Halo 2 (Xbox)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Revan prater som vanlig om noe han ikke har peiling på. Vil du bli med i klanen, så sender du bare en PM til sjefen her, ILiuz, og spør pent. Han er en grei kar, og lar deg sikkert få prøve et par runder.

Det er ikke sånn det foregår heller ;)
Tror de fleste får bli med, så lenge de er hyggelige, oppegående, aktive og sammarbeidsvillige, man burde også være litt god :p

Send pm til Iliuz, eller Chaz og snakk med de du. Og for guds skyld, ikke hør på Revan. Uansett.

Tror de fleste får bli med, så lenge de er hyggelige, oppegående, aktive og sammarbeidsvillige, man burde også være litt god
Jeg så på meg selv som den typen. Alt jeg hadde satset på i Halo 2, var å få spille i samme klan som gutta fra SG. Får jeg det? Nei. Ok, greit nok. Gjerne det dukker opp en ny sjangse en annen gang, sier Baronen til meg.

Så kommer Spectre, no offence til ham, men jeg synes det var en JÆVLIG kommentar. "Spør ILiuz pent"? Ok, det skal jeg gjøre. Men jeg vet FAEN ikke hvorfor du kommer her med dine jævla fordommer mot meg. Hva har jeg sagt? Jeg mener, det er ikke bare jeg som kommer med tåpelige innlegg, av og til. Ja, jeg har selv kommet med tåpelige, meningsløse innlegg. Men jeg synes jeg har kommet med mye bedre poster nå denne siste tida. Er det så hyggelig da, og høre at du er en jævla drittunge når du du prøver å oppføre deg litt bedre? Nei, jeg bryr meg faktisk ikke om innleggene dine. Men når alle andre henger seg på, da bryr jeg meg.

Jeg skal prøve å tolke inlegget ditt, selv om jeg ikke forstår en dritt av det.

Grunnen til at jeg sa at han ikke brude høre på deg, er fordi du veldig ofte uttaler deg om ting du ikke har greie på, og når du også kommer med en hoven og overlegen kommentar mot han, gjør det ikke saken noe bedre.

Og det er da ingen som "henger seg på," det er flere enn meg som ser det, skjønner du.

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av eivind2k@21.11.2004, 19.31

Grunnen til at jeg sa at han ikke brude høre på deg, er fordi du veldig ofte uttaler deg om ting du ikke har greie på, og når du også kommer med en hoven og overlegen kommentar mot han, gjør det ikke saken noe bedre.

Og det er da ingen som "henger seg på," det er flere enn meg som ser det, skjønner du.
138769​
Eivind, du er ikke så forbanna barsk hele tiden du heller. La ham i fred litt. I motsetning til mange andre på dette stedet, har han faktisk litt vett i skallen, og han skriver til og med riktig. Såvidt jeg vet er han 12-13 år gammel, og selv om han sikkert ikke er på ditt 14-årige plan enda, så trenger du ikke behandle ham som om han var et utyske. Koz.

Revan: Tenk deg litt mer om før du poster. Du har vært noe uheldig til å begynne med her, ikke ert på deg flere nå.

D

Deleted member 91

Gjest
Shadar, du har på deg litt for mye klær. Av med dem. NÅ!

Altså, til alle som er interesserte i klanen:
Det viktigste er at dere er aktive både innenfor Halo 2 og Spillegal, og jobber bra med andre, og generelt sett liker å ha det gøy. Hvis du føler at du fyller de kriteriene, så er det nok håp for deg. :)

Shadar, eneste jeg gjorde var å annbefale Spectre om å ikke høre på Revan, da han ikke har greie på det han snakker om.
i min kommentar til det andre inlegget til Revan var ikke meningen å virke overlegen, jeg forsto bare ikke inlegget hans. Om han skriver bra har da forsåvidt ingenting med saken å gjøre, så lenge han skriver slik at andre forstår det.

!SPOILER!
Over til saken; Jeg hadde denne formiddagen, mye ekstra fritid, så jeg fikk endelig runnet Halo 2, og jeg, som mange andre, sitter igjen med forskjellige følser.
Jeg fikk på en måte ikke no avslutning. Greit nok, Arbiter (er det sånn det skrives?) hadde jo den siste kampen med sjefs Grunten, men hovedpersonen er jo Master Chief, og den siste kommentaren hans før spillet slutter er jo: "I'm going to end this battle" eller noe sånt, da tenkte jeg "hoho, nå skal jeg skambanke noen svin!" Men så dukket rulleteksten opp...

