Half-Life 2 - Offisiell Tråd

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#61
Ja, jeg får ikke spilt dette spillet, og jeg hater dere. Alle sammen. :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
#62
Opprinnelig skrevet av Yetipants@17.11.2004, 21.01
Hvorfor i kuknegerhelvete skal alt på død og liv være revolusjonerende? Hva med å bare lage noe som er bra?
136837​
YAY!
Er på Chapter 11 nå. Har spilt i hele går og hele dag. Måtte ta en liten pause nå, siden jeg merket at jeg ble litt ufokusert. Begynte å tenke på særemnet osv. >_<
Spillet er knallbra. Det tar seg opp når man får buggyen og har bare blitt bedre og bedre hittils. Det eneste jeg har å utsette på er at fiender faller igjennom prefabs, eller døde objekter om man vil. De skulle formet seg etter dem også. Får håpe de fikser det i en patch.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#63
Spillet er alt jeg har ønsket meg av et spill noensinne. Setting, story, miljøer, grafikk... Og for ikke å snakke om den lekre fysikken... Ah, fint spill. FIIIIINT!

Dette forklarer forresten mitt fravær på forumet de siste to dagene. Er forresten bare i det fengselet enda... Jeg liker å ta det med ro, og nyte utsikten litt. :flau:
 
#65
spillet er det beste fps jeg noen gang har spilt, også et jeg virkelig kunne tenke meg å spille flere ganger og det er skjeldent ejg har lyst til med et fps. eneste jeg synes skurrer litt var slutten hehe. men jeg elsket siste delen av spillet og våpenet man får der hehe
ville gitt det 9,7 i karakter :D
 

Lodin

Der Waaaah
#66
Opprinnelig skrevet av GombaC@17.11.2004, 20.19
og kan en brenne ut spilelt på DVD?
136695​
Ikke hør på Agahnim. Steam gir mulighet til å brenne ut en backup av det man laster ned både som CD og DVD.

Lasta det ned på Tirsdag (tok noen timer ja) og har ikke hatt noen problemer. Er noen ganske grimme ladetider, men det er fordi maskina mi suger.
Sinnsykt bra spill ja.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#69
Samme her. Det er ikke moro å løpe gjennom spill på Easy. Jeg foretrekker Normal, og det å stoppe opp her og der for å nyte synet av den fantastiske verdenen spillet er satt i, eller leke meg litt med fysikkmotoren ved å slenge ymse objekter veggimellom.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#70
Jeg brukte vel ca. 24 timer tilsammen jeg også. Da spilte jeg hele Tirsdag og hele Onsdag ettermiddag/natt. Spilte på Normal, skal ta det på hard, men er ikke sikker på om jeg skal starte med en gang. Kanskje vente til helga. Skal tross alt på skolen imorgen. Spillet er forresten offisielt mitt yndlingsspill. ÜBER ALLES!
Erru´ gæren, hør på´n, harru´ peiling! ÜBER ALLES SIER JEG!!!
Kapittel 13 rocket så hardt at jeg nesten begynte å grine.
Til dere som syntes det var for kort: Hør på det dere påstår. En virtuell verden, seamless, dvs. du går og kjører igjennom hele spillet. Ingen én og en halv times cutscenes. Man opplever alt hovedpersonen opplever, i ET FØKKINGS DØGN!!!!! Er dere klar over hvor perfekt dette spillet er?! Tenk før dere skriver slikt ubrukelig piss.
 
#71
En annen ting er at det er veldig mange steder man kan utforske eller bare hoppe over, feks når man kjører buggy er det masse hus langs veien etc, som man bare kan kjøre rett forbi, samme med luftputebåten.

Enig med novastrum, ta metal gear solid feks, tar en stund å spille igjennom, men trekker du ut videoene er det ikke mye igjen.
 
#72
Starter på hard jeg.... Gidder ikke å spille spillet på Normal eller easy fordi det er ikke så artig å spille når man ikke får noen utfordringer ^_^ . Foresten er HL2 det beste FPS spillet jeg har spilt til nå. Anbefaler det til alle
 
#73
En kamerat fra Gambia rundet på 2 dager på normal, er spillet lengere/større en HL1. Hvor mange chapters er det
 

Novastrum

Feminist-elitist
#74
Opprinnelig skrevet av ak74u@18.11.2004, 16.41
En kamerat fra Gambia rundet på 2 dager på normal, er spillet lengere/større en HL1. Hvor mange chapters er det
137275​
Trooor det er ca. like langt som Half-Life. Litt lenge siden jeg har spilt det, men slik jeg husker det, er det like langt. Det kommer også ann på hvor mye man nyter spillet.
Som rulleguru sa, er det noen deler av spillet man ikke trenger å ta. Man kan bare kjøre forbi med bilen, men det lønner seg da altså ikke, siden mesteparten av disse områdene er veldig detaljerte og morsomme å spille igjennom.
 

Lodin

Der Waaaah
#75
En annen ting er at det skjer ganske mye mer i nummer 2 da. Alt foregikk stort sett på en diger forskningsbase i orginalen (Xen finnes ikke! :mad: )
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Novastrum har evig rett. Det han skriver er hva jeg også mener. :)
 
#77
Kan vi begynne å diskutere storyen(spesielt siste del) eller er folk fortsatt midt i?

Forøvrig er spillet akkurat perfekt langt. Og det er helt fantastisk hvordan Valve har klart å lage kapitlene så sammensatte, men samtidig så forskjellige og varierte. Uten tvil årets spill.
 
#78
Opprinnelig skrevet av Freeman@18.11.2004, 22.35
Kan vi begynne å diskutere storyen(spesielt siste del) eller er folk fortsatt midt i?
137551​
Er vel ikke alle som har det enda (meg inkludert), og sikkert noen som enda ikke har runna det ... Hva med å lage et eget emne angående historien, og i tillegg legge til en "SPOILER ALERT"?

---

Jeg skal forresten skaffe meg det ... Kun økonomiske grunner som har stoppet meg. Gleder meg veldig. Har aldri vært helt begeistret for FPS på PC (don't ask why - de fleste mener jo FPS er best på PC), men etter Doom 3 har jeg begynnt å like det bedre, så jeg ser fram til å spille Half-Life 2. Så Video Review fra både Gamespot og IGN, og det ser meget, meget bra ut.
 
#79
Prøvde det idag hos en venn., og jeg må si det er nydelig, det kjører flytende med veldig pen grafikk.
Jeg elsker realismen, man slipper å pumpe 17 kuler i hjernen på folk før dem faller.
 

SHDR

Gullmedlem
#80
Jeg hater idiotien i det. Null utfordring, ettersom fiendene dør som fluer bare du skyter dem et par ganger med pistol; jeg vil ikke drepe fiender fordi jeg er bedre enn dem til å skyte ... jeg vil drepe dem fordi jeg er taktisk og teknisk overlegen, som i Halo 2. Der er alle fiender likestilte deg, omtrent, og det er mye mer tilfredsstillende. AI-en i HL2 er også foreløpig fullstendig tett i pappen. Den kan ikke måle seg med Halo.

Men det er jo også knallbra på alle andre mulige måter. Det er ikke noe dårlig med å SPILLE det. Det er noe av det aller morsomste og mest engasjerende jeg har spilt noensinne. Bare synd kampsituasjonene er så ... lite gjennomtenkte.