Fable (Ute nå)

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Shadar@16.10.2004, 11.43
Jeg la et par timer i det i går, og jeg kom mer eller mindre frem til at det ikke er helt min greie ... :flau: Greit å spille sammen med engasjerte RPG-venner, men ikke noe jeg kommer til å klare å spille alene. For generisk, om enn NYDELIG presentert, handling. Spillet er ekstremt pent, men kampsystemet, og særlig magisystemet var så enkelt at det ikke føltes ut som om jeg GJORDE noe. Det bare skjedde ting når jeg trykket på knappene; det føltes ut som funksjoner heller enn handlinger.

Men gud bevares, det er omtrent i Zelda-klasse, om enn med litt for begrensede spillområder, og litt for lite oppdagelse. Jeg får bare spille det mer. Så kan jeg si hva jeg synes om det, og ikke hva jeg tror om det. ;)
117729​

Tror du er bedre forberedt til spillet dersom du venter deg et good-evil tamagotchi style gameplay istedenfor et dypt rollespill. Det jeg egentlig liker best med spillet er å se at karakteren min utvikler og forandrer seg. Simpel morro? Ja kanskje, men det er vel greit så lenge jeg blir underholdt :)

SHDR

Gullmedlem
Neh, det er bare så at jeg er blitt temmelig kravstor hva angår action, og siden Fable først og fremst er action, og hverkan kan hevde seg i samme liga som Ninja Gaiden eller Prince of Persia, så er det ærlig talt ikke så spennende. Det går på ren crowd-control heller enn faktiske kampevner.

Litt som i GTA 3. Det handlet heller ikke om å være FLINK. Det handlet om å stå på riktig sted slik at fiendene var for dumme til å treffe deg. Det er den følelsen jeg får av Fable. Selv premisset, en Tamagotchi-style RPG med lineære oppdrag, er jeg helt for. De kunne bare gjort kampsystemet et par harde hakk mer spennende enn det er. Is all.

De kunne bare gjort kampsystemet et par harde hakk mer spennende enn det er. Is all.
Jeg er litt enig i det du sier. når man slåss så er det alltid de samme slagene vær gang og med magien også, men så syns jeg ellers at det er bra spill. ^_^

Opprinnelig skrevet av Lord Malak@16.10.2004, 22.40
De kunne bare gjort kampsystemet et par harde hakk mer spennende enn det er. Is all.
Jeg er litt enig i det du sier. når man slåss så er det alltid de samme slagene vær gang og med magien også, men så syns jeg ellers at det er bra spill. ^_^
118018​
Haha. Beklager.. :usikker:

Kjemper mot Jack of Blades nå. Så, hvis noen har noen tips til hvordan jeg kan ta ham, post dem nå! :)

Jeg trykket "skip" mens rulleteksten helt, helt i slutten etter at du har drept Jack. Burde jeg bare gått ut? Jeg kastet sverdet i den virvelen..

Dette ser sikkert litt rart ut, men hvis jeg har gått glipp av å kunne spille i evigheten etterpå, så.. :ehm...:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du burde ventet til rulleteksten sluttet (ca. tjue minutt). Da får du spille videre. Og Jack O' Blades er griseenkel. :p

Opprinnelig skrevet av Yetipants@17.10.2004, 21.02
Du burde ventet til rulleteksten sluttet (ca. tjue minutt). Da får du spille videre. Og Jack O' Blades er griseenkel. :p
118503​
Ja, fant ut det. Helvete! Jeg må gjøre mye på ny, hvis jeg vil fortsette.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, er det sånn i spillet at du kan planet ett frø, og se tre-et vokse opp seinere i spillet? Eller noe i den duren.

Du har rett i det. Det utviklet faktisk koden for å ha med trer som vosker, men da det ville ta 30% av ytelsen til prosessoren, måtte de utelate det.
Alle disse tingene Peter Molyneux sa at skulle være med i spillet, var før M$ kom på banen og kjøpte opp hele greia. Fable skulle egentlig være et pc-spill, og hadde det vært det i dag, ville alt, ivertfal mere av, det han lovet være med.

Ikke tro på alt "han Petter fyren" sier.