[Multi] Fallout 4 er definitivt noe som eksisterer

Novastrum

Feminist-elitist
Bethesda løy når de sa at FPS ikke kom til å være låst på noensomhelst måte på PC.
Det er en bug som gjør at figuren henger seg når man har brukt en terminal i spillet, hvis FPS er over 90, og man har tvunget av v-sync/fps-smoothing (gjøres i en ini-fil).
Lockpicking blir plutselig tre ganger så kjapt også, og gjør at dette blir mindre artig. Tør ikke tenke på hvordan vanskeligere låser skal funke.


Fant ut dette i går, og det er rimelig surt å ikke få brukt 144hz på den nye skjermen. Burde ha researchet litt på forhånd, for det er tydeligvis tilsvarende trøbbel med Skyrim hvis man prøver å kjøre det over 60 FPS.

Skal teste å se om jeg klarer å locke til 90 fps i kveld. Og håper i det stille på en patch som løser køddet.

Men, men, det ser uansett relativt herlig ut i 60 FPS, og jeg liker det jeg har sett hittil veldig godt.

Edit: klarer med andre ord over 90 fps med et GTX 780 i 1440p-oppløsning og flere av innstillingene på ultra.
 
Sist redigert:
Problemet mitt er mest å få fått ut finger'n. Det er syv år siden jeg satte sammen den jeg har nå, hovedkort og prosessor (phenom 2 x4 955) har ikke vært bytta siden. Satte inn et gtx 670 for et par år siden. Den kjører faktisk det meste greit nok fortsatt, er nok mest derfor det tar tid å få kommet i gang.
Nå har du jo grunnen, Fallout 4!
 
fister alt som har med mesterrase å gjøre i et passivt forsøk på å provosere frem platformkrigen.
Det er bare en krig hvis begge parter har noe å stille opp med. :v
Orker ik å kommentere, er for slitn etter å ha spilt spillen siden lørdag morr'an :smugdog:

Hva slags builds er det folka her går for a?
 
Er det ikke litt sånn at man egentlig kan velge builden som heter absolutt alt om man levler nok? Selv er jeg usikker, har pumpa inn litt i gunslinger, men tenker å gå over til rifler så fort jeg får tak i noe kurrant, de lager mest griseri.
 
Fikk en laserrifle helt i starten som kan lades opp med to skudd. Den griseødelegger alt som heter turrets. Men jeg finner ikke ammo til den, og så langt finner jeg nesten bare våpen av typen pipe. Er litt skuffet over at ingen av stedene jeg har besøkt har gitt navngitte våpen så langt. Har funnet to innlåste våpen (er vel en i vault 111 og en i en av de første raiderbyggene sør for vaultet) men har ikke investert nok i lockpick.

Vurderer sniper, men perken krever 8 per så det utgår nok for nå. Har ikke pumpet poeng inn i noen skadeperks enda, utvalget er for lite og jeg har vel ikke bestemt meg helt enda.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg skjønner ikke hvordan folk som bor med andre folk har muligheten til å kjøpe inn et sånt spill uten at det går drastisk utover forholdet. Et eget rom hjelper nok, men hvis Shinra skal sitte åtte timer om kvelden i stua ganger tre uker og loote alle containere i spillet mens han splætter Raider-hoder tror jeg det kan gå ille.
 

demake

Seksuelt godteri
Nye leiligheten har eget promperom. Jarles forslag.
 
Eget promperom og dama har et par uker med Dr. Phil hu ikke har sett. Det som er fint etter man har bodd sammen en god stund er at man ikke har det behovet for å sitte sammen hele tida, så dette er bare sundt!
 
