[Multi] Fallout 4 er definitivt noe som eksisterer

Fy faen. Ta dette i morsomme trolle trode`n vor hvi later som om hvi kann no om datapese plz.
Tror det er best du holder deg unna den morfinflaska di en stund.
Du kan lese konklusjonene her. Hvis du har noe bedre argument enn at de gjorde en god jobb med ps3 (yeah right, out of memory anyone) så kom gjerne med det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gidd å lese det jeg skriver i det minste hvis du først skal på trollern, og gi faen for dette her er for dumt.
 
Gidd å lese det jeg skriver i det minste hvis du først skal på trollern, og gi faen for dette her er for dumt.
Jeg leste akkurat det du skrev.. "Folk med øyne og evne til å lese tall klarer kanskje å se at så lenge du har ~2GHz og to tråder så er du innafor maks CPU-ytelse ved 60fps. "
Derfor det dropper under 60 fps med i 5960x i TW3 byene da? To tråder på 2 GHz holder vel da? Nei.
Snakker av erfaring her.
TW3 er forresten greit nok, bruker vel en 3 tråder opp til 4.
Det du impliserer er jo at 2 tråder på 2 GHz holder for ALT.

Det endrer seg jo fra spill til spill, noen er bedre, noen er dårligere, bethesda har vist seg å være ræva.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Påminnelse om at Beth bevisst har gimpa PC-versjonene sine siden Oblivion så MS og Sony ikke skal bli for grinete. Så tar det noen timer før folk begynner å slippe ting som fikser dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det du impliserer er jo at 2 tråder på 2 GHz holder for ALT.
Det jeg impliserer er at du faen ikke veit hva du snakker om men likevel klager over det, noe som er litt teit. Sånn, ferdig, avgjort.
 
Det jeg impliserer er at du faen ikke veit hva du snakker om men likevel klager over det, noe som er litt teit. Sånn, ferdig, avgjort.
Og du veit hva du prater om? Kanskje jeg skal komme med skal skrive med no "'" og andre "morsomme" skrivefeil for å få frem poenget mitt.
Du får komme med noen fakta. Du er jo jævlig flink til å skrive lange avhandlinger om andre ting så jeg venter spent.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og du veit hva du prater om? Kanskje jeg skal komme med skal skrive med no "'" og andre "morsomme" skrivefeil for å få frem poenget mitt.
Du får komme med noen fakta. Du er jo jævlig flink til å skrive lange avhandlinger om andre ting så jeg venter spent.
Som sagt, ta det i tryhard trålle trode´n. Ferdig her nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Årets minst overraskende innlegg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ok. Greia er at "threading" ikke er noe annet enn at du skiller ut en bit med programkode som kjører uavhengig av hoveddelen av programmet. Fordelen med dette, er at programmet dermed kan nyttiggjøre seg at CPU-en din har flere kjerner ved å fordele threads utover på flere kjerner (dette er samme greia som å rendre et bilde på flere kjerner samtidig, for eksempel). Men! Når det gjelder schpell da, så er det ett tall som er ganske viktig: Frametime, igjen delt opp i CPUtime og GPUtime. Frametime er den totale tiden det tar å kjøre en oppdatering + render i en spillmotor. CPUtime er hvor mye av den tida som brukes på CPU, GPUtime er hvor mye av den tida som brukes på GPU (altså skjermkortet). Poenget her er at hvis frametime er på 16,67ms eller lavere ved 60fps, og du sikter mot 60fps, da er det ingenting mer å hente siden 1000 (millisekunder i et sekund) over 60 (fps) ~ 16,67. Spill kjører som kjent i sanntid, og dermed er det ikke bare viktig å rendre ting raskt nok, det blir også en grense hvor ting går for raskt til at det gjør noen forskjell. Hvis du har en 60hz-skjerm så har det null praktisk betydning for deg om spillet kjører 60fps eller 3434fps.

Altså: Hvis spillen din har frametime på ~16,67ms, da klarer motoren å oppdatere alt den skal oppdatere, og sende alt den skal til skjermkortet, uten at noe går gæli, seksti ganger i sekundet, hele tida. Noen som klarer å gjette hva frametime i Skyrim (f.eks.) er på en passe brukandes dobbeltkjerner og hvorfor det dermed er meningsløst å prate om at "det skulle kjørt på flere threads" som om det er en magisk løsning på alt? Derfor jeg trakk inn PS3-versjonen av Skyrim; den er spektakulært ræva på uendelig mange måter, men den kjører på like mange threads som det finnes CPU-er og SPU-er i PS3; det er den nødt til for at det ikke skal bli fps på zoetrope-nivå. Hvis du vil sjekke ut det i den fancy PC-versjonen din, kan du slå på threading for flere av undersystemene i spillen via noen .ini-tweaks. Post gjerne om den fantastiske ytelsesøkningen det medfører.

Jeg sier ikke at Bethesda er dritflinke på å mekke spillmotorer (det er de ikke), men at det er litt dust å slenge ut "det kjører på bare to threads" og late som om det sier noe meningsfylt. Da er man Lodin og klager over Quake 3-motoren, for å si det sånn.

Edit: Grunnen til at jeg ikke gadd å forklare dette til @ectosmurf i går, var fordi det var så åpenbart at han var på trollern at jeg bare ville at han skulle holde kjeft. Det hender det lønner seg å sette seg bittelitt inn i det du skal krangle på, folkens.
 
Sist redigert:
8 dager igjen! Kjenner kroppen er klarere enn den noensinne har vært. Tror dette spillet må være det spillet jeg har gledet meg mest til på så lenge jeg kan huske. Forøvrig veldig skuffet over at pipboy-edition fortsatt ikke er å skaffe her i landet.