Fable (Ute nå)

Opprinnelig skrevet av EsspeN@13.10.2004, 13.41
Å sammenligne FABLE med FFX som du antyder gidder jeg ikke engang, fordi de er ikke i samme liga engang. FFX var jo et bra spill.
116212​
Jeg regner med at med det som står i bold, så mener du at Fable ikke er bra? Somsagt, jeg kan godt skjønne at du synes spillet er kjedelig, det er jo selvsagt en smaksak. Det du overser, er at spillet har masse kvaliteter som ikke går på smaken. Grafikken er nydelig, det går det ikke ann å motsi. Samme hvilken andmeldelse du slår opp på vil du alltid se at spillet har fått 8 eller bedre i karakter her. Joda, spillet har en tendens til å lagge, men dette er fordi at det konstant skal simulere hva hver eneste NPC mener om deg, og hva de skal gjøre på det tidspunktet det gjelder (somsagt har hver eneste NPC en eller annen oppgave å utføre iløpet av dagen).

Lyden i spillet er også utrolig bra. Voice-actingen er (for det aller meste) bra, eller veldig bra. Lydeffektene kan man ikke utsette noe som helst på, og musikken er utrolig god. Den hjelper virkelig med å gi spillet en episk stemning.

Jeg kan fortsette å ramse opp positive ting om spillet; den utrolig gode AIen, den (om ikke veldig spennende) velskrevne historien, de utrolig mange mulighetene man har i spillet, det gode kampsystemet osv.

Poenget mitt er at selv om du synes spillet er kjedelig, kan du ikke kalle det dårlig. Spillet har for mange kvaliteter til det.

Jøss, endelig en saklig post her.
Joda, jeg er helt enig med deg Morbo, det er en smakssak, alt er jo til syvende og sist det.

Jeg ser jo at dette får gode kritikker de fleste steder, men mener selv det overhodet ikke er fortjent.

Jeg klarer nesten ikke å huske et annet spill som lagger på XBOX, det hører PS2en til.

Jeg skal være lur å trekke meg ut av denne tråden,
når jeg får usaklige trusler ovenfor fordi jeg har en annen mening enn andre kom jeg til å tenke på at de fleste her er nok omtrent på halve aldern min.

Men, alle spill har kvaliteter, eneste jeg mener, uansett review, er at dette spillet er vanvittig overhypet til advarsel for andre.

Se på DRIVER3. Samme greia der.
Men nå skal jeg gi meg.

Fable er et bra spill. Det er en grunn til at halvparten(av 60) av anmeldesene for spillet ligger på over 90%.

Det er lagt ned mye arbeid i absolutt alle deler av spillet, og det synes og det gir et godt produkt.Svært mange detaljer er tatt med. Faktsik hadde utviklerne skrevet koden for å ha med trer som vokser, men det ble tatt bort grunnet det krevde for mye av prosessoren.
Det er faktisk en hel verden som er laget, der alle har sitt eget liv. Selv ser jeg på fable som en virtuell leketøykasse, det er utrolig mye man kan gjøre i det. I tilleg kommer det nye rollespill-elemntene. Du spiller ikke som en karakter, slik som i andre rollespill, men du spiller din egen, noe som er nytt for sjangeren. Summarum er dette noe som ikke er sett før, og det er orginalitet det.

De som sier at spilet har dårlig grafikk, må være blinde. Dette er blant det beste xbox kan vise. Selfølgelig tilhører det gårsdagen teknologi i forhold til pc, men husk dette er en konsoll. Lydsiden er jo noe av det beste som er laget til spill noesinne, og gir et veldig filmatisk opplevese av spillet.

Og EsspeN, grunnen til all hatet mt deg, skyldes nok at du selv sier at du kun har spilt spillet i 90 minutter, og likevel slakter spillet så voldsomt. Jeg selv er av den oppfatning at skal man anbefale eller ikke, så skal man ha prøvd spillet skikkelig, og det innebærer å spille spille helt ferdig. Men for all del, spill det du liker...

Jeg er visst blitt lei av å diskutere fable...

Greit nok jeg ikke har rotet rundt etter alle våpna osv...

Men spillet var for kort spør du meg..

Generellt synes jeg spillet er fint tidsfordriv ;)

EsspeN: Du snakker om usaklige svar og at folk må være halve alderen din (alder betyr lite uansett. ingenting som stopper noen på 30 fra å være et uvitende fjols), men det er du som bare har spilt det i litt over en time og allerede har sterke meninger om det. Høres ut for meg at du enten ventet altfor mye av det, eller allerede hadde bestemt deg for hva du mente før du spilte det.

Uansett sjanger og lengde så er Fable et veldig bra spill. Faktisk det andre beste på Xbox etter Ninja Gaiden, synes jeg. Som jeg har sagt før så var lengden det som skuffet meg mest, men det var mest fordi det var så bra at jeg ville ha mer. Holder faktisk på å runde det andre gangen nå, og jeg har det moro.

Gi spill en skikkelig sjanse før du danner deg en mening om det. Er ikke mye troverdighet i det du har postet her.

D

Deleted member 365

Gjest
Men når du nevner spill som Driv3r og sammenligner det med hypen til fable så faller jeg ut. fable var hypet, men fikk gode kritikker.
Driv3r var hypet men fikk slakt.
Men ja.
Jeg likte fable helt til slutten, og den ødela vel alt for meg egentlig..

