Half-Life 2 - Offisiell Tråd

tilde i HL2 og CS:S er '\'
Bruk -console som oppstartsparameter, eller slå den på via menyen.
For å sette konsollen til knappen som er over TAB, skriv:
bind "\" toggleconsole i configfila di, eller legg til:
+bind "\" toggleconsole som oppstartsparameter.
Forøvrig skjønner jeg ikke hva vanlige gamere bruker konsollen til. Eller jo det gjør jeg, men jeg liker det ikke. Konsollen var ment for MOD-utviklere og debugging når man lager brett; ikke for csnerder til å fikle med skripts og aliases. Det er håpløst å spille en klanmatch nå uten å kunne alt av konsollvariabler utenat, og jeg hater Valve for å ikke å ha lært leksa si.
 
Vel..noen som har fåt HL2 syken da? Mange som blir dårlige av så spille spillet pga detaljnivået er så høyt osv... Jeg har blitt skikkelig kvalm en gang når jeg spilte litt for lenge.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Har absolutt ikke blitt noe dårlig eller kvalm av å spille det, men jeg hadde en periode i forrige uke hvor jeg var skikkelig dårlig i Unreal Tournament 2004. :p

Forøvrig kan jeg ikke se hva som er negativt ved at brukere har tilgang til konsollen. Allerede har jeg begynt å bruke kommandoer som jeg synes har gjort det visuelle betraktelig bedre. Det hadde vært kjedelig å vente i mange måneder på disse oppdateringene i form av en patch.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Agreed. Jeg blir like kvalm av den nye versjonen i UT2K4.
Når jeg kom tilbake fra høstferien og spilte etter å ha vært borte nesten to uker ble jeg helt desorientert. Hadde ikke sett på en skjerm foruten GBA SP-en. Det var egentlig morsomt, jeg ble helt overveldet. 21" har aldri sett så stort ut noensinne.
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@25.11.2004, 14.59
Jeg har ingen problemer med å face fiktiv virkelighet. Det eneste spillet jeg har blitt dårlig av er originale Unreal Tournament, og det var fordi jeg spilte facing worlds, som har roterende bakgrunn, da jeg var alvorlig fyllesjuk.
140843​
Beste...CFT-map...ever. :D
 

Lodin

Der Waaaah
Trur heller den HL2sjuka har med at de gjøkene overdriver og spiller noe sånt som 12 timer i strekk. Er ikke rart at kroppen reagerer da.
 
Opprinnelig skrevet av Lodin@25.11.2004, 14.43
Trur heller den HL2sjuka har med at de gjøkene overdriver og spiller noe sånt som 12 timer i strekk. Er ikke rart at kroppen reagerer da.
140855​
Vel jeg hadde bare sitti i kanskje 2 timer eller noe og ble kvalm.. Har skjedd i noen andre spill også men det er lenge siden. Det er nok mye det et grafikken begynner å bli så bra og skarp å detal rikt at en kan bli dårlig.

På HL2 forumet så blir det anbefalt for di som sliter å ta en reisesyk tabbelet før en spiller...hehe!

Så også akkurat denne infoen trykk her for å se
 

Kilik

Lokal moderator
Det har nok med Field of Vision (FOV) å gjøre. Altså mindre synsvinkel i spillet. Den er satt til 75 grader i motsetning til 90 grader som er det normale. Stikk inn på konsollet, skriv "sv_cheats 1" etterfult av "fov 90" for å forandre dette.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Kilik@26.11.2004, 08.47
Det har nok med Field of Vision (FOV) å gjøre. Altså mindre synsvinkel i spillet. Den er satt til 75 grader i motsetning til 90 grader som er det normale. Stikk inn på konsollet, skriv "sv_cheats 1" etterfult av "fov 90" for å forandre dette.
141266​
Og det gjør alt mye bedre, ved at ikke objekter blir "dratt" utover på sidene av fild visjonen.
 
kult spill =)

runna det for 3-4 timer siden.. kjøpte det i går.
Ble ikke så imponert som jeg trodde jeg skulle bli da... men ble imponert =)
ble mye av det samme... altså aliene. skulle ha vært flere dyr. ble mektig lei av headcrabene og zombiene.



SPOIL?????























Men det kulste var da jeg var inni det bygget og løp rundt med bare grav.gunnen!
 
har et lite problem som jeg trenger hjelp til:

spillet kutter ut ut og jeg får feil meldingen: " connection to steam servers lost".
dermed kutter spillet ut!!

dette skjer når toget stopper i begynnelsen av spillet..... hva er galt?

takk på forhånd
 
Opprinnelig skrevet av Kilik@26.11.2004, 09.47
Det har nok med Field of Vision (FOV) å gjøre. Altså mindre synsvinkel i spillet. Den er satt til 75 grader i motsetning til 90 grader som er det normale. Stikk inn på konsollet, skriv "sv_cheats 1" etterfult av "fov 90" for å forandre dette.
141266​
Er det noe lignende i Alien versus Predator 2? Blir nemmelig ør i hodet av å spille det en stund. hvis ikke, kanskje det har noe med farten til aliens og preditors å gjøre..
 

Lodin

Der Waaaah
Nå er den første Goon modden i planleggingsfasen. Siden den foreløpig har navnet Lamarr's Big Adventure så er det vel ikke vanskelig å gjette hva den skal handle om. :p