Halo 2 (Xbox)

Da var jeg done! Utrolig bra musikk, og spillet er etter min mening ganske mye bedre en Halo. Gleder meg til å kunne spille det online også da. Det blir sikkert knall ... Merkelig slutt her, etter rulleteksten, hehe ...
 

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.10.2004, 09.25
Bare vent til dere setter dere ned foran Half-Life 2 og merker at det faktisk bare er Half-Life med totall bak.
118154​
Jeg tror nok det er du som får deg en overraskelse der.
Opposisjonen din er nyttesløs.
Halo - Halo 2 kan ikke sammenlignes med Half-Life - Half-Life 2.
Gled dere til Funkydilla eller Katamari Damashii istedet. Mye mer spennende. Men skjønner dere det, klarer dere å komme dere ut av det jævla hamsterhjulet? Nope!
Du elsket Doom III, for helvete. :flau:
 
Hva kommer Half-life ut? Jeg trodde Half-life 2 var en legende som levde i katmandu blant Zin-munkene. Hvis du lever ett perfekt liv, vil du etter å ha gjentatt det hele en milion ganger komme i Half-life 2 rampage status. Du vil få muligheten til å oppleve ett spill som egentlig ikke er ett spill, men blanding av illusjon og virkelighet. Denne opplevelsen som noen kaller nirvana ble født da den organske spåmann Valvor Gordof Frevoram i 543 så ett skarpt lysglimt på himmelen og forstod at veien til mental tilfredstillelse lå i avanserte konspirasjonsteorier, aliens og pistoler. Siden den gang har det hele tiden i underholdnigsindustrien vært et mål å skape en simulasjon av denne følelsen. Ingen har lyktes intill nå. Half life 2. En mental opplevelse som dreper deg !?

Halo 2 var forøvrig aldri ment som noe mer enn ett glorifisert Halo med rakettkastere i ræva. Og boter er for folk uten penger og uten venner ;)
 

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Novastrum+17.10.2004, 16.14-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@17.10.2004, 09.25
Bare vent til dere setter dere ned foran Half-Life 2 og merker at det faktisk bare er Half-Life med totall bak.
118154​
Jeg tror nok det er du som får deg en overraskelse der.
Opposisjonen din er nyttesløs.
Halo - Halo 2 kan ikke sammenlignes med Half-Life - Half-Life 2.
Gled dere til Funkydilla eller Katamari Damashii istedet. Mye mer spennende. Men skjønner dere det, klarer dere å komme dere ut av det jævla hamsterhjulet? Nope!
Du elsket Doom III, for helvete. :flau:
118347​
[/b]
Jeg elsket det ikke. Men jeg syntes det var en skummel, velkomponert og effektiv spillopplevelser med få dødpunkter, som slett ikke er for alle. Det er et spill for folk som liker å skyte skumle ting i skumle ganger, og dermed noe ganske annet enn FarCry og Half-Life 2. FarCry syntes jeg ble kjedelig etterhvert, Doom 3 holdt spenningen sin.

Halo og Half-Life er absolutt comparable. Det er leveldesignen i Half-Life som gjør det til hva det er, mens Halo har overlegen spilldynamikk. Langt mer sofistikert enn Half-Lifes enkle tilnærmelse. Du trenger bare et par runder i multiplayer for å oppdage det.
 

Kilik

Lokal moderator
Tips: Amazon.com selger Katamari Damashi til $18.95 (ca. 120 kroner). Altså godt under tollgrensa. Hvis man har amerikansk maskin altså.

Opprinnelig skrevet av Mongis@17.10.2004, 16.41
Deretter co-op, har hørt at man nå kan linke sammen 2 xboxer, 2 tver, og spille co-op på hver sin tv  :tommelopp:
118284​
Dessverre er det ikke slik. Når jeg går inn på System Link i Halo 2 og velger co-op får jeg opp: "Playing a co-op campaign requires 2 players on a single Xbox console." Synd, men sant :(
 

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.10.2004, 17.23
Jeg elsket det ikke. Men jeg syntes det var en skummel, velkomponert og effektiv spillopplevelser med få dødpunkter, som slett ikke er for alle. Det er et spill for folk som liker å skyte skumle ting i skumle ganger, og dermed noe ganske annet enn FarCry og Half-Life 2. FarCry syntes jeg ble kjedelig etterhvert, Doom 3 holdt spenningen sin.

Halo og Half-Life er absolutt comparable. Det er leveldesignen i Half-Life som gjør det til hva det er, mens Halo har overlegen spilldynamikk. Langt mer sofistikert enn Half-Lifes enkle tilnærmelse. Du trenger bare et par runder i multiplayer for å oppdage det.
118413​
Ok, da er det rett og slett preferansekræsj der. Jeg har fortsatt ikke orket å fullføre Doom 3. ^_^

Ang. Half-Life 1-2 vs. Halo 1-2 er det nok leveldesignet som står for mye av min vurdering, ja. Halo 1&2 kan godt ha en bedre dynamikk, ved hjelp av forskjellige multiplayermoduser, kjøretøy osv. Og det kan godt hende skytedelen er mer balansert, men jeg kommer aldri til å synes det er bedre av den grunn.

