Generelt om Xbox 360

2. Tror dere PS3 vil kunne love bedre grafikk presteringer fremover enn xbox 360?
[/b]
Jeg tror nok PS3 vil ha bedre specs enn Xbox360, men grafikkmessig spørs det veldig mye på hvor mye vanskeligere det er å programmere til den. Når PS2 først kom hadde jo Dreamcast bedre grafikk, til tross for at den hadde dårligere specs, fordi Dreamcast var lett å programmere til, mens PS2 var vanskelig å programmere til. Men nå har jo utviklerne lært seg å programmere til PS2, så nå har vi en del spill som aldri kunne kjørt på Dreamcast. Jeg tror det kommer til å være noenlunde det samme mellom Xbox360 og PS3 ...
 

SHDR

Gullmedlem
Det er dessuten temmelig radikalt forskjellige arkitekturer, i ekte Sony-stil. Det var ikke noe spesielt problem denne generasjonen, siden PS2 aldri var i nærheten av å være like kraftig som Xbox, men nå kan det vise seg å bli et problem. Hvis PS3 viser seg å være markant kraftigere enn x360, noe jeg ganske enkelt tviler på, er det en viss sjanse for at vi aldri får se det. Hvis x360 får seg en anstendig brukermasse innen PS3 kommer på markedet, vil nok spill bli tilpasset x360 heller enn PS3. Og siden prosessorene er så forskjellige, og særlig fordi Cell er et arkitekturelt monster, vil det være mye jobb å skalere opp spill til PS3.

PS3 er dessuten enda verre å skrive spill til enn x360. Begge konsoller har sine skjønnhetsfeil i form av in-order processing og ikke minst alt dette multicore-bullshitet som hjelper akkurat svært lite på ytelsen, men Cell tar det store trofeet, med intet mindre enn 7 general purpose prosessorerer som egentlig er lite egnet til noe som helst. Så lenge alle disse kjernene brukes skikkelig, er den kraftigere enn x360. Det er bare ikke så veldig mange som kommer til å klare det.
 

Kilik

Lokal moderator
I følge Eurogamer kommer det kun 300.000 konsoller på lanseringsdagen til Europa. Dette må sies å være ekstremt lite. Bare i England kunne de ha solgt så mange. Dette betyr nok at under 10.000 konsoller er klare for det norske markedet.
 
De første omtalene fra Japan har nå kommet, fra Famitsu om jeg ikke tar feil:

Ridge Racer 6 (Xbox 360, Namco): 9 / 8 / 9 / 9 - (35/40)
Need For Speed Most Wanted (Xbox 360, EA): 8 / 9 / 9 / 8 - (34/40)
Perfect Dark Zero (Xbox 360, Microsoft): 8 / 8 / 8 / 7 - (31/40)
FIFA 06 (Xbox 360, EA): 7 / 6 / 8 / 6 - (27/40)
Shin Sangoku Musou 4 Special (Xbox 360, Koei): 7 / 7 / 8 / 8 - (30/40)
Tetris: The Grandmaster Ace (Xbox 360, Arika): 7 / 7 / 7 / 6 - (27/40)
King Kong (Xbox 360, Ubisoft): 7 / 7 / 9 / 9 - (32/40)
Every Party (Xbox 360, Microsoft): 7 / 5 / 7 / 5 - (24/40)
Wrestle Kingdom (Xbox 360, Yuke's): 8 / 7 / 8 / 7 - (30/40)[/b]
Shin Sangoku Musou 4 Special er Dynasty Warriors 5 Special, om noen lurte.
 
Xbox 360 - Konsoll med tilbehør
20GB Harddisk, headset med mer.

1 stk i levering 801438114
Plukking begynt: 2005-11-30T08:34



Nå kjenner jeg blodet bruse =D

edit: dette er fra komplett.no
 
For dere som hopper i været av glede når de ser at den er harddisk, så er den koblet med USB, som boxen støttes nativt av microsoft, så det er kun for musikk, bilder og evt. film (er ikke helt sikker på at det går)
 
Helt korrekt. Du kan kjøre mp3 og bilder fra harddisken uten problemer. Men codecs som er nødvendige for å kjøre filmer er ikke tilstedeværende og før en eller annen klarer å cracke boxen så må vi nok bruke den gamle modifiserte Xboxen til dette. Men det er som vanlig bare et spørsmål om tid.

Men den så virkelig fet ut den boxen der :D
 
Nå står ordren min som levert :D Da får jeg vel la den mest hyppige statussjekken siden jeg bestilte mitt første playstationspill over internett begynne!

Håper bare de har igjen noen spill etter engelskeksamen, fredag, er ferdig...
 
Butikken der jeg jobber for ikke inn færre xboxer enn det vi har forhåndsbestilt bort. Jeg måtte ofre meg for kundene. Det kaller jeg service. Dere aner ikke hvor lenge jeg har ventet. :(

Menmen, kanskje vi får en ny levering i løpet av desember....
 
Sulky: Akkurat det samme hendte oss. Jeg har tilogmed forhåndsbetalt halve maskinen. Helvettes leverandører som lover og lover, helt til vi sitter med skjegget i postkassa.
 
Nå er da boksen registrert på postterminalen i Hamar! Krysser fingrene for at de klarer å få den til raufoss før klokka 2 i morra. Det er jo tross alt bare en time unna. Dette ser bra ut ;)
 
Kjøpte akkurat en på Elkjøp. Sitter hjemme og har oppdaget at den ikke vil åpne seg når jeg trykker på "Open Tray". :(

Noen som vet om hvordan man fikser dette? Elkjøp har liksom solgt alle premium-konsollene.

Edit: Det var en teip over den :flau:
 
Kom akkurat hjem med XBox 360, 2 ekstra trådløse kontrollere, Perfect Dark Zero, Kameo: Elements of Power og Project Gotham Racing 3. Pris? 2145 kroner. Hvorfor? Hvordan? Jo, jeg (og Chaz) sto først i køen på lanseringen av XBox 360 på Elkjøp i Lørenskog, og fikk XBox 360 (Premium-utgaven) helt gratis. Herlig, hva? :D

Nå skal det spilles! ^_^

... Jeg (og Chaz) sto i kø fra ca. 03:00 i natt :rulleøyne: (og litt rundt tre kvarter senere kom også Endre - han skulle ha kommet før, men i det minste tok jeg og Chaz å dekket noe av prisen han måtte ut med for XBox 360)!
 
Jeg hater deg Psycho Mantis!

Noen som har noen anbefaling over hvilket spill jeg bør kjøpe? Har allerede PDZ.
 
Butikken der jeg jobber for ikke inn færre xboxer enn det vi har forhåndsbestilt bort. Jeg måtte ofre meg for kundene. Det kaller jeg service. Dere aner ikke hvor lenge jeg har ventet. :(

Menmen, kanskje vi får en ny levering i løpet av desember....
[/b]

Da er vi to. Fikk bare 5 jævla konsoller der jeg jobber...
Bar

Men kan noen si noen meninger om hvordan bilde er? Er det pent å se ? Skuffende til nestegenerasjonskonsoll å være eller ikke?