Riften sin vaktstyrke etter meg pga. en liten missforståelse så da tenkte jeg at jeg sikkert kunne gjemme meg i Thieves Guild og kjøpe en pardon. Det var ikke noen lur ide'.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Merker jeg fortsatt er glad for at jeg ikke kjøpte Skyrim på PS3, gitt.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Ja, spillet er helt umulig å spille siden det der skjer absolutt hele tiden.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, det er et resultat av den bøggen som gjør at spillet går ulidelig sakte eller bare glitcher på seg hvis du er så teit at du liker spillet godt nok til å spille det ganske lenge.

Lodin

Der Waaaah
Om det er noen trøst for babbyene får jeg nå med jevne mellomrom en buggz som gjør at spillet ikke registrerer tab sånn at jeg ikke kan gå ut av samtaler. Mye saving nå .

Har ikke opplevd det som yeti linker til, men jeg opplever de buggza som gjør at spillet går i slow motion sånn ca hver dag. Der fikk jeg for å ha en drittpc som sikkert hadde kjørt spillet like ræv.

Nabbe

Har fin hatt.

Det var alt.

demake

Seksuelt godteri
Er så sinnsykt hekta på dette spillet herreminhatt. Anbefaler alle å prøve seg på drikkeutfordringen han ene fyren gir deg i Whiteruns bar. Seriøst, gjør det.
Dette er seriøst det bpste questet! Gjorde det akkurat ferdig.
Slik følte jeg meg: :brainfuck:

demake

Seksuelt godteri
Apropos quester som bugger, jeg får ikke fullført Companions kvestelinjen fordi jeg var så dum å ha en bitteliten minisidequest i loggen min som bare fucker alt godt her i verden.

Jeg hadde akkurat vært i Glenmoril Cove og hentet 5 heksehoder for å kurere varulvings og gruff, men jeg hadde også lovet en jarl og hente Helm of Winterhold, og DET skulle jeg ikke ha gjort. Nå får jeg ikke startet neste Companion quest og jeg blir ikke kvitt de heksehodene fordi man ikke kan legge fra seg questitems. I følge vise menn på internettet så er det fordi den fetchquesten og neste Companion quest foregår på samme sted.

Skikkelig digg følelse når jeg er dypt nede i no dwemer faenskap og er akkurat for baktung til å kunne negre alt jeg vil ha fordi de jævla heksehodene tar opp plass.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bethesda slår til igjen, med andre ord. Nei altså tok en godlang økt nå, har fått sosa meg rundt til sumpen rundt Solitude og blitt Thane i den vesle drittbygda sør i sumpen. Var en kjapp tur innom... øh... den der byen som ligger øst på kartet. Mellom Riften og den der helt øverst. Jeg er ræva på navn i spill, og at bynavnene i Skyrim er lord generiske hjelper ikke akkurat. Uansett, det som utgjorde hoveddelen av spillingsa i kveld var å utforske litt rundt den der questen som går ut på at du skal samle tre biter av en gammal, magisk amulett som visstnok gjorde at en magiker i fordums tider var så mektig atte hjælp, og i praksis later det til at den booster Magicka, Health og Stamina når du samler alle tre delene hvis de to jeg har nå er noe å gå etter. Hipp hurra, liksom. Uansett, questen er fet og du må sose gjennom noen bra dungeons for å klare den, så den anbefales. Plukkes opp ved å deise gjennom hula bittelitt øst for Whiterun hvis du ikke har den.

Nærmest som en liten avkobling gjorde jeg også ferdig litt mer av hovedquesten, og nå begynner det å dra seg til med at jeg skjønner hva som er grunnen til at dragene plutselig er tilbake og sånn. Ikke at jeg bryr meg, men jeg fikk mer roping av det så da er det all good. Nei, altså, man skal ikke holde på lenge før man skjønner hva som er hovedprinsippene bak dungeons i Bethesdas kåk, men veit du det gjør ikke så mye. Spillet er pent og har masse dilldall som bare eksisterer for at jeg skal finne det, utforske det og ha fortellende eventyr så jeg koser meg.

