Final Fantasy XII-tråden

RBN 24-25

Hvorfor ikke spille 3s over nettet mener du? Fungerer ikke på samme måte, 3s er tross alt først Street Fighter med parry funksjon som krever en ekstremt bra linje. Kaillera Client klarer desverre ikke å levere den bra nok. 3s er faktisk noe jeg vil kalle mer 2.5d enn vanlig 2d, det er fordi den bruker grunnleggende funksjoner som minner meg om 3d fighting. Skal du spille KOF, Street Fighter(unntatt 3s og 3d), andre basic 2d spill så fungerer kaillera genialt, du får mye ut av det nettopp pga en human motstander.

2. place, Hori Fighting Stick + Orginal RBN DIPLOM m/ramme den kunne blitt din...

beklager, men dette har ikke noe med FF å gjøre... eller faktisk...eller nei...

SHDR

Gullmedlem
Tenkte meg egentlig at det var parreringene som var problemet. Jeg begynner å bli ganske grei på dem nå, iallfall på flyvespark og sweeps. Siden de er så jævlig forutsigbare. Jeg klarer bare shin-hadoken av superspesialene, men jeg har begynt å trene på alle shoto-spesialene siden jeg regner med at det er de jeg vil møte mest av i konkurranser.

Ikke faen om jeg noengang vil vinne en konkurranse, men jeg har da litt stolthet likevel.

Men Final Fantasy XII, dere? Faen til spill, hæ?

www.combovideos.com(hvis du ikke er medlem, bare regg deg) -> videos->Tutorial Videos ->Street Fighter III: 3rd Strike->"Thongboy Bebop Presents-3S Basics: What You Should Know" & Mopreme's Ryu Tutorial - Total Ryu

Disse to burde du se nøye på...

Tilbake til FF12, hva skjer med tallet 12 egentlig? Neste vil da bli 13?

SITAT(Psylopat @ 25.02.07, 23.34) 53882
Du tror ikke han kan mene noe annet? Slik som, at det ikke er virkeligheten? :p
[/b]
Akkurat det jeg mente. :elsk:
Prøvde å si at jeg ble så godt kjent med figurene at jeg ble lei meg når jeg fant ut de ikke fantes i RL. Men så er det jo på en måte sant, for i spillet så finner jo Tidus ut atte' han...ehr...åja, jeg skulle jo ikke spoile nei. :(

Har nå kommet til Raithwell Tomb eller hva nå enn den heter. Nesten ferdig. Begynner ihvertfall å få veldig sans for gameplayet nå. Digg at Ashe'n min snart får en 500 HP boost fra License Boardet 8D! Men er ennå ikke FF, tror jeg skal slutte å tenke på denne FF-ingen. Samme fella folk gikk i med Spiriths Within, som egentlig ikke var så dårlig heller.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeej, da har jeg fått spilt litt!

Rundet 9 timer igår kveld, og selv om det ikke er så fantastisk, er jeg fornøyd med å få litt fremgang. Etter den Hunter Mark`en med den tomat greia, ble jeg hengende igjen i Westers -og Estersend, og tok de neste hunters mark`ene.
Har nå drept kaktus-tingen, og er ikke flere hunter marks, så har utforsket litt, prøvd å bli vant til kamera, og drept en del ulver. Fant en Rod i en kiste, så jeg har siden level 4 one-shotted de, og det hjelper! Har brukt LP poeng på litt forskjellig, men skaffet meg to sånne Quickenings, og litt enkel rustning og våpenbruk greier. Vet ikke helt hvilken vei jeg burde ta nå, og vet ikke hvordan det jeg nå tar kommer til å påvirke de neste karakterene jeg får i partyet mitt, etterhvert...
Ellers henger jeg nå i Giza Plains, og har sett Nalbida Fortress, og blitt kjente med Rabanastre. Er atm level 17, men håper å få noen timer i dag (fri fra jobb!) så jeg kan komme meg opp i respektable 20-25 :)

Og. sånn btw, jeg liker dette spillet mer og mer. Jeg hadde en del negatvie tanker i begynnelsen, på tross av at jeg er en FF-fanboy, men har etterhvert sett hvordan alt i spillet hører sammen, og de tingene jeg syntes var negative, er nå bare en del av en massig, fantastisk spillopplevelse.

