Final Fantasy XIII (PS3, 360)

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hei jeg heter Yeti og har en sånn stor sekk med gjødsel jeg ikke har noe sted å gjøre av.

Haters gonna hate, jeg vet at dette kommer til å bli et av de største spillene noensinne. Hvis jeg ikke har fått xboxen min tilbake fra reperasjon til launch kjøper jeg ny...jeg har allerede tatt ut ferie tre dager etter det kommer ut så jeg gleder meg noe jævlig!

Heh, latskap er det nå hvertfall ikke. Hvor lang tid har de brukt på utviklingen, igjen? Det er nok mer penger det går på, altså at med en gang det skal være ulineært så må de bruke ressurser på innhold som ikke alle en gang kommer til å oppleve. Med grafikken XIII kjører så vil slikt innhold koste flesk, og da er det ikke så rart at de velger å bruke ressursene sine anderledes.
Jeg skjønner at det er penger inn i bildet jeg og, men det høres likevel ut som latskap.
"Nei, det her ble for vanskelig ass på HD-konsoll og greier". Med tanke på hvor mye man klarte å skvise ut av en PS1 liksom, så er det en støgg ironi i det.
Jeg har allerede forelska meg i Lightning så jeg tror det her blir helt kompis uansett.<3<3<3

Raitning Kun er det da ikke noe spesielt med. Den som gjelder er... Nei, det er egentlig ikke noen jeg finner interessante i dette Final Fantasiet. Merkelig!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hei jeg heter Yeti og har en sånn stor sekk med gjødsel jeg ikke har noe sted å gjøre av.
Klart, hvis du synes det er rimelig at når valget står mellom grafikk og spillopplevelse så er det spillopplevelsen som må tape, da får du bare gjøre det. Jeg synes det er høl i huet, men sånn er nå jeg.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det er jeg selvfølgelig helt enig i. Ellers ville jeg jo vært helt dust. Poenget ditt er? (som jeg har skjønt det at noen har sagt noe om et spill i Japan, og utifra det trekker du konklusjoner du kritiserer. Ok.)

Buggzmodeedit:

For en side siden
Linearitet og JRPG-er har liksom vært følgesvenner helt siden sjangeren startet. Og som du påpeker på slutten er det kamper og ikke utforsking som er poenget i JRPG.
for deretter å hate på "...At det var det Square Enix gjorde med Final Fantasy XIII" (altså å gjøre det lineært) utelukkende basert på setningen "The game’s linearity was just because depicting towns and so on like we did before was impossible to do on an “HD” console – it was too much work."

Poenget mitt er at denne posten er helt ubrukelig. Jeg skjønner at du gjerne vil, men ettersom alle vet at du kan bidra med noe konstruktivt om du gidder, hvorfor ikke gjøre det isteden?
Du skal få siste ordet fordi jeg gir deg det, her, ta det:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...At det var det Square Enix gjorde med Final Fantasy XIII og at det dermed må påvirke opplevelsen på en eller annen måte? Ikke veit jeg.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Tror det er Serah du tenker på nå. Det er hun som er fjortisen. Vanille er vel otmrent like gammel som Lightning.

demake

Seksuelt godteri
Jeg liker ikke retningen denne tråden tok.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ær de der liksåm fremmtidn? Hun harh jo ikek på sei metalklær å vor ær laserpisstloen?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Lightening ser veldig bra ut, med tanke på at Nomura fikk beskjed om "lag Cloud med pupper". FFXIII er nok hans beste samling med designs siden … FFVIII?

Æsj, det der skulle du ikke nevnt. Ser leaherman-opplegget jeg og nå. D:

Det der derimot er helt krise. Ser ut som en oslososs blandet med en hobo.

Det her er helt fucked: