Final Fantasy IX [PS1]

HVor mange prosent vil du gi spillet?

  • 0% - 10%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 11% - 20%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 21% - 30%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 31% - 40%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 41% - 50%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 51% - 60%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 61% - 70%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 71% - 80%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 81% - 90%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 91% - 100%

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#21
Jeg synes kampsystemet var det eneste som trakk spilleopplevelsen som en helhet ned. Nå kan det ha noe med sammenligningen med det geniale systemet i final fantasy VII å gjøre, men jeg synes rett og slett at det ble for mye stress med å skifte (de greiene som jeg ikke lengre husker hva heter, men som gjør at du lærer abilities fra våpnet du bruker) så ofte som det var nødvendig. (Ble det forståelig?)
Personlig synes jeg historien var sjarmerende (bedre enn de andre ff'ene) og hadde det ikke vært for at alle ser ut som dverger, ville det delt førsteplassen min med ff7 :D
Men som sagt, historien synes jeg var virkelig glitrende! Det er et av de få spillene som har engasjert meg (følelsesmessig, kan en vel si). Slike spill lages ikke hver dag!
 
#22
Jeg vil gi den 91% - 100%...
FFXI ser ganske bra ut, men først må jeg skaffe meg PS2 Online Adapter for å spille det. Kampsystemet ser veldig tøft ut da :)
 
#23
Som samtlige FF-spill vil jeg gi dette en prosentrating mellom 90 og 100%. Og det er definitivt undervurdert. Jeg ble selv introdusert till FF-verdenen ved hjelp av dette spillet, og det er det jeg har spilt meste av alle. Det er dog langt unna standarden som FF7 har satt, en standard som skal sies å være veldig høy, i forsvar til FF9. Ett utmerket spill som absolutt står i samlingen av verdens beste spill noensinne.
 
#24
Opprinnelig skrevet av Violet@23.03.2004, 10.04
Jeg vil gi den 91% - 100%...
FFXI ser ganske bra ut, men først må jeg skaffe meg PS2 Online Adapter for å spille det. Kampsystemet ser veldig tøft ut da :)
det er snakk om final fantasy IX her, altså 9. Du mener FFXI, altså 11.

Jeg likte heller ikke junction systemet i FFVIII. FFIX er et av de beste etter min mening. Digger arkitekturen, stemningen og den passende musikken. Kanksje 95 %
 
#25
det eneste minuset jeg kan komme på med FFIX er worldmappen og musikken på worldmappen, den var ALTFOR dyster. ellers er spillet helt topp og en av mine FF favoritter.
 
#27
Om FFIX er undervurdert vet jeg ikke. Har ikke hørt mye negativt om det. Jeg har samme følelsen som andre her. Første gangen jeg spillte det tenkte jeg "dette kan aldri komme opp mot FFVII". Dette gjaldt vel også for FFVIII, selvom den følelsen ikke var like sterk (jeg hadde ingen forventninger til spillet i og med at jeg ikke hadde noen bakgrunnsinformasjon).

Selvom jeg syntes dette, var jeg alikevel klar på at FFIX var et utrolig bra spill. Derfor ble det til at jeg, som med FVII og FVIII, spillte spillet om og om igjen. Og det som var rart var at for hver gang jeg spillte det, ble det bare bedre og bedre. Og hver gang tok det et skritt nærmere hjertet mitt (hvor FFVII ligger). Nå etter de årene som er gått er avstanden mellom FVII og FFIX betydelig mindre, selvom FFIX aldri kan ta igjen FFVII helt.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#28
FFIX er ikke undervurdert. Det har fått akkurat passe kritikk. Det er min antifavoritt i spillene fra FFVI til FFX. Battlesystemet og det at historien ikke tar seg nevneverdig opp før på disk III trekker ned. Ellers er spillet veldig bra, men ikke til å være Final Fantasy.
Jeg ville gitt det 93%
+ bakgrunnsdesign
+ musikk
- historie
- battlesystem/item/ability/system
 
#29
Jeg synes at FF IX er det nest beste FF spillet som er laget. Musikken er faktisk ganske bra på dette spillet, å historien er skikkelig bra vis du bare setter deg godt inn i den å bruker mye tid hver gang du spiller.


:thumbsup: 98% :thumbsup:
 
#30
Jeg er veldig glad i dette spillet!
Jeg har lyst til å lage en ny "super save" nå....
Eh... Siza? Har du en grundig walkthrough til dette spillet gjemt bort et sted?



P.S.

