GTA: San Andreas

Jæveltango

Pepperoni Playboy
På den missionen med russerne... på slutten så skal du kjøre motorsykkel, og det går helt greit helt til den svære lastebilen kommer ut fra brua, etter det så har jeg en tendens til å sprenge...
Hva skal jeg gjøre med lastebilen? Skyte den?

Fikk spillet i dag, og jeg har vel spilt det i 2-3 timer så langt. Førsteinntrykket var litt blandet: Jeg liker alle de nye mulighetene, og at det hele er så mye større, men soundtracket er jeg noe skuffet over ... Det består for det meste av rap og hip-hop har jeg inntrykket av. Radio X: The Alternative, K-DST og K-ROSE er de jeg liker best, men likevel liker jeg utvalget i GTA: Vice City bedre. Men jeg har vel ikke fått hørt gjennom absolutt alt, så det kan godt hende jeg vil like soundtracket bedre etter hvert. Men alt i alt er San Andreas fantastisk moro. Skal nok spille videre senere i dag. Gleder meg til jeg kan bevege meg innenfor de andre byene uten å bli drept med en gang.

Endre

Ødela forumet
Opprinnelig skrevet av Christopher*@31.10.2004, 02.00
Ok ja vel er det noe nye typer opdrag i forhåld til vice?
127419​
Tenk deg at mange oppdrag er introduksjoner til de nye mulighetene i spillet. Så tenker du på at det faktisk er ganske mye nytt i spillet, og forstår at ja, det er noen nye typer i forhold til Vice City.

For eksempel skal du snike deg inn i et hus for å stjele våpen, være med i en lowrider-konkurranse (i DDR-lignende stil), kjøre monster truck i ørkenen, holde en motorsykkel stødig så en fyr kan hoppe på og kapre en lastebil, rekruttere folk i gjengen din til å bli med på oppdrag, og så videre, og så videre ...

Og med det, så tror jeg at jeg sprekker... FAEN ta deg Iliuz!

...Jeg holdt i nesten 2 dager dah :/

Endre

Ødela forumet
Håhå, innlegget mitt hadde en betydning. Jeg er stolt. :))

Redigert: Det var snakk om sex appeal, hva? Fikk det bare såvidt med meg, så ikke skyt hvis det har blitt sagt før: Virker som damene liker at man er flink til å danse. Stikk innom diskoteket/klubben i Los Santos for et DDR-lignende minigame (har ingen beskrivelse, jeg bare datt innom ved en tilfeldig rundtur i byen).

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Denne tråden er farlig, vet du. :p

Opprinnelig skrevet av PLAN_9
Dude, jeg finner den ikke. Kan du være litt mer spesifikk?
Gå på baksiden av huset til CJ (det første lagrepunktet, altså), hopp over gjerdet og gå ned under den nærmeste broa. Hvis du står med ryggen mot CJs hus, går du til høyre rett under broa. Der finner du en Uzi. Snu deg så rundt, gå forbi huset til CJ (fortsatt nede under broene), og du vil finne en body armour på venstre side helt oppunder veggen under den neste broa du kommer til. Under den broa du må passere for å gå ut av området hvos CJs, Ryders m.fl. hus ligger er det dessuten slike metalgreier du kan feste på knyttneven for å gjøre mer skade. Hvis du går bak Cjs hus igjen, helt inntil gjerdet, og følger gjerdet i retning venstre, finner du dessuten en Colt 45. Da skulle du ha et godt grunnlag med våpen. ;)

REDIGERT: Den første setningen refererte altså til Coma2020s innlegg. Og dette med dansingen er vel ikke det morsomtse jeg har prøvd så langt, men har fortsatt litt for lav sex appeal (og altfor lav weapon skill), så ...

Endre

Ødela forumet
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@30.10.2004, 23.54
Hmm, jeg har spillt litt mere på det i dag :p Og jeg har funnet ett betting sted i Los Santos :p Som jeg har veddet litt på hester og vunnet noe heh. Nå har jo tatoos over hele kroppen også. Jeg har også spilt litt basket, som jeg tror det er en 2 player del i, men den prøvd jeg ikke, spilte bare for meg selv jeg heh. Men jeg tror det ska gå an og spille litt 2 player der.

Edit: jeg har også tatt sånne små oppdrag/jobber, som og kjøre en pimp bil, og plukke og horer og kjøre dem til diverse kunder osv, tjener en del på det ;)
127379​
Første gang jeg spilte satset jeg $250 på Brown Eyed Girl (jada, en hest), med 10/1 sjanse, og jaggu vant jeg. :)

Halky

Veteran bruker ;)
Hehe, satset 250 en gang jeg også, men tapte. Så jeg satset heller bare 100 og vant rundt 800/900 cash 2 ganger eller noe :p

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg har vel bare funnet en estetisk tatovering som synes når man spiller og som tar seg godt ut (det er mange klær og tatoveringer som rett og slett ser tåpelige ut på kroppen til CJ), men har bare vært i én tatoveringssjappe foreløpig. Noen som vet om andre tatovører har andre motiver man kan velge blant? Ellers holder det for så vidt med det korset jeg har på venstre overarm.

