Half-Life 2 - Offisiell Tråd

SHDR

Gullmedlem
Foreløpig har jeg merket meg at pinnved fra alle kassene jeg hiver rundt meg tenderer til å stikke gjennom veggene. Ikke at det er noen katastrofe, det er som sagt bare småbugs. Grafikken er virkelig ikke noe å klage over, rent bortsett fra at en del av "hackene" de har brukt er litt lite tiltalende. Istedet for å ha point sprites, vender spritesene seg etter synsfeltet ditt, så om du står stille og ser ned i bakken, mens du roterer om din egen akse, ser du at planter og annet "følger etter". Samme gjelder spillets tåke; om du ser opp i været og spinner om din egen akse, ser du mye spennende skyformasjoner.
 
@Novastrum:

Det skjer absolutt. Spesielt i de byggene langs veien når man kjører langs kysten.

Og har også screenshot av dog som har halve kroppen sin på utsiden av veggen, mens den andre halvparten står inne huset hans.
 
Jepp, da Var Half-life 2 i hus! :D Steam driver og decrypterer filene nå, så om ikke så alt for lenge er det klart.

Æ glær mæ!
 

Novastrum

Feminist-elitist
Allright, jeg gir meg. men jeg har da altså ikke opplevd noe lignende i løpet av mine oppimot 30 timer med spillet (har begynt på nytt).
En ting som gleder meg veldig, som det ikke virker som om noen andre har lagt merke til, er at de har fikset FOV veldig bra i dette spillet. Ting blir ikke dratt ut på sidene av viewfielden. Et problem de fleste FPS har hatt siden Quake, men som endelig er fikset.

Når vi først er inne på bugs. :D

Et bilde jeg tok litt inne i spillet. Dette skjedde på to av banene. Plutselig var det to Alyxdamer. Den ene hadde ikke scripting, men fulgte meg bare rundt uten mål og mening.

Men et spill som lar meg se slikt etter en helt tilfeldig pistolkamp, er 100% tilgitt:



(ok, jeg brukte granat)

Jeg spiller forresten med 16X Anisotropisk filtrering nå (synes ikke på bildene). Merker ikke noe mer slowdowns.
 
When I first started playing HL2, I played at 1024x768 with shadows on low and reflections on simple. I was getting massive slowdowns. Now, I can run it at 1152x864 with shadows on high and 4xAF without any slowdown.

Here are some tweaks that I am currently using to run Half-life 2. Thought I'd share what I've found from reading through tons of forum postings looking for tweaks.

Put these settings into your autoexec.cfg (if the file is not in your cfg folder, create it)
Default folder is: C:sukk:Program Files\Valve\Steam\SteamApps\<your steam username>\half-life 2\hl2\cfg

I cannot find the autoexec.gfc file, how do i create one? 

Open up notepad type in what is listed above, one line for each command. When you save it make sure you save it as "All Files" and with the name autoexec.cfg

1.) snd_mixahead "0.7"
2.) sv_autosave "0" (only disables autosaves at the start of each level)
3.) sv_forcepreload "1"
4.) cl_forcepreload "1"
5.) cl_smooth "0"

2.)
This stops the game jerking everytime it autosaves at checkpoints in levels. Remember to manually quicksave, though.

3. og 4.)
The preload commands force HL2 to load all assets required for that level into memory, instead of doing it when encountered. For example, the textures needed for that level will be in memory and instantly available, instead of getting loaded the first time that texture appears on screen (which causes lag).

5.)
As for cl_smooth, I really am not sure. That was a tweak recommened by www.tweakguides.com (a great site for tweaks, by the way. They have a HL2 tweak guide in the works). I'm guessing that it refers to client-side smoothing.

Go to your save-game folder and switch the four autosave files to read-only.
Default folder is: C:sukk:Program Files\Valve\Steam\SteamApps\<your steam username>\half-life 2\hl2\SAVE

Add the following to HL2's shortcut command line:
-heapsize 512000 (modify this number to half of your total RAM in Kbytes)
+map_background none (this lets you start the game without the fancy menu background. Speeds up load-time)

For those of you who want slightly better image quality without (as far as I can tell) any impact on framerate, type this into your console in-game:

r_lod -2

Default is r_lod -1

At -2, distant objects are displayed at higher detail. While I think you can bump it up to -5, I see no appreciable difference above -2. At -3, you get an obvious shimmer on far away grills and railings, which IMO does not look good.

Also Physics updates

cl_ragdoll_collide 1

Makes it so ragdolls don't clip threw each other.
Funket for meg.... Anbefaler alle å ta en titt på denne. :D
 
Dette må testes!
 

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Vipex@20.11.2004, 16.28
Also Physics updates

cl_ragdoll_collide 1

Makes it so ragdolls don't clip threw each other.
Aww my god. Allerede! :tommelopp:
Testes NÅ.

EDIT: Ok, den funka, døde fiender kolliderer nå isteden for å lande inni hverandre, men fiender kan fortsatt ikke ligge over døde ting. Leter etter en konsollkommando for dette nå.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Skal man bare legge til linjene, eller skal man forandre på noen som allerede eksisterer?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Legge til, med mindre kommandoene du kjører allerede står i fila.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Såååå... Man skal ikke endre på config-filen, men lage en ny tekstfil med navnet autoexec.gfc ?
 
Ja

Edit: Noen som er med på noe CS:Source ikveld(nå)?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du må slå på konsollen først. Legg til "-console" som oppstartsparameter for Half-Life 2, så får du den frem.
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@19.11.2004, 12.37
Jeg hater idiotien i det. Null utfordring, ettersom fiendene dør som fluer bare du skyter dem et par ganger med pistol; jeg vil ikke drepe fiender fordi jeg er bedre enn dem til å skyte ... jeg vil drepe dem fordi jeg er taktisk og teknisk overlegen, som i Halo 2. Der er alle fiender likestilte deg, omtrent, og det er mye mer tilfredsstillende. AI-en i HL2 er også foreløpig fullstendig tett i pappen. Den kan ikke måle seg med Halo.

Men det er jo også knallbra på alle andre mulige måter. Det er ikke noe dårlig med å SPILLE det. Det er noe av det aller morsomste og mest engasjerende jeg har spilt noensinne. Bare synd kampsituasjonene er så ... lite gjennomtenkte.
137748​

Hvor mye tenking er det i Halo 2? Poenget med spillet er at du kan drepe fiender på mange forskjellige måter. Ikke noe tenking her i gården. Det er heller ikke, som du beskriver, noe tenking i Half Life 2 heller da :p.

Er de sorte gestapo folka romvesner, eller er de onde mennesker slik som i Killzone?

Hva er anti alaising? Er det bra?
 
er det bare meg eller er den eneste forskjellen mellom half life og half life: source, blodet og merkene på glass/vegger? Pluss at det lagger uansett hva jeg kjører det på.

Jeg kjører forresten 16xAF og 6xAA og alt annet på fullt uten noe lag overhodet :confused: Blir heller ingen forskjell om jeg har 1024x768 eller 1280x960. Har en XP2200 med R9800pro og 512 ram. Skrur jeg oppløsningen opp til 1600x1200 får jeg helt sorte teksturer på tak og vegger. (og massiv lag)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Ace@20.11.2004, 23.52
nei... har aktivert konsol knappen, men konsolen kommer ikke frem
138447​
Trykk escape for å få opp menyen og vips har du konsollen din. Forutsatt at du slang på "-console" i steam eller i en shortcut, avhengig av HL2-versjonen din.
 
hvordan aktiverer jeg laseren på rakettkasteren?
må man holde den over målet lenge før man skal treffe, eller hva er greia?