Er alle hemmelighetene bak DS avslørt

Kleevah

Livsfarlig amatør
#81
Whoa, gjennombrudd, endelig!

Ser ut som godeste Jesse Venbrux har kommet fram til en brukandes teori her, sjekk ut postene hans her (Mere spesifikt; Post #1772 og #1780)
Disse teoriene ser faktisk ut til å holde mål, med unntak at ghost(s?) og demasked kun vagt er nevnt. Uansett så var Dean's respons litt merkelig, selv om den kan være ganske forståelig.

Det er også kommet en teori om at det blir satt opp ett nett via AOL med Nintendo som mellomledd og Warppipe på klientsiden. Denne er kanskje litt mer far off, men allikevel spennende ettersom det er confirma at Nintendo har vært/er i forhandlinger med AOL...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#85
Kristus Allmektige, dette er så pansernegerhomotøft om det er sant.
Faen, nå kommer jeg til å glede meg enda mer. Dritt at jeg leste dette.
*Stikker og utfører selvlobotomi*
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#86
Vel, husk nå på at AOL faktisk er eid av Time Warner (hence AOL Time Warner) som også eier blant annet CNN og en del andre tv-kanaler. Nå, de vil da automatisk ha tilgang til en hel del annet snask også, bla. Aerial-signal dekning samt satelitter. Og internett via satelitt er jo ikke akkurat noe nytt da...
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#89
Og her er morgenens oppdatering fra feltet:

- N-Sider har postet en nyhet om Demasked, som viser seg å ett produktnavn for WarpPipes nye tjeneste. Med nyheten følger det også med ett lite intervju med Dean...

- Demasked har da selvfølgelig også blitt oppdatert, med både logoen til tjenesten samt en inmeldingsdialog for WarpPipe-mailinglista pryder nå forsiden (Dette er samme mailinglista de har på WarpPipe.com, så hvis du allerede er med der trenger du ikke signe up)...
 
#90
Opprinnelig skrevet av Kleevah@05.10.2004, 20.59
Whoa, gjennombrudd, endelig!

Ser ut som godeste Jesse Venbrux har kommet fram til en brukandes teori her, sjekk ut postene hans her (Mere spesifikt; Post #1772 og #1780)
Disse teoriene ser faktisk ut til å holde mål, med unntak at ghost(s?) og demasked kun vagt er nevnt. Uansett så var Dean's respons litt merkelig, selv om den kan være ganske forståelig.

Det er også kommet en teori om at det blir satt opp ett nett via AOL med Nintendo som mellomledd og Warppipe på klientsiden. Denne er kanskje litt mer far off, men allikevel spennende ettersom det er confirma at Nintendo har vært/er i forhandlinger med AOL...
112832​
Selv om disse teoriene er veldig engasjerende, virker de for meg altfor tvilsomme. Hadde Nintendo lansert en enhet som tilbydde trådløs, gratis kommunikasjon imellom alt og alle, ville store forandringer skjedd. Mobiltelefoner ville mistet utrolig mye av sin verdi. Internett ville blitt mindre brukt. Rent økonomisk ville alt av telefon-tjenester blitt mye mindre lukrativt. Jeg står også tvilsom overfor hvor stor dekning eksempelvis AOL faktisk har.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#91
Hehe, dette er jo kun spekulasjon, sky is the limit.

Men for all del, det spekuleres mye i mesh-networking her, og det er faktisk en mulighet med WiFi-hardwaren i DSen (via AdHook f.eks.). Mesh-networking vil si at hver DS som connectes med en annen utvider rekkevidden av nettverket videre, i en slags kjede. Hvis en i kjeden kobler seg til Internett vil alle få tilgang (se. deling av linje over LAN f.eks.). Det hadde vært kult om det var noe slikt de jobbet med.

Men tilbake til virkeligheten her. WarpPipe konsentrer seg utelukkende om noe online, og utifra intervjuet i dag morres har det også mye med det sosiale å gjøre. WarpPipe har alltid vært veldig community-basert, og de legger vekt på at det sosiale skal være litt mer enn "fire in the hole" og "zOMG!!!!hahalol!!!1111!!1"
Det må også legges til at WarpPipe-kara er veldig oppegående mennesker som ikke gjør dette for å tjene penger, men å tjene sine fans og andre DS-brukere. Mulig dette virker litt naivt, men det er hverfall dette intrykket jeg sitter igjen med etter å ha hengt rundt dem siden WarpPipe-klienten første gang ble annonsert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#92
"Demasked" blir det endelige navnet, altså?
Også jeg som håpet på at de skulle lage en norsk versjon med navnet "Verpepipe", rettet inn mot kylling- og eggprodusenter. Æsj.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#93
Nei, men det går gloheite rykter om at Norsk Språkråd sitter klar med den nynorske versjonen allerede. "Avmaska - eit knutepunkt for verda". Seff med innebygget språkvalidiator.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#94
Kjem tilboda i dette prosjektet til å inkludere til dømes AR (Alternativ Røynd, eller "Virtual Reality" på engelsk), DESSMKEF (Det Eg Ser Samsvarar Med Kva Eg Får, eller "What You See Is What You Get" på engelsk) eller PØLSE (pølse)?
 
#95
Temmelig off topic, men HER har det dukket opp litt ny info fra pressekonferansen. Prisen på spillene i USA blir på $29.99. Dette er bare drøye 200 kr. Prisen i Norge blir nok noe høyre, men den blir nok uansett lav. Men dere får bare lese selv. Jeg har ikke tid til mer siden jeg er på skolen.

Redigert: Infoen kom visst ikke fra pressekonferansen, men fra et møte som usa today hadde fått med Nintendo. Leste ikke så nøye. :flau: