Half-Life 2 - Offisiell Tråd

Opprinnelig skrevet av Frenzy@17.07.2005, 12.38
Jeg kjøpte meg Half-Life 2 i går, men sålangt har jeg bare hatt problemer.
For det første så bruker spillet SINNSYKT langt tid på å¨starte, og for det andre så får jeg ingen lyd inni spillet.
Jeg leste patch notes inni steam, og der stod det at noen lydproblemer hadde blitt fiksa, men det er ikke hos meg. :(

noen som har noen tips til hvordan jeg hvertfall kan få lyden tilbake?

the specs:
cpu: amd 1900+
skjermkort: geforce 6600 gt
lydkort: creative 5.1 sb live
ram: 1024 ddr ram

EDIT: jeg fikk fiksa lyden ^_^
242760​
Med de specsa skal du kunne kjøre spillet rimelig bra.
Fått fikset det a? Lenge siden du har formatert? Har'u mye piss på dataen?
 
problemet var at jeg hadde så gamle lydkort drivere.
Er en god stund siden jeg har formatert. ca 2-3 måneder
har totalt 10 gb ledig på den partisjonen spillet ligger installert på.

men men, alt funker fint... nesten.
av og til fryser spillet seg opp totalt.
er litt plagsom midt i en spennende skuddveksling/kjøretur
 
Jeg har noenlunde samme specs som deg, bare jeg har en bedre prosessor og et annet lydkort. Jeg har ikke samme problemer som deg, kjører stødig med rundt 60 fps.

Jeg har forresten ikke formatert på 2-3 år. :svette:
 
SPOILER

Hva skjedde i slutten? Hvorfor stoppet tiden? Hvem var G-Man? Jeg har ikke spilt HL1, så jeg har ikke fått med deg selve historien. Hva var det Dr. Breen ville? Hvor var det Breen ville sende han fyren med en fot og Alyx når de var inne på kontoret til Breen?

Og hvorfor fikk vi ikke se assissain? Hvorfor fikk vi ikke bruke dette våpentet? Eller se denne greia? Noen som vet? Har de klippet bort baner av spillet, eller er de ikke med i den versjonen jeg har?
Beklager hvis det ble for mange spørsmål, men jeg trenger svar. :flau:
 
G-man er en temmelig mystisk fyr som vi vet veldig lite om og Assissain har jeg absolutt ikke peiling på hva er.

De har klippet bort en del ting, jeg testet BETA-en som ble sluppet en god stund før spillet og der var det baner og fiender jeg ikke så i det endelige spillet. Noen av banene var nesten helt ferdige og skikkelig råtøffe, så jeg forstår ikke hvorfor de klippet dem bort ...
 

Lodin

Der Waaaah
Hvorfor stanser tiden? Fordi G-man har muligheten til det.
Hvordan har han det? Ingen som vet.
Hvem er G-man? Ingen som vet. Noen tror han jobber for en hemmelig organisasjon som styrer jorda, andre tror han er et romvesen.
Hva er det Breen drev med? Han jobber tydeligvis for romvesenene. Virker som de bruker mennesker som mat så kanskje han skulle sende Alyx og faren til det lokale slakteriet?

De bildene er fra en gammel versjon av spillet. Gunneren er en eldre versjon av SMGen og det blå vesenet ble fjerna fordi de ikke funka gameplay messig. Assasinene er det forøvrig snakk om å ta med i den neste ad-onen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, noen nevnte Assassins her... ikke vet jeg hva som blir referert til, men det var da noen fiender ved det navnet i HL1. Dere veit, de damene i svarte lærdrakter som ble usynlige og kastet granater og sånt.
 
Opprinnelig skrevet av Yetipants@17.09.2005, 21.18
Øh, noen nevnte Assassins her... ikke vet jeg hva som blir referert til, men det var da noen fiender ved det navnet i HL1. Dere veit, de damene i svarte lærdrakter som ble usynlige og kastet granater og sånt.
262161​

Var ikke det Black bitches? Black og noe iallefall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tror det var enten Assassins eller Ninjas.
 
