Half-Life 2 - Offisiell Tråd

#41
Manglet 100 kr for å kjøpe meg HL2 igår..men jeg skal helt sikkert kjøpe meg det i dag.

Litt of-topic, men er det noen som vet om Day of Defeat Souce vil komme til butikk hyllene?

EDIT: Jeg er litt usikker på når det gjelder HL2 prisen hos El-kjøp. På www.el-kjop.no så står det at spillet koster 299kr, koster det like mye i butikken også?
 
#43
oi, er HL2 kommet ut? trodde aldri jeg ville leve til å se den dagen komme.

er ingen Half-Life fan fra tidligere, men håper at kansje HL2 kan omvende meg. bare håper at de ikke kun har gått etter det grafiske å droppet gameplay slik doom 3 gjorde.

hva er systemkrava til HL2?
 

SHDR

Gullmedlem
#44
Det er ingen som snakker om Half-Life 2 her. Hvorfor ikke? Er det ingenting å si? Hvorfor har vi 100 sider om Halo 2, men praktisk talt ingenting om Half-Life 2?

Mine impressions: Knallbra. Litt lite stemning foreløpig, bare action som ikke er like raffinert som den i Halo 2, men det er veldig solid, og selv om jeg føler på meg at jeg vil gå alvorlig lei av grav-gunen, så gleder jeg meg til å spille videre i kveld. Dette er omtrent like revolusjonerende som Doom 3 og FarCry. Altså ikke. Men det er veldig oppfinnsomt, og fullt av ideer jeg gjerne vil se andre utviklere rippe så fort som mulig.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#45
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.11.2004, 11.37
Det er ingen som snakker om Half-Life 2 her. Hvorfor ikke? Er det ingenting å si? Hvorfor har vi 100 sider om Halo 2, men praktisk talt ingenting om Half-Life 2?
Hysj... Alle sitter å spiller det!

Jeg skal ikke komme med mine kommentarer om det ennå siden jeg ikke har runna det, men jeg kan ihvertfall si at det jeg har spillt er opptil flere busslengder foran Halo 2. Så det så!
 

SHDR

Gullmedlem
#46
Du kan ikke nekte for at det er mindre intelligent kamp enn Halo 2. Fiendene i Half-Life 2 er foreløpig noe av det mer stokk jeg har vært uheldig nok til å kjempe mot i det siste. Mulig det tar seg opp etterhvert, men Combine er for mine del blinker. De gir meg til og med god tid til å line opp headshots. Foreløpig har jeg brukt pistolen mer enn jeg har brukt maskinpistolen, ettersom pistolen lar meg plukke dem ned på to skudd omtrent uansett avstand. Når du får magnumen blir det enda greiere, ettersom du da bare kan streife mens du sikter på hodet, skyte et enkelt skudd, og alt dør. Usofistikert kamp. Men veldig god leveldesign; mye moro going on. Tidvis litt vel "tvungent" oppfinnsomt, i form av oppgaver som føles som de er der bare for at du ikke skal suse tvers gjennom, og fiender som godt kunne samarbeidet litt mer. Ellers var det temmelig god vehicle-handling. Knuser FarCry, og er mer presis enn i Halo, om enn ikke morsommere.

Veldig godt stemmeskuespill, til dels fin grafikk. En del rare bugs, i form av områder som popper inn og ut av existence ettersom du går inn og ut av dører. Det er også litt stram loading i det. Meeeeen ..! Det er veldig imponerende. Jeg kan tenke meg det tar seg kraftig opp når jeg blir ferdig med å kaste sagblader på zombier.

Fleksnes: Er det mer imponerende fysikk i Katamari Damashii?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#47
Vel, jeg kan si meg enig i at pistolen packer litt vel mye punch, men jeg synes allikevel ikke at det drar ned noe som helst spillmessig. Det er fortsatt forbanna mye mer deilig å plukke ned en guard på litt avstand og se den himmelske ragdollen kicke inn, enn å rundstreife NOK en kjedelig covenant mens du holder høyre trigger inne...
 
#49
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.11.2004, 12.37
Det er ingen som snakker om Half-Life 2 her. Hvorfor ikke? Er det ingenting å si? Hvorfor har vi 100 sider om Halo 2, men praktisk talt ingenting om Half-Life 2?