Men poenget mitt med at det ikke går ann å sammenligne HL1-2 og Halo1-2, var basert på sammenligningen mellom half-life-evolusjonen og halo-evolusjonen. I Half-Life 1 til 2 er det en mye større evolusjon av grunnprinsippene. Halo og Halo 2 er nærmest to like spill, bare nye våpen, baner og kjøretøyer. Motoren er den samme, konseptet forblir.
 
Opprinnelig skrevet av Novastrum+18.10.2004, 14.25-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@17.10.2004, 17.23
Jeg elsket det ikke. Men jeg syntes det var en skummel, velkomponert og effektiv spillopplevelser med få dødpunkter, som slett ikke er for alle. Det er et spill for folk som liker å skyte skumle ting i skumle ganger, og dermed noe ganske annet enn FarCry og Half-Life 2. FarCry syntes jeg ble kjedelig etterhvert, Doom 3 holdt spenningen sin.

Halo og Half-Life er absolutt comparable. Det er leveldesignen i Half-Life som gjør det til hva det er, mens Halo har overlegen spilldynamikk. Langt mer sofistikert enn Half-Lifes enkle tilnærmelse. Du trenger bare et par runder i multiplayer for å oppdage det.
118413​
Ok, da er det rett og slett preferansekræsj der. Jeg har fortsatt ikke orket å fullføre Doom 3. ^_^

Ang. Half-Life 1-2 vs. Halo 1-2 er det nok leveldesignet som står for mye av min vurdering, ja. Halo 1&2 kan godt ha en bedre dynamikk, ved hjelp av forskjellige multiplayermoduser, kjøretøy osv. Og det kan godt hende skytedelen er mer balansert, men jeg kommer aldri til å synes det er bedre av den grunn.

Men poenget mitt med at det ikke går ann å sammenligne HL1-2 og Halo1-2, var basert på sammenligningen mellom half-life-evolusjonen og halo-evolusjonen. I Half-Life 1 til 2 er det en mye større evolusjon av grunnprinsippene. Halo og Halo 2 er nærmest to like spill, bare nye våpen, baner og kjøretøyer. Motoren er den samme, konseptet forblir.
118741​
[/b]
Shadar liker Doom 3. Vi liker Halo 2! :) Ingen grunn til noen voldsomme diskusjoner her. Halo 2 og Halo er det ikke mye forskjell på. Men, det er en oppfølger, så den kan godt følge det samme konseptet som det første spillet. Men mye er forskjellig. Grafikken er blitt finpusset, nye våpen og biler og sånt. Så, det er det samme spillet, bare forbedret! Og husk, Halo skulle bli ferdig til utgivelsesdagen for Xboxen. Dette ser mange vekk fra. Det er jo klart, at et spill utviklerne bruker lenger tid på, blir somregel bedre. Dette skal Halo 2 bevise.
 
Halo 2 beviser at de ikke hadde så dårlig tid som de skal ha det til med Halo 1... jeg sitter igjen med en ganske skuffet følelse etter å fullført singelplayer delen. Det var helt likt som Halo stort sett.. føltes helt likt, og så til tider helt likt ut.

Jeg får trøste meg til multiplayer delen, som jeg håper blir en opptur. Spillet var også ganske kort... Det kan fullføres greit på under 10 timer.
 

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Novastrum+18.10.2004, 12.25-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@17.10.2004, 17.23
Jeg elsket det ikke. Men jeg syntes det var en skummel, velkomponert og effektiv spillopplevelser med få dødpunkter, som slett ikke er for alle. Det er et spill for folk som liker å skyte skumle ting i skumle ganger, og dermed noe ganske annet enn FarCry og Half-Life 2. FarCry syntes jeg ble kjedelig etterhvert, Doom 3 holdt spenningen sin.

Halo og Half-Life er absolutt comparable. Det er leveldesignen i Half-Life som gjør det til hva det er, mens Halo har overlegen spilldynamikk. Langt mer sofistikert enn Half-Lifes enkle tilnærmelse. Du trenger bare et par runder i multiplayer for å oppdage det.
118413​
Ok, da er det rett og slett preferansekræsj der. Jeg har fortsatt ikke orket å fullføre Doom 3. ^_^

Ang. Half-Life 1-2 vs. Halo 1-2 er det nok leveldesignet som står for mye av min vurdering, ja. Halo 1&2 kan godt ha en bedre dynamikk, ved hjelp av forskjellige multiplayermoduser, kjøretøy osv. Og det kan godt hende skytedelen er mer balansert, men jeg kommer aldri til å synes det er bedre av den grunn.

