[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?


  • Totalt antall stemmer
    40

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#61
Ett GTA i satt i "utlandet" finner jeg minimalt interessant. Det som gjør GTA så bra er jo at det er en karikatur og pastisj av amerikansk populærkultur og samfunnsstruktur. Den perfekte bakgrunn for å drive satire av samtiden.

Ett GTA satt i Kina eller Belgia hadde jeg klart å styre min begeistring for...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#62
Jeg vil ha Grand Theft Auto: Mjøsregionen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Det som gjør GTA så bra er jo at det er en karikatur og pastisj av amerikansk populærkultur og samfunnsstruktur.
Bare jeg som syntes "satiren" i GTAIV hadde mindre brodd enn Family Guy? Oi, her får jammen CSI-seriene, importert skrotøl, nettdating, dyre mobiltelefoner og ikke minst dobbeltmoralistiske republikanere jammen passet påskrevet, liksom.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#64
Det går vel mer på personlige preferanser, men jeg synes GTA-spillene alltid har gjort en god jobb med å ta amerikansk populær (og sub)kultur på kornet. Spesielt San Andreas, og hvordan man tok for seg tidlig 90-talls hiphopkultur, var strålende.

Akkurat dette aspektet ved serien tror jeg er på vei til å bli litt nedtonet; at man går i en mer seriøs retning. Sikkert en utvikling vi vil se mer av i V, tipper jeg.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#65
Godt poeng, men paa en annen side har vi hatt Amerikasatire i fire spill og to offisielle expansions naa, saa det burde vaere mulig aa finne paa noe annet morsomt. Dessuten beviser vel strengt tatt GTA IV at historie, karakterer og vitser ikke var det viktigste i GTA allikevel. Jeg kan godt ta en doenn serioes story i Hong Kong saa lenge jeg faar gameplay med en daesj Just Cause 2.

Jeg skal forresten finne ut av dette keyboardraelet og droppe dobbelvokalene.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#68
London hadde vært morsomt for å sprenge jobben min, men ellers har jeg fått litt avsmak for chavs og Sør-London gangstere.

Edit: Når det er sagt så er nok Rockstar de som best kan parodiere dem. Ja, kanskje London?
 
#69
Hvis det skulle vært en europeisk by er jeg sikker på at det hadde blitt London eller kanskje Moskva. Men jeg kan tippe amerikanerne hadde kraftraget over å måtte kjørt på venstre side i spill som er satt i London eller måtte spilt i Sovjet. Jeg holder en knapp på Las Vegas eller Los Angeles, eller kanskje LA/LV pluss to nye byer, som i San Andreas.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#72
Med obligatoriske dansenummer-cutscenes etter hvert mission.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#73
Blir vel en utvidelse av det danse-minigamet fra Homo Tony.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#75
Høres jo lovende ut, men jeg tar det der med en sekk Maldon helt til jeg ser noe mer håndfast.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#77
Så GTAV blir å eie altså. San Andreas, beste jævla byen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#79
Er degos bedre eller verre enn neger?