Ja, og hvis noen er interesserte i stilige bilder fra spillet som fint funker som skrivebordsbakgrunner, så går det jo an å sjekke ut dette Flickr-settet fra Dead End Thrills. Hvis du ikke veit hva Dead End Thrills er, så er det altså en kis som kjører på med hacks og triks for å mekke høyoppløste skjermbilder fra pene spill. Dvs. ganske bra saker.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ladies and gentlemen, we have a crash. Spillet frøs endelig i dag, etter en tolvtimersøkt med spilling (ok, en del tid på pause og). Skjedde da jeg gikk ut av huset mitt i Wi… ehm, Whiterun (hvorfor har Skyrim fire bynavn som begynner på W?).

For de som lurer er savegamet mitt ca 9 MB med 56 timer spilt.

edit:

Her er forresten en video som ca fire på forumet vil ta:

Nabbe

Har fin hatt.
Aight. I går før folk kom og ødela for spillingen min, så dumpet jeg borti en liten hytte mens jeg var på vei for å gjøre et eller annet quest. I den hytta bodde det en kar som het Drelas. Jeg trasker inn og ser han stå der med ryggen til, så jeg drar fram bua mi, sikter og skyter. Oisann. To treff senere var jeg en eks-dovakhiin gitt. Reloadet, uppet gamet mitt med en potion of true shot og investerte i et perk på sneaktreet som gir tre ganger skade for sneak attacks med bue. Brukte i tillegg magicka poison. Jeg skyter han i hodet og han mister faktisk en del liv, men han healer seg selv nesten umiddelbart og deretter griller han meg... igjen. Reload. Samme prosedyre igjen, men denne gangen løper jeg ut så snart han har sett meg, for jeg tenker at med litt mer plass å boltre meg på på, så vil kampen gå mer i min favør. Yada yada yada, død, reload.

Denne gangen kommer jeg på at det er en drage rett i nærheten som jeg ikke helt klarte å ta litt tidligere, så jeg sprinter som en neger opp mot fjellet mens ildkuler suser rundt hodet mitt. Og joda, dragen ser Drelas og går umiddelbart til angrep. I mellomtiden gjemmer jeg meg litt lenger oppe og følger med på kampen mellom de to. Det går litt fram og tilbake, ildkuler her, flammer der, brøling og skriking. Siden Drelas er en dick og konstant healer seg selv, så går det i hans favør, og det tar ikke for lang tid før dragen har gått for å møte skaperen. Drelas står igjen med ganske lite liv, så jeg lagrer og gjør et nytt forsøk. Er milimeter fra å drapsdrepe han helt, men det er akkurat ikke godt nok, så han healer seg selv, griller meg og jeg dør. Så ja, etter en rask reload bestemmer jeg meg selv for å heller gå å rundstjele kåken hans mens han virrer rundt for å finne meg. Etter jeg var ferdig med det, sneik jeg meg forbi han og opp på fjellet for å lære et nytt shout, før jeg forvillet meg inn i en hule med frost-troll, som jeg ganske lett utryddet med bue, fire runes og fire bolts.

Nå har jeg glemt hva jeg egentlig skulle. Tror jeg skulle redde en kar et eller annet sted, men det får vente, for nå fant jeg spøkelser, og som den sanne helten jeg er må de utryddes før jeg kan tenke på å tusle videre.

Elsker denne spillen.

Turet bort til Windhelm for å gjøre magioppdrag sør for byen. For en stygg og fattig by. Urk.

e: drepte første giant. gleeee!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fått mye gjort i dag. Har gjort tre daedra quests og fått kule artefakter. Har nå fem av 15. Har gjort ferdig questlinja for Companions, den var ok. Bedre enn den kjipe questlinen i Oblivion iallfall. Starta på Mage College-questene, men kun fordi jeg ville komme meg inn i Sarthaal for den siste delen av gauder-amuletten, som jeg nå har gjort til én amulett som gir meg +30 i alle tre attributtene. Skulle fortsatt men så ble jeg sendt til å drepe en fyr i ei hule så jeg satte det på pause.

Starta på Thieves Guild-questlinen men liker det ikke. Så langt handler det om å være en goon og true folk for beskyttelsespenger. Og basen suger! Blæh!

Har jobbet en del på Dark Brotherhood-questene, og er nå på den aller siste. Og det virker som en veldig dårlig ide.

Fant en ebony bow som jeg ikke kan gjøre skikkelig awesome fordi det er motsatt side av smithing-skilltreet og jeg har satset på Light. Buuu.

ps ingen fæle buggs ennå!