Final Fantasy XIII (PS3, 360)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så de har skåret vekk litt daukjøtt, altså. Faenmeg på tide. Sånn ellers er jeg kjempesjokkert over at folk klager.

SHDR

Gullmedlem
Hvis spillet dreier seg om character customization og kamp, så er det helt kosher for meg. Hvis ruslinga rundt i korridorene er litt taktisk også, og dermed blir en mer kondensert versjon av mob-pullinga i FFXII, så blir nok dette sjef. Jeg håper det nærmer seg Devil May Cry, men med et mer sedat tempo og tyngre customization.

Hvis videosekvensene også er kortere og snappy, men like pene som Squeenix pleier å lage dem ... Ka-ching!

Så de har skåret vekk litt daukjøtt, altså. Faenmeg på tide. Sånn ellers er jeg kjempesjokkert over at folk klager.
Så mer cutscenes og mindre gameplay er å skjære vekk daukjøtt?

Jeg likte FF12 veldig godt, men jeg liker ikke at de skal gjøre dette enda mer lineært og gjøre det i FFX-stilen. Det jeg syns er morsomt med RPGer generelt er eventyrfølelsen med å vandre rundt i en åpen og relativt stor verden med mye secrets og annet knask. Litt som FFIX altså.

Når det skal sies er FF12 det eneste JRPGet jeg spilt siden Final Fantasy X, og det 12 er også det eneste jeg har likt siden IX. Mulig jeg ikke helt liker sjangern lengre, men mye av kjernetinga i det kan jeg likevel sette pris på. Et mer snappy og dypere kampsystem høres forøvrig ut som snadder.

Jeg elsket FFX og om dette følger litt i den stilen har jeg absolutt ikke noe problem med det. Jeg velger som vanlig og forbli positiv til jeg har testa det ut selv.
Det lille jeg har prøvd spillet var iallefall veldig artig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så mer cutscenes og mindre gameplay er å skjære vekk daukjøtt?
Er det ikke det fansen vil ha, da? Linearitet og JRPG-er har liksom vært følgesvenner helt siden sjangeren startet. Og som du påpeker på slutten er det kamper og ikke utforsking som er poenget i JRPG.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
ALTSÅ FF ER HELT JÆVLI OG JO MINDRE JEG FÅR SPILLE JO JÆVLA BEDRE FORÅSIRESÅNN PS DU SPISER BÆSJ.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nei FF er best i hele verden ever.

FFXII var første jrpg for min del, og eg elsket det. Vil ha remastret utgave av det, eg. Elsket kampsystemet, historien, musikken, utforskingen etc. Men dette ser veldig, veldig bra ut så det skal spilles! Skjønt, sånn ca rundt releasedato kjem min førstefødte, så det er ein viss sjanse for utsettelse ein god stund, hehe..

Får ta det i hus tidlig uansett.

Bottom line: Final Fantasy XIII is “often as exciting as finding an email from a real human being in your spam folder”.
Ser frem til å lese dette.

Edit: Leste en tredjedel før jeg tok til fornuften, lukka siden fordi jeg innså at denne driten er skrevet av Tim Rogers.

Nå venter jeg bare på at Tim Rogers-diggerne kommer applauderende inn i tråden her for å hylle dette mesterverket av en anmeldelse.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Leste tilfeldig sitat om at spillet dreier seg om å forstå Tangoen, bryte Tangoen og til slutt opphøye Tangoen og så lukka jeg fanen, hva annet er nytt.

Faen er det her for noe softcore hentai-opplegg?

Uansett, at det ble for mye arbeid høres ut som direkte latskap.
Har fortsatt trua. Satser på at storyen river så hardt at det funker
FFX var jo linneært og det var rimelig gøy.

DLC suger fortsatt. NEI VI GIDDER IKKE GIR UT DLC

Heh, latskap er det nå hvertfall ikke. Hvor lang tid har de brukt på utviklingen, igjen? Det er nok mer penger det går på, altså at med en gang det skal være ulineært så må de bruke ressurser på innhold som ikke alle en gang kommer til å oppleve. Med grafikken XIII kjører så vil slikt innhold koste flesk, og da er det ikke så rart at de velger å bruke ressursene sine anderledes.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, det er ikke rart at grafikken veier tyngre enn spillopplevelsen i et Final Fantasy-spill. Ikke rart i det hele tatt. <_<