Gitar Helt 3

K999

Keystone State Of Mind
#61
Jeg kan fint strumme opp og nedover som på en skikkelig gitar, men jeg bare strummer nedover fordi det føles mer naturlig ut her. Men som du sier på Har dog Expert: Jeg kan fint strummer bare nedover, helt til det går skikkelig raskt, men da skifter jeg fort over til å strumme opp og nedover, det skjer bare naturlig.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#62
Jeg strummer også bare nedover, men spiller på Expert. Ikke 3`ern enda, hvor jeg nettopp har fullført hard.
 

oma

Village Drunk
#63
jeg kom halveis på hard på 2ern uten å en gang vite at man kunne strumme nedover eller oppover, fafos bajs, bare det å strumme i det hele tatt er noe drit å venne seg til nå pga det XD
 
D

Deleted member 91

Gjest
#64
Atte ... hæ? Uten å vite at man kunne strumme nedover eller oppover? Hvordan faen fikk du lyd da?
 

oma

Village Drunk
#65
gah! missforståelse, trodde dere snakket om hammerons og pulloffs jeg..

men kan jo spørre om det også da, bruker dere mye hammerons og pulloffs? eller bare pulloffs/hammerons?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#67
Bruker det gradvis mer og mer, i begynnelsen nesten ikke, og nå så ofte jeg kan :)
 
#68
Ho's & Po's var bra i 2'ern, men i 3'ern så synes jeg de har feilplassert dem noe grønnjæ****!
Hva er vitsen med å strum'e 1 note for så å Ho, men for å så slå på neste note når de ligger i en rekke.. og lyden er en enkelt flow. Cliffs of Dover er også merkelig på det "nye" Ho & Po systemet dems. La Harmonic Music Systems ta over føringa igjen, fjern Neversoft!

Så i 3'ern hender det jeg bare spiller igjenom de duste partiene, men på feks Halo Theme.. der er det nice med Ho's & Po's.. og feks Cult of Personality. På Expert, that is.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Sel'v bruke'r jeg mye Fx'k's'd o'g sån'n de'r Hg'b'h'n'h'r'tr'a'e'ta't's'k'r'o't'i'n'g'.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#70
Sånn ellers! Har jeg også skaffa meg spillet, og nå har jeg til og med gitar som funker. :eek:

Så derfor: A challenger has arrived!

Er ikke så veldig god at det gjør noen ting, blant annet har jeg funnet ut at Guitar Hero III, i motsetning til de to første i hovedserien (ikke spilt Steiner Åttitallet), ikke lar seg gjennomføre på Hard uten at man kan Hammer-Ons og Pull-Offs. Dermed må jeg øve på dem ganske mye nå, siden jeg aldri gadd det før. Ja, jeg har spilt gjennom Expert på Guitar Hero I uten Hammer-Ons og Pull-Offs. Tenk litt på det.

Uansett: Jeg har Xbox 360-versjonen, så om noen skulle være sultne på litt gitarbattling er jeg med. Gamertag er - som alle vet allerede - Fetthesten, så legg meg til og si ifra. Hoi.

PS: Hvis noen spiller enda, da. Tråden har jo ligget brakk en stund.

Edit: Jo, ville bare melde ifra om en ting: Jeg synes Knights of Cydonia på Hard er jævla vanskelig. Det var alt.
 

K999

Keystone State Of Mind
#71
Ser man det! Ja, jeg spiller enda, hver bidige dag også, utenom helgen som gikk til Rock Band. :p
Jeg kan bli med i morgen på noen utfordringer, er litt sent nå. Har spilt en del online, men er litt kjedelig når det er mot ukjente. Men bare si ifra på MSN ellerno, så logger jeg meg på.

