Du kunne vist meg denne setningen og jeg ville blitt overbevist om at det er Fable vi snakker om. Jeg har alltid irritert meg over at Peter Mollynux sine spill får så mye cred for valgene man kan ta når du nesten aldri har noen grunn til å være ond annet enn bare for gøy. Hadde det ikke vært uendelig mer interresant hvis det å være ond var knyttet til grådighet, makt, enklere utveier osv?
Det jeg kunne ønske meg, er at man fikk spille en "snill" versjon av hovedhistorien hvor man allierte seg med øøøh kirka eller noe tilsvarende; dogmatisk, monolittisk, allmektig og hellig utad, men i løpet av spillet erfarer du at alt ikke er slik det ser ut som...!!!......!!!!!!! eller så kan du spille en "slem" utgave og alliere deg med øøøøøh satankirka; pragmatisk, ad-hoc, anarkistisk og individualistisk men spoiler alert det viser seg at en uorganisert maktfaktor blir sterkere hvis den blir konsolidert, det er murring i rekkene og det viser seg at en av toppene har en agenda for personlig vinning.....!!!!!!!!!!!!! Spilt noe som minner om det før, eller. Kanskje sett en film som minner om det også. Meninga er iallfall at jeg kan tenke meg to ulike veier mot samme mål, som setter hvert sitt preg på hendelsene du opplever, istedenfor en binær skala hvor du får høre at du enten gjorde som du skulle eller det motsatte.
Det jeg sier er vel egentlig at jeg vil ha flere spill som The Witcher.