I dag så har Valve sluppet det etterlengte Lost Coast. I følge Valve så er Lost Coast en teknologidemo der dufår se blant annen High Dynamic range og andre fine detaljer som Source motoren har å by på. I tilegg til imponerende distanser byr også spillet på en videreføring av historien.

Nå som Lost Coast er ferdig kan vi vel bare vente på Aftermatch som jeg vet mange gleder seg til.




PS: Du må selvsagt ha Half-Life 2 og steam instalert på Pcen din :)
 
Ohherreminjesus! Lost coast hadde jo DE sinnsyke systemkravene. X800 or better?
Jeg trodde faktisk jeg kunne klare å kjøre det på PC'en min.

Uansett, pen grafikk, utrolig fint lys.
[/b]

Nå har jeg spilt gjennom hele Lost Coast. Tar mellom 5-10 minutter, men det er helt klart at Valve kun har fokusert på grafikken selv om det er en god del action i banen. Det er i hvertfall en fin demo av Source motoren.

Systemkravene er høye ja. Ettersom HL 2 går som smør på min maskin gikk jeg ut i fra at den ikke ville slite med Lost Coast. Lost Coast krever utrolig mye, men er pen å se på.
 
<div class='quotemain'>
Ohherreminjesus! Lost coast hadde jo DE sinnsyke systemkravene. X800 or better?
Jeg trodde faktisk jeg kunne klare å kjøre det på PC'en min.

Uansett, pen grafikk, utrolig fint lys.
[/b]

Nå har jeg spilt gjennom hele Lost Coast. Tar mellom 5-10 minutter, men det er helt klart at Valve kun har fokusert på grafikken selv om det er en god del action i banen. Det er i hvertfall en fin demo av Source motoren.

Systemkravene er høye ja. Ettersom HL 2 går som smør på min maskin gikk jeg ut i fra at den ikke ville slite med Lost Coast. Lost Coast krever utrolig mye, men er pen å se på.
[/b][/quote]
Ja, dette var jo bare en demo av hva Sourse motoren er god for, så noe agjennomtenkt story osv kunne vi vel ikke vente oss. Men ble som sagt overasket over at jeg ikke klarte å kjøre det.
 
Gikk forholdsvis greit, spilte i 1280x1024 med alt på max, lå vel på 20-25fps kanskje på det laveste når det var mye action, ellers fløt det veldig fint. Grafikken så kjempeflott ut, og det var deilig med mer HL2, nå vil jeg bare ha mer!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Merket godt at jeg har for dårlig grafikkort på Lost Coast, ja. Radeon 9800-en min slet ganske kraftig med 2xFSAA på i 1024x768 med alt annet unntatt reflections på maks (den var satt til World), men uten FSAA var det såvidt spillbart. Uansett verdt det for å få sett grafikken. Tok et par bilder av ting jeg likte godt.


Som tidligere nevnt kommer ikke denne effekten fullt til uttrykk i skjermskudd, men den går altså gradvis fra mye blending til lite ettersom "irisen" til kameraet justerer seg etter lyset. Selvfølgelig er det ikke det som skjer, men det er effekten de emulerer.

Nye scripts er også med i Lost Coast, som her: rappellerende Combine-soldater. Det synes ikke så godt her, da.

Lyset på veggene blir veldig overeksponert når man går fra et område med lite lys til et med mye, som man ser her.

Noen steder er det små snakkebobler som starter et slags kommentatorspor hvor noen i HL2-teamet forteller litt om forskjellige ting i brettet, som for eksempel den nye HDRI-teknikken eller litt leveldesign-konsepter som ligger til grunn for de forskjellige områdene.

Uansett gleder jeg meg ganske bra til Aftermath. :D