Final Fantasy XII

Opprinnelig skrevet av Tyrion@02.08.2005, 00.51
Tror XII blir en flopp. Håper de overasker meg. Dessuten om Yasumi Matsuno er samma karen som lagde X-2 kan de bare gå å henge seg.
247268​
Det er han som blant annet står bak Vagrant Story og de to Final Fantasy Tactics-spillene, så vil ikke si at han har noen dårlig historikk bak seg.

Uansett så har jeg ingen tro på at dette vil bli en flopp. Det eneste som bekymrer meg er historien. Den høres enda mer klisjéfylt ut enn den pleier, og det hjelper heller ikke at den er urovekkende lik FFIXs sin. Men kampsystemet virker spennende, siden det bygger på FFX-2 sitt, et kampsystem jeg hadde veldig sansen for, med forbedringer. I tillegg så har du dette Fenrir nevner, fiender som ikke bare angriper deg.


Ja, og det har nå blitt bekreftet at Matsuno ikke har stukket av, men fått en annen rolle:
This news was officially confirmed today through an announcement on Final Fantasy XII's official web site. Yasumi Matsuno has left his roles as director and producer, and has instead taken on the role of original scenario plot supervisor. Taking his place as director are Hiroyuki Ito, who has done work on several Final Fantasy titles as well as Chrono Trigger, and Hiroshi Minagawa, who has worked on both Final Fantasy Tactics titles as well as Vagrant Story. The Producer position has been filled by Akitoshi Kawazu, who has worked primarily on Square Enix's SaGa series. Word from Square Enix states that Matsuno had to take a lower-responsibility position on the development team due to an illness that has been plaguing him for a lengthy period of time.

Several other new faces made appearances to the staff listing on Final Fantasy XII's site today as well. The new staff listing is as follows:

Akitoshi Kawazu, Executive Producer

Yasumi Matsuno, Original Scenario Plot Supervision

Hiroyuki Ito, Director

Hiroshi Minagawa, Director

Takashi Katano, Chief Programmer

Hideo Minaba, Art Direction

Isamu Kamikokuryou, Art Direction

Kazutoyo Machiro, Battle Designer

Jun Akiyama, Event Designer

Eiji Fujii, Movie Director

Taku Murata, Supervisor

Hitoshi Sakimoto, Composer

Nobuo Uematsu, Music Insertion/Producer

Angela Aki, Vocals and Piano
Og som dere kan lese så var det visstnok sykdom som fikk Matsuno vekke fra jobb ifølge Square-Enix.

Kilde: rpgamer.com
 
Nobuo Uematsu, Music Insertion/Producer

Det var han som mekka musikken til ffx ikke sant?
Men det var en annen en som mekka til ffx-2?
 
Det er han som har laget musikken til samtlige FF-spill.
 
Oioi, trodde ikke Uematsu skulle lage musikk til FFXII men der tok jeg heldigvis feil.

Jeg gleder meg til spillet, og håper det kommer opp mot gamle høyder. Jeg var ingen stor fan av FFX, og det begynner å bli noen år siden IX kom.

Den som venter på noe godt... :)
 
Etter det jeg har hørt, har Nobuo Uematsu kun laget hovedmelodien – altså melodien som visstnok skal spilles under den viktigste hendelsen i spillet. Derfor har han ikke særlig innflytelse på soundtracket. Men vær så snill: Ikke begynn å si at det blir et dårlig soundtrack. Jeg garanterer at det ikke bare finnes én Nobuo Uematsu her i verden. Det vet vi forresten allerede. Final Fantasy-serien og film som medium for meddelelse, har de siste årene konvergert så mye at det skal bli en lett sak å finne en verdig erstatter.

Jeg er enig med Egle angående forventningene; jeg må si historien har et litt slett utgangspunkt. Men troen min er derimot til stede – troen på at historien vil utvikle seg til noe mer unikt. Ikke nødvendigvis et helt originalt plot, men et som til en viss grad er avvikende, hadde jeg ikke hatt noe mot.
 
Det trenger ikke være negativt at noen andre enn Uematsu lager musikken. F.eks fyren som lagde musikken til Chrono Cross, (Mitsuda?) kunne også gjort en flott jobb.
 
Yasunori Mitsuda er en ypperlig komponist uten sidestykke, og han kunne sikkert utrettet en bunch med fine melodier til et Final Fantasy-spill. Men jeg vil også si at det ikke nødvendigvis en asiater til for å kunne erstatte Nobuo Uematsu. Kulturelle verdier er da så like for tiden, uansett. Hans Zimmer eller Klaus Badelt, for eksempel. Med allsidigheten deres kunne de vært noen fremragende komponister for Final Fantasy og bistått med et friskt og positivt pust til serien. Børste vekk det verste støvet her og der. You know.
 
Riktig det at kun Nobuo Uenatsu står for "main theme". Det er jo også derfor Hitoshi Sakimoto står oppført som Composer. Og for de som ikke helt vet hvem han er, kan jeg nevne at han blant annet har laget musikk til Final Fantasy Tactics, Final Fantasy Tactics Advance og Vagrant Story. Med andre ord ikke et dårlig valg Square-Enix har gjort.
 
