[Multi] Fallout 4 er definitivt noe som eksisterer

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du kan gå inn i VATS uten at det er en fiende synlig ved å holde nede VATS-knappen litt. Har ikke eksperimentert mye med granatkasting i VATS selv, jeg virker å treffe der jeg trenger uten.
 
Det er vel bare å sikte der man vil at granaten skal lande, føler ikke at det har vært noe problem.
 

Lodin

Der Waaaah
hit og titt i bunkeren om du trenger power cores. Slit å finne dem tidlig i spillet.
Jo også ikke forlat rustninga di med en PC i. Raidere kan stæle den når du minst venter det.

E: Det er vistnok delvis random hva man finner der, men jeg fant og to støkken så det er verdt en titt.

E: Jo og om du trenger lim så er det en matoppskrift som heter ettellerannet-paste. Om du bare planter noen av de plantene i et settlement så slenger folka dine noe av høstinga i workbenchen. Du kan mekke paste av dem og så bryte den ned til lim. Heh.
 
Sist redigert:
Hvordan gjør dere det med power armor forresten? Bruker dere den titt og ofte eller lar dere den stå pga. power cores? Er lvl 12 nå og har vel 14 power cores som jeg har loota opp til nå, men føler liksom den rustningen er stress og tenker at den burde spares til en regnværsdag.
 

Lodin

Der Waaaah
Etter det jeg har hørt kommer det noen regnværsdager om du quester etter babbyen din og da trenger du drakta. Spillet slenger dog ut noen på det tidspunktet. Med 14 hadde jeg ikke vært særlig urolig. Så lenge du ikke sprinter varer batteriene ganske lenge.
Forøvrig kan du stæle dem fra andre folk med rustning om du har level 3 i pockpicket. Som bonus får det dem til å gå ut av rustninga og det telles ikke som tyveri å raske med seg delene. XD

Og fy faen, jeg har aldri vært en sånn PC-elitist som sutrer over mouse smoothing, men i dette spillet er det krise. Måtte sette meg ned å edite filer for å få det vekk når jeg starta å bruke litt helautomatiske våpen.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Å sutre over mouse smoothing er ikke å være PC-elitist; det er å ha sunn fornuft og være et normalt, oppegående, tenkende menneske. Det første jeg slo av.

Ellers? Med kjerring og unger blir det ikke all verdens tid igjen av døgnet til spilling, så jeg har slutta å sove. Hehe, bare kødda! Slutta å sove for lenge siden pga. babby. Nei, men i går brukte jeg litt tid på den nye basebyggingsmodusen, siden den virka litt artig. Det var den jo også, men den fikk meg også til å tenke litt over hvordan ting ser ut og hvordan verdenen er bygd opp. Og, vel, hva faen. Det jeg spesifikt la merke til da jeg bygde basen min, var trærne. Trærne som ble felt av sjokkbølgen da bomba traff, ligger liksom fortsatt på bakken med lys ved i bruddflatene? Etter TO HUNDRE FAENS ÅR? Trærne gir inntrykk av at bombene falt i forrige uke, for helvete. Høyden på lønnetrærne rundt Sanctuary hinter om at trærne først begynte å vokse igjen sånn cirka fem år før Sviss snubla ut av fryseren. Greit nok at det er meninga at det skal være noe slags super-atombomber som blir brukt i Fallout-universet (siden skadevirkningene er så enorme sammenlignet med f.eks. Hiroshima i den virkelige verden), men det rimer liksom dårlig med f.eks. Fallout, som fant sted mye nærmere krigen, og likevel ikke hadde dødelig stråling over alt. Men men. Ja, og jeg hater virkelig at dama mi snakker. Driter i historien din, kjerring, du skal bare være et cipher for faen. Jeg vil bare kjenne på følelsen av å loffe rundt i et postapokalyptisk landskap og være sexylubben milf.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg var på et hotell i Goodneighbor og der har de en vaskehjelp. Hvis du går nær henne sier hun "I just clean up around here" NEI DET GJØR DU FAEN IKKE.

Jeg har prøvd å kaste koster på settlerne mine men det hjelper ikke. Tror ikke noen vet hvordan de funker lenger.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg liker stemmen til dama mi selvom det ikke er optimalt. De kutta sikkert ned på samtalesystemet for å få til de "fancy" kuttescenene sine når folk snakker. Det er og ganske opplagt at de har bedt dama om å høres mest mulig ut som Shepard under lesingene. Smått ironisk siden hu som har stemmen var Jack i Mass Effect.
Kisen som var Garrus henger forøvrig ved det oversvømma steinbruddet.
 
Jeg liker Fallout 4, og jeg liker det godt, men fyfaen det er teit på den måten som bare spill kan være ganger ti og denne gangen er det ikke like lett å feie det til side pga. ambisjonsnivået som det var før Skyrim solgte 20 mill og polish-standarden i prosjekter av denne størrelsen ble hevet så jævlig.