For the record: Anmeldesen SHDR skrev over her er noe av det vakreste, og sanneste, jeg har lest.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(SHDR @ 26.02.07, 00.50) 53890
og et par Nippon Ichi-spill som jeg egentlig gledet meg vanvittig til[/b]
Et av de er vel ikke tilfeldigvis Ar Tonelico? Isåfall kan du glede deg til tidenes mest pedoliciouse opplevelse. B)
Bare så synd at det faktisk er ganske bra så jeg må fortsette å spille. :$

SITAT(Agahnim @ 26.02.07, 08.28) 53909 Nei. Det er ikke feil. De eneste argumentene for at filmen suger jeg har hørt er: "DET LIGNER IKKE PÅ FINAL FANTASY OMG!", om du kan gi meg et bedre argument på hvorfor filmen er dårlig skal jeg gjerne være enig med deg. Lenge siden jeg har sett filmen, men etter det jeg husker var det en grei og underholdende film. Ikke noe utenom det vanlige, men langt ifra elendig.

K999

Keystone State Of Mind
Den var ihvertfall ikke like dårlig som Advent Children da folkens :ermm:
[/b]
Ahh, omvendt. Spirits Within er elendig, mens Advent Children er jo bra. En god avslutning på en god historie, vil jeg si.

Balle.

I går kom jeg til Garuda, bossen i Ogir-Yensa sandsea, men selvfølgelig var jeg kjapp i avtrekkeren da jeg fikk spørsmål om å lagre like før, så jeg overskrev seneste lagring. Og siste før der igjen som nå er ledig er hele åtte jævla timer tilbake i spillet. Jeg tror jeg bare starter helt på nytt igjen. Også kan jeg benytte anledningen til å gi bedre prioriteringer til karakterene på LB-et. Og samtidig powerlevle som en annen neger. Denne bossen voldtok meg på lvl 12-14. Hardt. Fikk den ned til 30% kun pga. to Quickenings.

SITAT(sortulv @ 26.02.07, 14.53) 53956
Balle.

I går kom jeg til Garuda, bossen i Ogir-Yensa sandsea, men selvfølgelig var jeg kjapp i avtrekkeren da jeg fikk spørsmål om å lagre like før, så jeg overskrev seneste lagring. Og siste før der igjen som nå er ledig er hele åtte jævla timer tilbake i spillet. Jeg tror jeg bare starter helt på nytt igjen. Også kan jeg benytte anledningen til å gi bedre prioriteringer til karakterene på LB-et. Og samtidig powerlevle som en annen neger. Denne bossen voldtok meg på lvl 12-14. Hardt. Fikk den ned til 30% kun pga. to Quickenings.
[/b]
Quickenings-comboer hjalp meg noe jævlig mot han typen her for min del. Klarte han med et nødskrik :D

SHDR

Gullmedlem
Greit ... Spirits Within er en ræva film. Det er en stund siden jeg har sett den (så den på kino i 2001, aldri igjen), men det er en god del saker som har bitt seg fast i hukommelsen min. For det første henger ikke plottet på greip i det hele tatt. Aki Ross er stunt-professoren som fiser rundt og samler inn samples av ... planteliv? Dyreliv? Jeg er sikkert udugelig, men jeg klarer ikke å huske hva plottet egentlig gikk ut på. Det jeg derimot husker er at det ikke fantes noen videre spenningskurve (den sentrale konflikten er veldig vag og det blir vel egentlig ikke klart hva i helvete Aki og co driver og ofrer livene sine for før filmen er nesten over), ingen av figurene var velskrevne (de var stort sett bare åttitalls actionfilm-stereotyper med fullstendig generisk dialog) eller troverdige, og det var alt for få motivasjoner i en konflikt som aldri egentlig skjedde. De andre gutta bare diltet etter Aki og døde.

Legg til at regien var klønete, at animasjonen var stiv og dukkeaktig og at filmen avsluttes i en hippieeksplosjon av hva i helvete skjedde nå ÅH FIN ØRN og du har et lite makkverk.

Final Fantasy VII: Advent Children var *bare* homo. Hadde ingenting med spillene å gjøre, var bare fanservice fra ende til annen, mangler fullstendig sammenheng i konflikten og har alt, alt, alt, alt for mange figurer. Pene slåsskamper, jævlig musikk, hårreisende dialog, uforståelig plott. Hjelp.