Edit: Helst rundt 15:00-17:00 tiden.
 

oma

Village Drunk
#72
Knights of Cydonia burde ikke være så altfor vanskelig på hard om du har tatt ekspert på GH1, uten hammerons og pulloffs. Bare ignorer den orange fretten når bridgen kommer og du er hjemme fri. (a)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
Det er den laaange serien med trenoters-pulloffs jeg sliter på. Det er timinga det er noe i veien med, jeg er klar over det. Trenger bare å øve litt. Guitar Hero I på Expert var for halvannet år siden. :p

Sånn ellers juksa jeg meg til alle låtene og Through The Fire And Flames er drap på Hard. Noen som har klart den på Hard eller Expert? Prøvde på Medium, og det gikk ikke akkurat som smør selv om det er så godt som umulig å faile den der.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#74
Har en kamerat som har spilt i mine øyne litt for mye GH (vant Norwegian Game Awards-turneringen og greier), og han har fortsatt ikke fått til Through Fire and Flames på expert. Men han øver litt hver dag, og nå er han oppe på 90% eller noe slikt.

Dette er en kar som synes det er dritgøy å sette på treningsmodus og spille til han får krampe i fingrene. Personlig så mistenker jeg at spillet har noen små problemer med læringskurve/balanse sånn mot slutten... :ermm:
 

K999

Keystone State Of Mind
#75
Jeg klarer Dragonforce ganske lett på hard, men på Expert så klarer jeg mer eller mindre hele sangen over 70%, mens introen (som jeg ikke klarer bedre enn 55%) hindrer meg i å komme videre. Så jeg spiller derfor bare Dragonforce på treningsmodusen, hvertfall én gang til dagen. :$
 

oma

Village Drunk
#76
Trenoterspulloffen er det vanskeligste på hele Knights of Cydonia, fikk det ikke til før jeg flyttet fingergrepet slik at jeg kun brukte ringefing til pekefing på alle pulloffene

edit: hvor lenge kan man bruke pulloffs og hammerons? er det bare 3 noter eller er det lengre?
 

K999

Keystone State Of Mind
#77
På de trenoters hammer-ons som dere snakker om så kan du gjøre det fra note 1 til slutten, det gjør jeg. Eneste er hvis du mister konsentrasjonen, så er det vanskelig å komme inn igjen. : >_<
 
#78
Har ikke noe særlig problemer med TtFaF (Through the Fire and Flames, for dere som ikke er helt inni GH lingo'en) på Hard. Men Expert er det den syke intro'en som hindrer meg, er vel stort sett intro'en som hindrer de fleste her. Ellers har Raining Blood på Expert satt meg fast litt, problemet mitt er at jeg sitter fast på en sang av et band jeg hater intenst!! Så gidder ikke gå på practice mode. :p
Er kun Raining Blood og Lou Battle igjen (på Expert), når den dukker opp etter jeg har klart Raining Blood.

NB! Jeg misliker Ben Eberle! :(

Selvom det ser ut til at han spiller med Hyperspeed, for de notene sitter mye tettere hos meg.

Oma: Du ser på notene om du kan ta HO/PO. Er det en svart ring rundt det hvite i nota så må du slå.. er det ikke, så er det bare å trykke fret buttons.
 

K999

Keystone State Of Mind
#79
Jeg sitter også fast på Slayer sangen, men har ikke prøvd på lenge nå, fokuserer mest på Dragonforce nå. Er egentlgit mest det at Slayer-sangen har en forjævlig intro, som gjør det bare irriterende hver gang jeg feiler.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Artig at jeg står fast på akkurat det samme som dere, bare en vanskelighetsgrad under. :p

Uansett så tok jeg en liten økt før jeg stakk på skolen i dag, så da måtte Knights of Cydonia gi tapt for mine mektige pull-offs. Tror dette var første gang jeg faktisk klarte pull-offs skikkelig. Så nå står jeg fast på Raining Blood, så klart.

JINsama: Jeg veit vel egentlig at dette er litt som å pisse i havet, men hva er vitsen med å forkorte ting som tar et halvt sekund å skrive? :(

PS: Nå som Foo Fighters er representert i Guitar Hero, hva med å ta med noen låter fra Grohls sideprosjekt Probot? Litt mer metal-orientert enn Foo Fighters (de som kan metal kan sikkert klassifisere det ned til tre undersjangre, men jeg har ikke peiling og føler jeg tar en sjanse når jeg kaller det metal), og ganske så godfett.

PPS: Måtte jo så klart på nett og finne juksekoder når jeg så det var med i spillet, så jeg må bare spørre: Hva gjør Hyperspeed?