Men poenget mitt med at det ikke går ann å sammenligne HL1-2 og Halo1-2, var basert på sammenligningen mellom half-life-evolusjonen og halo-evolusjonen. I Half-Life 1 til 2 er det en mye større evolusjon av grunnprinsippene. Halo og Halo 2 er nærmest to like spill, bare nye våpen, baner og kjøretøyer. Motoren er den samme, konseptet forblir.
118741​
[/b]
Det mener du at du vet alt om? Du har fortsatt ikke testet Half-Life 2, så for alt du vet kan det godt bli heeeeeelt likt Half-Life, men med en fysikkmotor og penere grafikk. Med andre ord, mye som Halo 2. Half-Life 2s fysikkmotor, og alle tingene som kan ødelegges og slikt, er jo egentlig helt samme greiene som i Half-Life, forskjellen er bare at her gjennomføres det dynamisk og ikke via et script som sier at tre slag med crowbar ødelegger en kasse. Ikke forvent deg noe mer enn en evolusjon av Half-Lifes gameplay med en real dose av Far Crys kjøretøyer og slikt. Da slipper du iallfall bli skuffet.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Selvfølgelig er størsteparten av utviklingen teknologisk. Prinsippet sikt, skyt, løp er jo det samme, men Half-Life 1 hadde ikke kjøretøy, fysikk eller store uteområder, noe som jo gjør spillopplevelsen til en ganske annen. Vil jeg tro.

Halo 2 er samme spillet, med revamped utseende, effekter og en mulighet for guns akimbo. Kjernen er den samme. Jeg sier ikke at det blir dårlig for det.

Forøvrig;
Jeg blir aldri skuffet, Shadar. Jeg gleder meg nemlig bare til ting jeg vet blir bra. (dvs. ting jeg kommer til å synes er bra) De eneste spillene jeg gleder meg til nå f.eks. er Half-Life 2, Vampire the Masquerade: Bloodlines og F.E.A.R. Sure. Jeg er spent på å se om GTA:SA, Metroid Prime 2, Halo 2, klarer å hale seg i land, men jeg blir ikke skuffet hvis de ikke leverer. Yarrhh... for mye off topic. Jeg kan bare ikke fatte eller begripe at du er så skeptisk til HL2. Valve har gjort noen misstag, ja, men ikke la det gå ut over spillet.
 
Opprinnelig skrevet av Scorpiux@18.10.2004, 15.59
Halo 2 beviser at de ikke hadde så dårlig tid som de skal ha det til med Halo 1... jeg sitter igjen med en ganske skuffet følelse etter å fullført singelplayer delen. Det var helt likt som Halo stort sett.. føltes helt likt, og så til tider helt likt ut.

Jeg får trøste meg til multiplayer delen, som jeg håper blir en opptur. Spillet var også ganske kort... Det kan fullføres greit på under 10 timer.
118781​
Faen i helvete! Nå har du ødelagt litt av forhåpningene mine..
 
Vel, jeg spilte halo slik:

Normal, heroic, legendary + masse coop på legendary og heroic. For å gjøre en rask annslåelse.

Normal: 7 timer
Heroic: 10 timer
Legendary: 13 timer
Co-op: 30 timer
Multiplayer: langt over hundre timer System link

De fleste spill tilbyr ikke forskjellig gameplay fra vanskelighet til vanskelighet, men Halo gjør det så absolutt til en viss grad. Det er noe helt annet å spille legendary enn easy. Det er ikke bare slik at fiendene tåler mer, skader mer og springer fortere. Det er mye mer dynamisk enn det. Derfor vil jeg si at det ikke er så ille som det høres ut som med 8 timers singleplayer (forhåpentligvis regnet på normal eller easy).

Du vil sikkert sitte igjen med en singleplayeropplevelse på ca. 25-30 timer, og det er langt fra dårlig. Litt flere timer enn jeg brukte da jeg rundet Metroid Prime første gang :D

Multiplayerpotensialet derimot, Blir forhåpentligvis så godt som uendelig.
 
Første review av spillet har visst dukket opp, dessverre er det fra Official Xbox Magazine noe som funker dårlig å linke til. Scans har visst heller ikke dukket opp enda (bladet gis ikke ut før om noen dager). Muligens ikke de mest objektive anmelderne man kan finne, men men...
Ang. scoren så varierer det litt fra kilde til kilde, en på gamefaqs sier det har fått 9.9, en på Bungies forum sier 9.8 og en annen fra et helt annet forum sier det fikk en perfekt 10'er. Hvilken av de som er sann (hvis noen) aner jeg ikke men bra er det iallefall, 11 november kan ikke komme fort nok!