Jeg vet at friheten disse spillene tillater gjør det umulig å luke ut alle buggs og rariteter, men det er ingen unnskyldning for design-feilene som har hopet seg opp gjennom årene hvor Bethesda kollektivt har denga hodene sine mot den samme veggen for å sige gjennom den samme myra, men allikevel ende opp med de samme problemene. Det er kult at samtaler kan skje hvor som helst i verdenen avhengig av hvor AIen befinner seg, men er det verdt det når det kan utspille seg en atomkrig mellom super mutants og bonder rett ved siden av at en raring babler i vei om at det hadde vært så fint om du kunne finne medaljongen til den daue datra som raidere stjal bare dere tilfeldigvis møttes og du virka som en cool dude? Det er på sett og vis artig, men ikke pga. intensjon, og det stiller seg i en stadig lenger rekke med ting som gjør det umulig å ta disse spilla alvorlig. Og det er så klart et problem med de fleste spill, men det er så groteskt tydelig i Bethesda sine... Spesielt når det slippes seks måneder etter The Witcher 3, som også var ufrivillig morro til tider, men som hadde en finpuss det nå virker som at Bethesda ikke en gang klarer å forestille seg.

Igjen, jeg koser meg, men er veldig skuffa over hvor små steg de tar i forhold til forgjengeren. Skytinga føles bedre enn før, men det har ikke så mye å si når vanskelighetsgraden er så jævlig dårlig balansert at den aldri treffer en sweet spot mellom å være et quick load-helvete eller å være alt for jævla enkelt. Grafikken er fin, men har enorme blemmer i form grelle teksturer, animasjoner, lip syncing og ansikts-modeller. Verdenen er bedre sammenskrudd enn 3, men mindre interessant enn New Vegas. Det er artig å bygge by og det er bra at man endelig har bruk for alt skrotet man plukker opp, men det føles helt uten formål... Ihvertfall foreløpig.

Altså. The Witcher 2 kom samme år som Skyrim og det har vært ca. akkurat like lang tid mellom Witcher 2 og 3 som det har vært mellom Skyrim og Fallout 4. Se så på hvor utrolig stort steg framover The Witcher 3 var i forhold til The Witcher 2. Så se på Skyrim og Fallout 4.

Yuss.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
De tror kanskje de kan komme seg unna det fordi de tror spillere har litt lave forventninger. Fallout er mest av alt en sandkasse, ikke et spesielt viktig univers hvor det du gjør får innvirkning på et hovedplot, sånn som i Elder Scrolls-spilla hvor du dreper konger, det er mektige fraksjoner, og det finnes en timeline som går over mange tusen år.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tok vitsen!
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg ser hva Morbo sier og er helt enig, vi fortjener et mye bedre og mer stabilt spill. Eneste grunnen til at vi ikke har det er fordi Zenimax vet at vi eter bajset deres og liker det.
På den annen side er jeg så vant med hvor ranglete disse spilla er og jeg forventa absolutt ikke noe annet. Det første jeg tenkte da de slapp traileren under E3 var "Gamebryo... Gamebryo never changes."
Var egentlig mer overaska over at så mange folk ble sjokka over at det var samme gamle driten med litt finpuss da de slapp det. Jeg elsker det.

Hadde forøvrig en dyp samtale med Valentine istad. Så satte han seg ned for å gi meg GOAT mens læreren gikk bort i skammekroken og spant rundt sin egen akse.

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg mista Bikkjekjøtt i går. Trodde han hadde daua eller drukna under en kamp mot The Swan, fem supermutanter og en gruppe raiders men fant han igjen i forrige dungeon. Var litt svett et øyeblikk for at jeg kanskje måtte loade en time tilbake!
 

Nabbe

Har fin hatt.
Lodin: Codsworth. Codsworth. Codsworth.

Men ja, Fallout 4 er ålreit. Det er fortsatt et Bethesda-RPG på godt og vondt, men kroppen var tydeligvis klar for akkurat det. Som vanlig får jeg ikke gjort ferdig quests fordi jeg stadig blir distrahert av noe annet, og ryggsekken er konstant full (kan de ikke bare droppe det dumme systemet i alle spill snart? det er ikke gøy).

Settlement-greiene er litt for mye for meg akkurat nå, men vi får se. Det er bare altfor knotete og jævlig til at jeg orker å legge noe særlig tid i det foreløpig.

Forøvrig spiller jeg på survival, uten at jeg er helt sikker på om det egentlig er et godt valg. Det er vanskelig nesten utelukkende fordi alle fiender blir kulesvamper og våpna dine ikke gjør en dritt.

ps!!!!
Huset i Diamond City er ræva og ikke verdt 2000 caps. Du kan ikke bygge annet enn kosmetisk dritt i det.

*spille mer*
 
Så eh guttta.. dere har muligens hørt at det er noen forskjeller mellom Quake 3 enginen og Gamebryo. Tenkte jeg skulle vegge diskusjonen til liv da.
Se her....


Er det virkelig verdt 499 kr?



Folk her klager hele tiden over hvordan CoD og BF serien blir gitt ut hvert år... men disse serien har i hvert fall en _liten_ forbedring.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
honk honk



velkommen til græffiks gjørnet, hvorr de ALTI ær hvært 499 kroner,-inklusivt bamse moms