Opprinnelig skrevet av thagen
Gi spill en skikkelig sjanse før du danner deg en mening om det. Er ikke mye troverdighet i det du har postet her.
Ta en lytt der. Hvis du skal gå å klage på et spill du i praksis ikke har spilt så er det ikke noen vits.
Men ja.
jeg ser poengene dine.
:)

Når en tenker over det så hvorfor diskutere om et spill er bra eller ikke? Samma pokker hva andre mener bare du selv har det morro.

Min personlige mening om Fable er at det så slik jeg regna med at det kom til å bli. Og jeg viste også at spillet kom aldri til å bli så fritt å stort som mange har spekulert om i lange tider så jeg fikk egentlig ikke noen store overaskelser i dette spillet.

Spillet er også akkurat passe langt mener nå jeg....når du er kommet til slutten så har du fått "nok" og er klar for et anna spill.

Jeg hater spill som bare drar ut historia og du blir nesten dritt lei av hele greia før du er halveis.

Men uansett så er det det første jeg skrev her som teller til slutt. :blunk:

Så, alle sammen. Vi hadde alle topp-forhåpninger til Project Ego aka Fable, og når det til slutt kom, så var det en skuffelse. "Ja, det var for mye hype" og "Det var ikke som jeg trodde i det hele tatt" gjentas flere ganger. Er det absolutt ingen som kan tenke seg at dette er akkurat det samme som kommer til å skje med Halo2? Hvordan kan dere være så bombesikre på at Halo2 kommer til å bli så bra som alle sier at det blir?

Vi kan ikke det, enkelt og greit. En ting vi kan være rimelig sikre på, derimot, er at det kommer til å bli noen diskusjoner som ligner på den vi har hatt her.

Helt erlig så har forventingene mine til Halo2 droppet en god del de siste ukene, og jeg har begynt å vurdere å vente med å kjøpe det til etter jul. Planen var alltid å anskaffe det på realesen, men jeg har begynt å glede meg mye mer til Metroid Prime 2: Echos og Nintendo DS nå. Og grunnet en utrolig stramm økonomi, pluss at jeg er nødt til å kjøpe en god del julegaver i år, blir det nok til at Halo2 må vente.

Folk må slutte å vurdere spill etter hypen det har fått, istedenfor å vurdere spillet etter hva det faktisk er.

Hvor er det temelet der du kan skifte side, fra dark til light? Fyren snakket om noe sånt, at hvis du angret kunne du skifte..

Det ene er The Temple og Skorm som du finner ved i DarkWood, se etter det på kartet når du er i DarkWood Camp. I The Temple of Skorm kan du ofre mennesker som følger etter deg for å bli ondere.

The Temple of Avo, finner du på samme øya som Knothole Glade (skrev det sikkert feil) ligger. Her kan du donere penger for å bli god.

Opprinnelig skrevet av Morbo@16.10.2004, 12.08
Det ene er The Temple og Skorm som du finner ved i DarkWood, se etter det på kartet når du er i DarkWood Camp. I The Temple of Skorm kan du ofre mennesker som følger etter deg for å bli ondere.

The Temple of Avo, finner du på samme øya som Knothole Glade (skrev det sikkert feil) ligger. Her kan du donere penger for å bli god.
117707​
Takk, fant nettopp Temple of Avo. :)

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Fable er meget bra spill som lider av å være for kort. Grafikken og musikken er bra og gameplay er konstant underholdene.
Jeg hadde holdt på i 10 timer da jeg fant ut at det nærmet seg slutten, så jeg fant ut at jeg skulle lære helten min alle skillsene i spillet til maks level :p. Vanligvis er jeg ikke typen som gidder å gjøre sånt, men dette spillet trenger litt ekstra levetid.
Jeg ville vel gitt spillet rundt 8/10, hadde de gjort det større, så hadde jeg nok gitt det 9/10.

SHDR

Gullmedlem
Jeg la et par timer i det i går, og jeg kom mer eller mindre frem til at det ikke er helt min greie ... :flau: Greit å spille sammen med engasjerte RPG-venner, men ikke noe jeg kommer til å klare å spille alene. For generisk, om enn NYDELIG presentert, handling. Spillet er ekstremt pent, men kampsystemet, og særlig magisystemet var så enkelt at det ikke føltes ut som om jeg GJORDE noe. Det bare skjedde ting når jeg trykket på knappene; det føltes ut som funksjoner heller enn handlinger.

Men gud bevares, det er omtrent i Zelda-klasse, om enn med litt for begrensede spillområder, og litt for lite oppdagelse. Jeg får bare spille det mer. Så kan jeg si hva jeg synes om det, og ikke hva jeg tror om det. ;)

Nå.. nå sitter jeg litt fast. Er ikke typen som spørr etter hjelp med en gang, men nå gidder jeg ikke å bare gå rundt å lete mere. Ved Temple of Avo, jeg må finne navnet på.. Steinhodet i veggen. Hvordan skal jeg gjøre dette?

Uhm, hvor vanskelig kan det være??? Det er hele 4 bokstaver å velge mellom, det er vel bare å prøve seg frem... det var det jeg gjorde.

Du merker når du har valgt rett. Du har de fire steinene, slå på de i riktig rekkefølge.