Da jeg hørte final fantasy 12 skulle komme på PAL, begynte jeg å "varme opp" litt med gode gamle FFIX.
Runna det her om dagen. Drepte Hades og gjorde mesteparten av "sidequest'ene" og hadde det bra.
FF12 falt ned i postkassa i morres, og jeg har spilt en del.
Det eneste jeg satt å tenkte på den første timen, var om jeg skulle loade FFIX, hente resten av skattekistene med chocoboen, og drepe Ozma.
For jeg følte at jeg bare satt der å spilte det bare for å spille det. Var egentlig ikke noe kult. Vet ikke om jeg liker det nye kampsystemet enda. Ingen "battle theme" ikke noe av det gode gamle som gjorde ff så kult.
Som en fyr sa tidligere i tråden - we want nobou -. Musikken suger. Den er kjedelig og den lissom bare er der. Hvertfall når du nettopp har spilt spill som FFIX, som i min mening, har den beste musikken av alle spilla.
Da jeg kom til pandemonium ville jeg bare dra det ut så lenge som mulig for å høre på den sykt bra orgelpsycho musikken, og deretter høre "you're not alone" da Zidane er litt på kjøret.
Det er enkelte steder i spillet du gleder deg til bare for å høre musikken og bli oppslukt av stemningen.
Må si at jeg fikk feelingen av FF av åpeningsmelodien. Som selfølgelig er det eneste i spillet som er laga av nobou uematsu. Så jeg tviler på at jeg får oppleve noe liknende i FF12
Tror egentlig aldri det kommer noen fler spill som kan måle seg med hva jeg synes om de tidligere spilla.
Har spilt 6, 7, 8, 9 og 10.
Noen er bedre enn andre. De er veldig forskjellige selv om det er så like.
Vet ikke helt åssen jeg skal forklare det, men de klarte å variere på det meste, men alikevel holde mesteparten nogenlunde den samme.
Må si jeg er en av de som hater deler av FFX pga. Yuna, alt det ræva opplegget rundt henne og den elendige kvaliteten på boss themes og musikken i spillet. Kan ikke måle seg med de tidligere spilla.
Men på en annen side, så var kampsystemet 100 ganger bedre.
Ikke noe zoooming rundt folka som stod der, ikke noe 10 sekunders loading tid som det er i FFIX og ATB systemet er genialt. Arenaen er genial, og spillet har mange utfordriger å by på, som dark aeons.
Kommer vel til å runne ff12 og gjøre alt som er mulig å gjøre av sidequester, det er sikkert verdt de 450 kronene jeg betalte cdon, men jeg tviler på at det blir like kult som de tidligere spillene.