Da jeg hørte final fantasy 12 skulle komme på PAL, begynte jeg å "varme opp" litt med gode gamle FFIX.
Runna det her om dagen. Drepte Hades og gjorde mesteparten av "sidequest'ene" og hadde det bra.

FF12 falt ned i postkassa i morres, og jeg har spilt en del.
Det eneste jeg satt å tenkte på den første timen, var om jeg skulle loade FFIX, hente resten av skattekistene med chocoboen, og drepe Ozma.
For jeg følte at jeg bare satt der å spilte det bare for å spille det. Var egentlig ikke noe kult. Vet ikke om jeg liker det nye kampsystemet enda. Ingen "battle theme" ikke noe av det gode gamle som gjorde ff så kult.
Som en fyr sa tidligere i tråden - we want nobou -. Musikken suger. Den er kjedelig og den lissom bare er der. Hvertfall når du nettopp har spilt spill som FFIX, som i min mening, har den beste musikken av alle spilla.
Da jeg kom til pandemonium ville jeg bare dra det ut så lenge som mulig for å høre på den sykt bra orgelpsycho musikken, og deretter høre "you're not alone" da Zidane er litt på kjøret.
Det er enkelte steder i spillet du gleder deg til bare for å høre musikken og bli oppslukt av stemningen.

Må si at jeg fikk feelingen av FF av åpeningsmelodien. Som selfølgelig er det eneste i spillet som er laga av nobou uematsu. Så jeg tviler på at jeg får oppleve noe liknende i FF12

Tror egentlig aldri det kommer noen fler spill som kan måle seg med hva jeg synes om de tidligere spilla.
Har spilt 6, 7, 8, 9 og 10.
Noen er bedre enn andre. De er veldig forskjellige selv om det er så like.
Vet ikke helt åssen jeg skal forklare det, men de klarte å variere på det meste, men alikevel holde mesteparten nogenlunde den samme.
Må si jeg er en av de som hater deler av FFX pga. Yuna, alt det ræva opplegget rundt henne og den elendige kvaliteten på boss themes og musikken i spillet. Kan ikke måle seg med de tidligere spilla.
Men på en annen side, så var kampsystemet 100 ganger bedre.
Ikke noe zoooming rundt folka som stod der, ikke noe 10 sekunders loading tid som det er i FFIX og ATB systemet er genialt. Arenaen er genial, og spillet har mange utfordriger å by på, som dark aeons.

Kommer vel til å runne ff12 og gjøre alt som er mulig å gjøre av sidequester, det er sikkert verdt de 450 kronene jeg betalte cdon, men jeg tviler på at det blir like kult som de tidligere spillene.

SITAT(Uteena @ 26.11.06, 15.42) 37118
Yetipants: Jeg skrev at det var karakterene i FFIX som gjorde spillet spennende for min del. Måten de ble introdusert på og bakgrunnen deres. Jeg er veldig klar over at akkurat FFIX er det spillet mange FF-fans liker minst, kanskje pga. karakterdesign og "cheesy" hovedhistorie. Dessuten var det hovedsaklig da femi/homo-konseptet bak de fleste mannlige rollene fikk tre frem.
[/b]
Ja, som Quina? Hvorfor er han med i historien? Jeg har en teori.
"aaight lets ship this game."
"Yeah you sure we havent forgotten anything?"
"nah dont think soo..."
"omfg blue magic wtf!"
"implement a fat fucker who has nothing at all to do with the story, that has a special ability to eat enemies when they're low on health, and since no1 will bother to use him, force the player to team up with him in the end of cd3"

Hvorfor kunne de ikke bare gitt Eiko blue magic, gitt Garnet brukenede white magic, gitt faen i 90% av summon tinga.

Og hva er dealen med "The flaming red" Han har en jææævlig kjedelig bakgrun. Selfølgelig har han de beste ferdighetene av alle spillerene, så du må bruke han.
De kunne fjerna han og. Gitt monk skillza hans to zidane, og gitt faen i all driten han har.
"WHATS THAT" "lucky 7s" " og alt det der er rett og slett ubrukelig.

Faen så mye piss jeg skriver.

Faen garland, nå satt jeg å venta på et fett innlegg fra deg.