JEG DIGGER KUJA! :$
 
#31
Opprinnelig skrevet av Novastrum@23.03.2004, 14.14
FFIX er ikke undervurdert. Det har fått akkurat passe kritikk. Det er min antifavoritt i spillene fra FFVI til FFX. Battlesystemet og det at historien ikke tar seg nevneverdig opp før på disk III trekker ned. Ellers er spillet veldig bra, men ikke til å være Final Fantasy.
Jeg ville gitt det 93%
+ bakgrunnsdesign
+ musikk
- historie
- battlesystem/item/ability/system
Synes du virkelig historien er et minus med spillet? Og hvordan kan du gi et RPG-spill 93% hvis du ikke liker historien. Det er jo det helt klart viktigste elementet i et RPG-spill.

Jeg synes historien er utrolig bra. Som jeg nevnte tidligere tok spillet seg opp flere hakk hver gang jeg spillte/gjennomførte det, og da var det spesielt historien jeg tenkte på.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#32
Eh... Siza? Har du en grundig walkthrough til dette spillet gjemt bort et sted?
Han jobber vel med den. Hvordan går det egentlig med guiden, Siza?


Svarte 91-100% på denne her. Ville nok gitt spillet 95%. Det er meget bra, og det er definitivt et av favorittspillene mine. Det var det andre FF-spillet jeg fullførte etter FFVII, og jeg ble ganske betatt den første gangen. Det som gjør dette spillet så bra er at det er så koselig. Jeg blir virkelig glad av å spille det. Alt er bare så hyggelig over alt, selv om det kan være dystert til tider. Det trege kampsystemet trekker ned litt, og det samme gjør en del av systemet, men det viktigste er at det er utrolig moro å spille. Musikken er fabelaktig, og jeg tør påstå at FFIX har det beste soundtracket når det gjelder FF. Skikkelig nydelig og stemningsskapende musikk. Uematsu på sitt beste. Virkelig.
 
#34
Den teorien din sisamez den virker ganske sterk, en gang ikke garlandG har kommentert den enda.


xxxXXXX SPOILER XXXxxxXXXX Ikke se ned vis du ikke har runda FF IXXXXxxxxx














Jeg har hørt at det står på den edilion veggen at det egentlige navnet til Garnet er Sarha. Går det ann å lese det en plass på veggen, jeg har prøvd men har ikke funnet noe, noen som har ?
 
#35
FF:IX er det klart beste offline-FFspillet! Best story, "korseligst" grafikk, kuleste chars (Vivi tar av!), beste battle-system. Var også FF-spillet som fikk øynene mine opp for FF-spill..
Men FF:VII kommer hakk i hæl ;)

FF:XI er det bese FF-spillet likevel, men det er jo online, så det blir noe annet..
 
#36
Opprinnelig skrevet av Irdor@23.03.2004, 20.50
FF:IX er det klart beste offline-FFspillet! Best story, "korseligst" grafikk, kuleste chars (Vivi tar av!), beste battle-system. Var også FF-spillet som fikk øynene mine opp for FF-spill..
Men FF:VII kommer hakk i hæl ;)

FF:XI er det bese FF-spillet likevel, men det er jo online, så det blir noe annet..
Nå er jo battle systemet i FF IX nesten helt likt de andre utenom og X-2. Ja ja det går jo litt treigere.......Er det posetivt?
 

EagleJin

Bear Necessity
#37
Opprinnelig skrevet av sisamez@22.03.2004, 21.31
Jeg har faktisk aldri brydd meg om det trege kampsystemet. Er dette noe som har irritert dere etter dere hørte om det på internett, eller fra før?
Dette var det første som slo meg i kampene i Evil Forest. Jeg ba inderlig om at det bare var en liten feil på starten av spillet, men jeg tok feil. Nå har ikke det så mye å si lengre, siden jeg oppdaget hvor god historien egentlig er.
 
#38
Opprinnelig skrevet av soppe@23.03.2004, 20.48
Den teorien din sisamez den virker ganske sterk, en gang ikke garlandG har kommentert den enda.


xxxXXXX SPOILER XXXxxxXXXX Ikke se ned vis du ikke har runda FF IXXXXxxxxx














Jeg har hørt at det står på den edilion veggen at det egentlige navnet til Garnet er Sarha. Går det ann å lese det en plass på veggen, jeg har prøvd men har ikke funnet noe, noen som har ?
Mener å huske at jeg har hørt det også, men aldri sjekket. Ville vært rart om det ikke stemte da..
 
#39
Opprinnelig skrevet av sisamez@22.03.2004, 21.31
Jeg har faktisk aldri brydd meg om det trege kampsystemet. Er dette noe som har irritert dere etter dere hørte om det på internett, eller fra før?
Jeg har alltid følt at kampene har gått noe tregt, men det har aldri vært noe stort irritasjonsmoment, og heller ingen grunn for å trekke ned karakteren på spillet.
 
#40
Jeg har hørt at det står på den edilion veggen at det egentlige navnet til Garnet er Sarha. Går det ann å lese det en plass på veggen, jeg har prøvd men har ikke funnet noe, noen som har ?
Jeg er meget sikker på at dette er riktig, bortsett fra at jeg tror det staves Sarah.