Eget rom for promping. men har en bikkje som må oppdras, oppgave som må skrives og eksamen som må pugges til. Vurderer å pælme alt for å spille F4, men har bestemt meg for å vente med spillet til oppgaven er ferdig skrevet og bikkja kan si fra at den må gjøre fra seg.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Fallout er unntakstilstand. Nå som kona ammer såpass mye så er jeg aleine oppe fra klokka 19 uansett. It's all good
 

Lodin

Der Waaaah
Skal starte på det nå bare siste patch fra Nvidia er ned og dette blir å eie.
Her er forresten posten hvor RPS oppdaterer med diverse fikser til PC. Regner med å skru opp FOVen en del ihvertfall.
 
Hvilken vanskelighetsgrad rocker folket? Kjører hard akkurat nå og føler det er mer normal enn så lenge. Vurderer å smelle over på Survival for litt ekstra motstand, noen som kjører den linja?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjørt ca 1.5 timer pga stæsj måtte fikses igår, men liker det. Stemninga er på topp, pang-pang føles mer FPS enn 3 og NW, uten at det gjør meg noen verdens ting.

Allerede skakkjørt pga utforskertrang, havna på en skraphaug og satte på noe alarmroboter ved en feil. Så vi får se hvordan vår heltinne (alltid heltinne) kommer ut av denne situasjonen ved neste avsnitt

E: rocker hard
 

Lodin

Der Waaaah
Spiller på normal som vanlig og det passer meg utmerket siden jeg stort sett drapsdreper alt. Bruker forøvrig ikke så mye VATS lenger siden skyting som nevnt er mye bedre.
Har dilla litt med Minutemen og BOS, men fant ut at det er for dumt siden jeg tross alt har en babby å leite etter. Regner med at når jeg finner den er det en gammal gubbe som ligger på dødsleiet for det er det alltid når folk har vært fryst ned i sånne historier. :v
Det mest fascinerende denne gangen er byggegreiene. Har ikke satt meg så veldig inn i det ennå, men har snekra opp litt forsvarsverker og planta noen fine åkere i hjembyen. Stilig å titte på alt man potensielt kan smelle opp, men fy faen så ræva interfacet er på PC.
Jo også fant jeg det skumleste dyret i noe Fallout noensinne. Super-mutanter, cazadorer og deathclaws kan ta seg en bolle.
:qq:
 
Spiller normal uten companion. Kan sikkert smelle opp til hard snart, men koser meg for mye til å bry meg. Spilte survival/hard i F:NV, og det var helt ubrukelig. Altså ikke vanskelig, bare ekstra stress. Realisme har jeg nok av utenfor falloutuniverset.
 

Lodin

Der Waaaah
Jo og no annet som var stilig er at Cogsworth omtaler meg som Mrs. Peterson fordi jeg valgte et tilfeldig generisk navn og det stod på lista hans. Han kan og kalle deg Immortan Joe, Furiosa og Rictus Erectus. Forøvrig og Fuck, Fucker, Fuckface og Fuckhead. XD
Noe som ikke var stilig var at jeg mista Biskekjøtt da den den hoppa ned fra et tak og datt gjennom bakken. Vet den skal spawne tilbake ved Red Rocket, men det skjedde aldri. Trur han ble sittende permanent fast i limbo så jeg bare respawna ham med en konsollkommando.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk fisla litt rundt i dag, deriblant fant jeg en satellittdisk, noe power armor, en robot vi kommer tilbake til i morra, og en bonde som ville at jeg skulle hente halskjedet til den døde dattera hans fra raiderne som kverka henne. De holdt visstnok til borte ved en slags satellittdisk. En kjapptravel og litt rask drapsdreping seinere vendte jeg tilbake, og innkasserte... nok XP til å dinge to ganger. Klager så klart ikke på det, det bare virka litt i overkant.

Ellers? Det er jævla kult. Får godstemningen av å tusle rundt, og jeg rådigger de nye væreffektene. Rad-stormene i F4 er ikke like intense som de i Stalker: Call of Pripyat, men de ser jæskla bra ut.

E: Og så må man jo vise fram figgur'n sin da. Her er Sviss.