Mine impressions: Knallbra. Litt lite stemning foreløpig, bare action som ikke er like raffinert som den i Halo 2, men det er veldig solid, og selv om jeg føler på meg at jeg vil gå alvorlig lei av grav-gunen, så gleder jeg meg til å spille videre i kveld. Dette er omtrent like revolusjonerende som Doom 3 og FarCry. Altså ikke. Men det er veldig oppfinnsomt, og fullt av ideer jeg gjerne vil se andre utviklere rippe så fort som mulig.
136409​
Fordi forumet var nede omtrent hele går? På gamer.no er det overfyllt med halflife2 poster, til tider var alle "siste 10" postene halflife 2.

Mulig Halo2 er en bedre kampsimulator, men Halflife2 er en mye bedre historieforteller etter min mening.

Siden jeg ikke er ute etter en kampsimulator, mener jeg også HL2 er milevis foran halo2, som i mine øyne er en helt gjennomsnittlig FPS.
 

SHDR

Gullmedlem
#50
Forsåvidt enig med deg. Jeg endrer navnet på denne posten. Den er nå vår offisielle Half-Life 2-post.

Hvorfor er granatene så faggot? Det irriterer meg at ingen andre har skjønt at granater funker best i konjunksjon med andre våpen, iallfall når de er slike liksom-realistiske granater som i FPS-er. I virkeligheten er splintgranater effektive slaktere som rensker et rom på et blunk. I de fleste spill tar du bare lett skade om du er mer enn tre meter ifra en. Siden jeg må skifte våpen for å kaste granater, ender jeg gjerne med ikke å gjøre det. De spretter også litt mye.

Utover det: veldig fornøyd med Half-Life 2. Spilt midtveis i Ravenholm nå, og det er temmelig forbannet brunt. Det er mer morsomt enn noe annet, og selv om selve kampene ofte er skammelig enkle, er det ikke de som er fokus i spillet. Fokusen er opplevelsen, og opplevelsen er temmelig fullkommen. Det er vanskelig å ikke like det. Halo 2 er et godt og utfordrende kampspill, og Doom 3 er et knallskummelt skrekkspill. Dette er noe annet igjen. Det er litt adventure over det.
 
#51
Granatene er altfor svake, og for trege å dra fram. Det er genialt i Halo. Har brukt granater en del, men ofte skuffet over kraften på den. Synes et middels stort rom burde blitt utryddet, så kunne det heller vært mindre tilgang på granatene.

Noe jeg savner som kunne gjort Halflife2 bedre, er et skikkelig skadesystem. I stort sett alle FPSer er fiendene like aktive selv med 1 hp igjen. Eksempler på ting jeg vil se, kall meg gjerne sadist:

1 Fiender som vrir seg i smerte, og prøver skyte deg.
2 Skadde soldater som kryper desperat på bakken i smerte mot våpenet de mistet da du skøyt av dem beina.
3 Fiender som blir redde deg når de er en igjen mot deg etter at du har utryddet kameratene hans, og løper vekk i redsel. Hater at alle er så tøffe i trynet selv etter du har utryddet en halv bataljon.

Og mye mer :)
 
#53
Jeg er på Chapter 10 av 14 nå og har elsket spillet fra start til slutt. Hele Source motoren er uten tvil markedets beste, fysikk delen er en kraftig evulosjon av ting jeg har sett tidligere.

Eneste jeg har å utsette på spillet er at jeg skulle ønske det var musikk litt oftere...
 
#55
Til dere som har gjort dette: Hvordan fungerer det egentlig å laste ned spillet? Går er Valves servere nær bristepunket pga. all trafikken eller får en bra båndbredde? og kan en brenne ut spilelt på DVD?
 
#56
Det var nok håpløst å laste det ned igår, men nå går det helt fint. Jeg brukte litt over én time på å nedlaste det. Jeg vet ikke om det er mulig å brenne ut spillet på en DVD, men jeg tviler på det.
 
#57
Så det er ingen "sikkerhetsventil" i tilfelle en skulle miste det en har lasta ned?
 
#59
ahhh, sånn å forstå ja! Da ble det med et mer aktuelt, men siden en sparer 100 kr på å bestille det fra Elkjøp så blir det nok elkjøp jeg handler hos.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Hvorfor i kuknegerhelvete skal alt på død og liv være revolusjonerende? Hva med å bare lage noe som er bra?
Valve leverer. Igjen. De være lovet! :D
Half-Life 2 er akkurat nå det beste spillet i verden. 10/10, bankers. Får se om det kommer noen dødpunkter etterhvert, da kan det bli en nier.
Half-Life 2 er seg selv nok, og... det holder. :)