Gears of War (Xbox 360)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn for å si min lille mening om Rainbow Six: Negras, så kan jeg melde at jeg syntes både SP- og MP-demoene led under rævkjørt områdedesign. Det ser utrolig kjedelig ut, og kartet i MP-demoen kunne like gjerne vært todimensjonalt; det er ingen høydevariasjoner i det. SP-kartet var uoversiktlig og flere "hindringer" kunne skytes rett igjennom. Dekningssystemet var skikkelig knotete og overfølsomt, og siktinga var skutt til hælvete i en skivebom av et forsøk på å få spillet mer "realistisk". Dette kommer i tillegg til cirka ti-femten grafikkglitcher jeg så på figuren min (bakhodet deformeres når fyren snur på hodet, armene clipper gjennom vesten, våpnene clipper gjennom beina og armene, hendene holder inni våpnene istedenfor dem, osv), så jeg ble heller lite imponert, kan man si.
 
Døh, Red Storm er jo et lite uavhengig spillstudio som gjør sitt beste for å skape autentiske og spennende taktiske skytespill for et kresent nisjepublikum. De har ikke særlig høye budsjetter, og selger ikke særlig mange spill. Man kan nesten ikke vente at de skal klare å holde seg helt oppdatert på den tekniske fronten, vet du.

Åh. Det var for ti år siden? Faen.

~SHDR
 
Leveldesign er jo en ganske kraftig del av spillopplevelsen, eller ...?

Redigert: Jeg håper barna dine blir født uten kjønnsorgan, Nicholas.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Og der var det klart på alle vanskelighetsgrader. :D

Jeg er enig i at spillet er kort, men det er fortsatt vanvittig moro. Tror jeg kommer til å spille dette en del fremover. Må jo samle COG-tags og spille gjennom med Dom.

*Spoiler... kanskje...*
Gudene vet hvor mange sniper headshots RAAM tåler på Insane. :argh:
 
Jeg forhåndsbestilte den vanlige utgaven av GoW fra Absolutt Spill den 10. november, og det ble sendt til meg den 14. november. Til tross for at det ble sendt for snart en uke siden, har det enda ikke dukket opp i postkassa. Sist gang bestilte jeg Splinter Cell: DA fra denne siden, og da tok leveringstiden kun tre dager. Hva kan være problemet nå? Noen andre som har bestilt GoW fra Absolutt Spill?
 
SITAT(Nicholas @ 19.11.06, 23.17) 35606
Leveldesign har ingenting med din opplevelse av spillet å gjøre i det hele tatt.
[/b]
Du vet selv at det har mye å gjøre med spillopplevelsen, ta Halo og Halo 2 f.eks. Levlene i Halo 2 er kjedelige og repeterende, mens levlene i Halo er jævlig fete.
 
Znaak, slikt er kjipt. Det er vel ikke noe annet enn posten å skylde på.

Aporopo kjipt. Jeg blir nok GoW-løs en stund nå. :(
"Disc is unreadable", og har en mistanke om at det er maskinen som har herpet discen.
 
Leveldesign er ekstremt viktig. Det er derfor jeg synes Ninja Gaiden var drittkjedelig, mens God of War var helt genialt.

Når det er sagt så mente EB Games at jeg hadde for mange riper i disc'en til at de kunne ta den tilbake som ny. Jeg måtte returnere den som brukt, og dermed kun får 340 kroner av dem - i spill. Eller 80% 340 kroner i kontanter. De har visst en annen oppfatning av hva riper er enn meg. Men men, maskinen min har nok ripet det opp bittelittegran, men spillet funker. Uansett må jeg enten beholde det, eller selge det til noe andre. Da beholder jeg det heller selv til jeg får tilbake maskinen min. Kanskje dette er et tegn på at jeg bør gi spillet en ekstra sjanse? :p
 
Mye spennende på bonus-DVDen? Bør jeg heller kjøpe Collector's Edition til 699,- enn vanlig til 399,-? Synes det vanlige coveret er ganske fett, men hva tjener man på å kjøpe CE?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Bør du betale 300 kroner mer enn egentlig nødvendig for et spill hvis du har for lite penger til å kjøpe deg de spillene du har lyst på? Nei. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du får med en ekstra DVD, du får selve spill-DVD-en og den bonus-DVD-en i et skikkelig kjipt pappcover, du får med ei lita bok med noen tegninger i og en stilig eske.
 
Jeg elsker spillet. Altså "Gears of war". Fin fin grafikk, Og jeg liker denne deknings metoden, den gjør spillet sykt mye bedre. Anbefaler de som ikke har kjøpt det til å kjøpe det. Nå. Nå med en gang.
 
Ja, nå har jeg spillet:D Og jeg er sinnsykt imponert:D Koser meg som en gud der jeg hopper under dekning der det måtte passe seg og kjører motorsage gjennom kroppene på de forvridde styggingene:D Makan til genialt dekkningssystem og jeg må si at det gir en god realistisk følelse, pluss det at man ikke lever lenge om man velger å bare stå der å skyte som på ett eller annet skytespill:D Nei, nå må jeg nesten spill litt mer:D Gleder meg til å få testet mer av multiplayeren!
 
Spilt det raskt igjennom co-op casual :$ Begynner vel med Hardcore 1 player nå snart. Faen for et genialt spill!!! Testet MP delen i kveld også og det ga veldig mersmak!
 
I

impywimpy

Gjest
SITAT(StarEye @ 21.11.06, 00.14) 35781
Leveldesign er ekstremt viktig. Det er derfor jeg synes Ninja Gaiden var drittkjedelig, mens God of War var helt genialt.
[/b]
Les: StarEye kom aldri forbi førstebossen i Ninja Gaiden. ;)

Revan: Å gi Halo komplimenter for leveldesign er kanskje ikke det smarteste man gjør siden spillet er kjent for sitt ekstreme gjenbruk av kjedelige innemiljøer i siste halvdel av spillet.