Jeg hørte at Nobuo uematsu ikke lagde musikken til FFX-2, fordi han skulle legge all arbeidet til FFXII....men det er vel mye att og fram i square
 
lurer bare på en liten ting, håper noen av dere RPG-freaks kan hjelpe meg :rulleøyne:..here goes, hvilket spill var det første i RPG sjangeren?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Første Jap. RPG, eller vestlig elektronisk penn og papir-RPG?
 
rett og slett hvem var først?
eller hvem fant det opp, kan seis...

ikke helt stødig på dette området, forskjellen på jap. RPG og vestlig elektronisk penn og papir RPG?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mer bakgrunnsstoff om FFXII …
Opprinnelig skrevet av 1UP.com
There are different stories on what's up with Matsuno. Official Square-Enix says he's withdrawn due to "illness." The scuttlebutt is that his staff was sick of how the Square side of the company is treated like a bunch of second-class citizens and bailed for Mistwalker, where FF creator Hironobu Sakaguchi has set up shop and seems to be putting together a sort of neo-old-school Square redux. And supposedly after that, Matsuno flipped out and refused to work on the game for a month.

Who knows if it's true; but the upshot is that FFXII is being overseen by the man responsible for Unlimited SaGa, which was only a game in the most generous sense of the word. But, the scenario and English localization are both reportedly finished, and the game system looks like it's still the iconoclastic and interesting system that was in place last E3. So maybe it'll be OK, in the end.
edit:

Åja, forresten:

 
hhe kul tegning, men hva var meningen med det
er det noen som vet om ffx11blir med internettilkobling?
 
Du mener Final Fantasy XII, right? Hvis ikke er du i feil emne. Vær så snill å være mer oppmerksom på det du skriver heretter. Er så ... slitsomt å lese. Men uansett, så vidt meg bekjent har Square Enix selv fortalt at Final Fantasy XII blir et komplett offline-spill. Spørsmålet er egentlig ikke om vi får muligheten til å spille med/mot andre spillere – for den sjansen vet jeg at ikke kommer til å foreligge –, men heller om Square Enix vil tillegge en egen funksjon som gir oss muligheten til å laste ned oppdateringer i tilfellet bugs skulle finnes i spillet. Jeg tviler på at det vil være en slik funksjon også, forresten, men ... det kan jo være.
 
Opprinnelig skrevet av Tyrion@11.04.2004, 01.09
Jeg gleder meg veldig til XII. Håper det fjerne noe av det dårligere inntrykket jeg har fått av ff siden X-2.

Alle screenshots og fmv'er tyder på at dette spillet kommer til å ihvertfall se bra ut.

Storyen er jeg litt usikker på. Vaan er tyv og Ashe er datter av kongen. (er det bare jeg som føler IX settingen her?) Vaan er jo i tillegg prikk lik Zidane.

Sier ikke at IX er et dårlig spill, men håper virkelig ikke vi får ett nytt.

Håper Square kan dra seg opp av søla og slå til med et spill som er bedre enn alle de andre :thumbsup:
15298​
square har aldrig skuffet, square hadde planer om å lage et "jente" spill. og det var smart av dem å heller lage et "sub" spill. altså ffx2. isteden for å lage et helt egen ff spill med jenter. da kunne godt ffxii blitt jente spillet. og det eneste de ville var å tiltrekke det kvinnelige markedet. og det er forsåvidt smart av square.
men jeg kjønner hva du mener tyrion, ffx2 kom i feil tidspunkt. men nå kommer an hel haug med perler fra square. og jeg gleder meg som en unge.:):):)
 
Opprinnelig skrevet av Crizpy@03.08.2005, 09.58
Jeg hørte at Nobuo uematsu ikke lagde musikken til FFX-2, fordi han skulle legge all arbeidet til FFXII....men det er vel mye att og fram i  square
247633​
uematsu har kun laget 2 sanger i ffxii. resten er det shimmomura som har laget. lærlingen til uematsu. hun kjører samme stilen som uematsu, så vi har mye å glede oss til. + main themen er ueamtsu:)
 
Opprinnelig skrevet av IronFist+19.08.2005, 01.58-->
<!--QuoteBegin-Tyrion
@11.04.2004, 01.09
Jeg gleder meg veldig til XII. Håper det fjerne noe av det dårligere inntrykket jeg har fått av ff siden X-2.

Alle screenshots og fmv'er tyder på at dette spillet kommer til å ihvertfall se bra ut.

Storyen er jeg litt usikker på. Vaan er tyv og Ashe er datter av kongen. (er det bare jeg som føler IX settingen her?) Vaan er jo i tillegg prikk lik Zidane.

Sier ikke at IX er et dårlig spill, men håper virkelig ikke vi får ett nytt.

Håper Square kan dra seg opp av søla og slå til med et spill som er bedre enn alle de andre :thumbsup:
15298​
square har aldrig skuffet, square hadde planer om å lage et "jente" spill. og det var smart av dem å heller lage et "sub" spill. altså ffx2. isteden for å lage et helt egen ff spill med jenter. da kunne godt ffxii blitt jente spillet. og det eneste de ville var å tiltrekke det kvinnelige markedet. og det er forsåvidt smart av square.
men jeg kjønner hva du mener tyrion, ffx2 kom i feil tidspunkt. men nå kommer an hel haug med perler fra square. og jeg gleder meg som en unge.:):):)
253177​
[/b]
Det var ikke laget på feil tidspunkt. Det skulle aldri vært laget. Mindre enn 10% av de som gamer er jenter så å appelere til dem synes jeg er en jævla dårlig ide. Særlig når jenter stort sett elsker spill som Rayman, Crash Bandicot og singstar. Ikke RPG. RPG er for oss tapere som ønsker oss et bedre liv der vi kan slå løs på fiender i random battle og cure venner. Vi spiller RPG for å spille våre alternative liv.

=D