Min CJ er for tiden utstyrt med lue, «urban camo»-bukser, den hvite tanktopen jeg begynte med, dogtags rundt halsen og grønne sneakers på bena. Jeg trenger en klokke og kanskje et tøffere hodeplagg enn jeg kunne finne i B-butikken. Har tenkt å sjekke ut utvalget i de andre klesbutikkene også; regner med at de har ulikt utvalg siden det finnes flere med forskjellige navn. Noe annet ville være blodig urealistisk (som f.eks. at man kan dø av å få spraymaling i ansiktet).

Fantastisk spill. Minneverdige stunder i spillet til nå:
- Treffer en Redneck på countrysiden som drar fram en hagle og sier "Hell no, a nigger!", før an gir CJ en salve i ansiktet.
- Å "oppdage" den rosa dildoen
- Kjører ned en syklist. Hopper ut av bilen for å ta sykkelen, men til min store forbløffelse finner syklisten det for godt å stjele bilen. En "byttehandel" med andre ord.
- Femti meters backflip med BMX sykkelen

Det blir nok fort flere i løpet av helgen. Uansett har beskrivelsen "lekegrind for voksne" aldri passet bedre enn til San Andreas.

Houseman: Apropos blodig urealistisk, hopp oppå en bil. Plasser deg riktig slik at du ikke faller av om sjåføren begynner å kjøre. Tramp, tramp, tramp på en smurf. En bedre fysisk grunn for at en bil skal eksplodere finnes neppe.

C

Chaz

Gjest
SPOILER(Se lengre ned)

Fikk nettopp et oppdrag av Salvatore Leone, hvor jeg skulle dra til Mark's Bistro i Liberty City. Jeg dro utover med Jet, og etter et stykke fikk jeg se cutscene utenfor restaurenten i Mark's Bistro. Det var snø der, og man fikk se en bil kjøre inn. Resten av oppdraget var inne i restaurenten, men det var moro å se Liberty City i snøscenario.

Tha little SpoilAAr...

Syntes det var fett at mr John Doe fra GTA III var med sammen med Cathalina... Helt genialt, like kjekk og stum som allitid... HEHE:D

Jeg fant en Quad-bike en gang, men husker ikke eksakt hvor, men man får en når man skal rane liquer store med Cathalina..

Det mest irriterende med spillet er faktisk at det er så svært, da tenker jeg på oppdrag som man skal kjøre til andre siden av kartt og tilbake, det er sykt frustrerende hvis du dør...

Nabbe

Har fin hatt.
Det er ikke grønne pakker i SA. Denne gangen samler man gigantiske kjønnshår. Smakløst, men fortsatt litt artig. Ganske vanskelig å få tak i de som ikke har falt av eieren sin :(

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hehe. Ikke pakker, nei, men grafitti man skal male over og noen andre ting jeg ikke har kommet til ennå. Problemet er at man i stedet for å få f.eks. en pistol i huset når man har funnet 10 stk, får man en samling våpen når man har funnet alle hundre ... Jeg kommer ikke til å prioritere den delen av spillet, siden jeg aldri fant alle pakkene i Vice City og SA tross alt er fem ganger så stort.

Nabbe

Har fin hatt.
Damn. Den avsagde hagla var nydelig. Eksploderende hoder!

Men... starte gjengkriger? Er jeg teit som ikke vet hvordan det gjøres?

Opprinnelig skrevet av Nabbe@31.10.2004, 08.37
Damn. Den avsagde hagla var nydelig. Eksploderende hoder!

Men... starte gjengkriger? Er jeg teit som ikke vet hvordan det gjøres?
127492​
Du er bare teit :D :p

Neida, det er ikke vanskelig. Hvis du ser på kartet så er mange områder farga lilla. Mens andre er gule. Dette viser hvilken gjeng som styrer det kvartalet da. Da tar du enkelt og greit bare turen innom feil nabolag og plaffer ned et par stykk av rivaliserende gjengmedlemmer.

Du vil få on-screen beskjed som sier:

You have provoked a gang war... eller noe i den duren der, trøtt.. må legge meg :blunk:

Mulig at du må opparbeide deg litt respekt i forkant, slik at du har evnen til å rekruttere gjengmedlemmer som du kan ta med deg inn i feks en krig. Eller bare cruise rundt med 3 andre i bilen som skyter auto ut av vinduene mot feks Ballers.

Hmmmm, har enda ikke testa en driveby med limousine. I teorien så vil du vel få plass til minst 5stk utenom deg selv. 6 gangstere med uzi :)

*Gjeeeeeeeeesp* Nok GTA for idag. Kommer en dag om et par timer også.

Lodin

Der Waaaah
Mens jeg var på date med dama mi ga jeg henne den doble dildoen i gave! Hu blei jævli fornøyd av det. =D
Dette spillet har klasse.