Final Fantasy XIII (PS3, 360)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg gjetter Thinaran på det sitatet justin kom med i innlegget sitt der.

Jeg likte ikke FFXII så vanvittig godt heller, det tok en fet setting fra et spill med et fett kampsystem og gjorde det penere men kjedeligere å spille. Fortsatt mer utholdelig enn å sitte og se på pantomime-kampene FF-serien er kjent for, men ikke akkurat min kopp te. Leste at de hadde gått bort fra mange av tingene de prøvde seg på i FFXII fordi det ble så mange protester fra fans. Edge fra jula som var, kan sjekke.

Fant.

Edge 209 skrev:
[Beskrivelse av hva som var nytt i FFXII] Nevertheless, its defiance in the face of tradition won far fewer fans than it lost, for the simple reason that the majority of Final Fantasy devotees enjoy the comforting familiarity of the structure and the story, the part of the game that's wounded by design or by circumstance. The relative failure of the experiment broke not only Matsuno's health but also any hopes for another radical Final Fantasy reinvention, something that all but the most shortsighted conformist must lament. [...] That too few saw the game for what it was ensures a sad legacy: the one Final Fantasy that will never echo.
Må nesten kritisere dere litt for ikke å ha gjort deres due diligence her altså.

Edit: JRPG-fans er de verste.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Heldigvis for oss alle sammen baserer jeg mine poster på mer enn desembernummeret av Edge.

Neida, skal slutte nå jeg, sist post var jo informativ og fin. Så her kommer det, siste ordet:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Edit: Eid av Thinaran.

Jeg skal spille FFXIII uansett jeg. Jeg og tre kæmmiser kjøper det på fredag den uka det kommer og skal powergæjme hele hælja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøpte FFXII jeg også fortenk. Og nå skal jeg teste det igjen, på PC, og se om jeg skifter mening. Trenger bare en kortleser som takler PS2-minnekort nå.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kjøpte FFXII jeg også fortenk. Og nå skal jeg teste det igjen, på PC, og se om jeg skifter mening. Trenger bare en kortleser som takler PS2-minnekort nå.
Funker det med den USB-PS3-leseren?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aner ikke hva du snakker om, men det gjør det sikkert.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Snakker om den ofesiele SONY PS2-minnekortleseren til PS3.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal sjekke ut, takker for tipset.
 

Lodin

Der Waaaah
Motomu Toriyama skrev:
We think many reviewers are looking at Final Fantasy XIII from a western point of view. When you look at most Western RPGs, they just dump you in a big open world, and let you do whatever you like... [It] becomes very difficult to tell a compelling story when you're given that much freedom.

derp
 
Mangelen på towns og NPCs gjør meg bekymret, men jeg skal ikke dømme før jeg har prøvd det. Derimot, det virker ikke som det Final Fantasy spillet jeg ønsket meg. Får se hvordan Versus blir der, for det blir visst, i hvertfall konsept messig og ikke gameplay messig, mer som PS1 æra FF.

Men story'en bør være jævlig bra, for et rent grinding spill foretrekker jeg Demon's Souls (ja, jeg har endelig fått det).
 
De norske anmeldelsene har begynt å tikke inn. Dagbladet er misfornøyde og ruller en treer, VG gir en litt likegyldig firer, mens Gamer kliner til med 9/10.

Worst reviewed Fantasy ever?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Det kan jo faktisk hende at det ikke er så bra?
 
ÅNEI VITSEN MED CAPS LOCK BLIR BRUKT FOR MYE.:p

Til tross for at de snakker engelsk har figurene japansk kroppsspråk og gestikulering, og det, mer enn noe annet, får dem til å fremtre fremmedgjort overfor seg selv, historien og meg som spiller.
Atte hæ?


Jeg spilte den japanske versjonen av dette spillet en liten stund og likte det ganske godt, selv uten å forstå en dritt så jeg kjenner meg ikke helt igjen i all kritikken. Skal bli spennende å se om dette faktisk er så dårlig som folk skal ha det til, i såfall kommer dette lett til å bli årets skuffelse for min del.

Men jeg har fortsatt trua mine damer og herrer. Jeg har fortsatt trua.
Kjøp for min del blir vel rundt 15. mars.
 

SHDR

Gullmedlem
Det kan jo faktisk hende at det ikke er så bra?
Seff. Men husk at folk ikke likte FFXII heller, og det var intet mindre enn genialt. Kjøper det når jeg kommer hjem fra San Francisco og benker meg. Er ikke noen FF-fan egentlig, men FFXII fikk meg iallfall jævlig nysgjerrig på hvordan Square-Enix forvalter gullgåsa si.

Edit: Når Modern Warfare 2 møtes med seksere og prises som The Fucking Happening lever vi i Bakvendtland. Dermed ser jeg absolutt ingen grunn til ikke å juble over terningkast 3 og anta at det betyr at jeg kan se frem til årets spillopplevelse.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Eneste jeg har troa på er kampsystemet og grafikken. Resten av spillet høres direkte kjipt ut.

Ps. Inne før "Final Fantasy XIII er annerledes og annerledes er automatisk bra, så hvis du ikke liker det er du dum og fanboy."
 

Jante

privileged CIS shitlord
Seff. Men husk at folk ikke likte FFXII heller, og det var intet mindre enn genialt. Kjøper det når jeg kommer hjem fra San Francisco og benker meg. Er ikke noen FF-fan egentlig, men FFXII fikk meg iallfall jævlig nysgjerrig på hvordan Square-Enix forvalter gullgåsa si.

Edit: Når Modern Warfare 2 møtes med seksere og prises som The Fucking Happening lever vi i Bakvendtland. Dermed ser jeg absolutt ingen grunn til ikke å juble over terningkast 3 og anta at det betyr at jeg kan se frem til årets spillopplevelse.
Jeg har ikke et forhold til Final Fantasy overhodet, så jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om det hele. Det lille jeg spilte av FFXII var derimot ganske uengasjerende, men jeg skjønner at folk liker det. At FFXIII "slaktes" med terningkast tre i en av de lengre og tidvis bedre skrevne spillanmeldelsene jeg har lest fra Dagbladet, bør dog ikke nødvendigvis tolkes som et kvalitetsstempel. Sammenligningen med MGS4 gir også et visst bilde over hvordan spillopplevelsen utarter seg, så hvis man liker sånt kommer man sikkert til å storkose seg.