Jeg vet ikke jeg. Men jeg tror spillopplevelsen hadde blitt litt bedre om jeg hadde spilt på Legendary, istedenfor normal.

Opprinnelig skrevet av Shadar+21.11.2004, 23.26-->
<!--QuoteBegin-eivind2k
@21.11.2004, 19.31

138769​
Eivind, du er ikke så forbanna barsk hele tiden du heller. La ham i fred litt. I motsetning til mange andre på dette stedet, har han faktisk litt vett i skallen, og han skriver til og med riktig. Såvidt jeg vet er han 12-13 år gammel, og selv om han sikkert ikke er på ditt 14-årige plan enda, så trenger du ikke behandle ham som om han var et utyske. Koz.

Revan: Tenk deg litt mer om før du poster. Du har vært noe uheldig til å begynne med her, ikke ert på deg flere nå.
138860​
[/b]
Jeg prøver på det. Men det er noen personer her på SG som bare lager et helvete for meg. Jeg kan godt innrømme at jeg har sjønt det selv nå, at jeg oppførte meg som en tulling på nett for en stund siden, men jeg synes jeg har forbedret meg. Men så kommer da personer som eivind2k og Neocon med en haug unødvendige kommentarer.

Fortsett diskusjonen om Halo 2, skal ikke gå mer off-topic.

:kos:

Jada, jada. Du er ingen liten unge i min bok lenger, men jeg må da få lov til å kommentere unødvendighetene dine?

Me, det må da finnes flere enn meg som synes at slutten var rett og slett dritt?

Opprinnelig skrevet av eivind2k@22.11.2004, 15.57
:kos:

Jada, jada. Du er ingen liten unge i min bok lenger, men jeg må da få lov til å kommentere unødvendighetene dine?

Me, det må da finnes flere enn meg som synes at slutten var rett og slett dritt?
139111​
Slutten var elendig, værste jeg har sett. Kunne godt laget den anderledes. Og Bungie prøvde så godt å få frem historien, få oss til å føle sympati for covenantsene; det ble bare et stort rot. Det tok over hele spillet. Joa, gøy var det å spille som dem, men de kunne godt ha spart noen flere baner til Master Cheif.

Jeg har mange unødvendigheter. Kommenter heller hva jeg gjør feil, og leg meg i riktig retning.

JEg synes også at Master Chief skulle hatt flere levler ja, jeg hadde også gledet meg til å banke dritten ut av han sjefs grunten. Men Arbiter fikk jo den levlen.

Jeg har ikke spilt enern, så jeg lurer på; er Arbiter en fiende fra enern? siden han blir straffet i starten osv.

Dere er nå innpå det store problemet til singleplayerdelen av spillet. Historien som fortelles i spillet er kun relevant for Arbiter, og Master Chief har lite med den å gjøre. Derfor må vi også spille som Arbiter. For meg er det helt greit, men her skriker fansen høyt for dette liker de ikke. Dette har nok Bungie insett kom til å skje, og derfor spiller vi over halvparten av tida som Master Chief. Problemet er da at når vi spiller Master Chief får ikke spilleren følesen av å delta i historien, og historien vil da oppleves som overfladisk, noe den faktisk er.

Folk klager på slutten av spillet, fordi slik som Master Chief forlater på er svært åpen, men det har egentlig ikke noe med historien å gjøre. Den er bare med for å skape forventinger til en etterfølger. Historien slutter der da Arbiter klarer å stoppe Halo-ringen. Det at folk føler seg "skuffet" over slutten, er bare et rersultat av at historien ikke nådde frem til spillerene.
Dette kunne ha vært mye bedre, og dette har jeg sagt før, om vi bare hadde spilt som Arbiter, og Master Chief hadde vært en bifigur, mener jeg.

Opprinnelig skrevet av smached@22.11.2004, 16.22
Dere er nå innpå det store problemet til singleplayerdelen av spillet. Historien som fortelles i spillet er kun relevant for Arbiter, og Master Chief har lite med den å gjøre. Derfor må vi også spille som Arbiter. For meg er det helt greit, men her skriker fansen høyt for dette liker de ikke. Dette har nok Bungie insett kom til å skje, og derfor spiller vi over halvparten av tida som Master Chief. Problemet er da at når vi spiller Master Chief får ikke spilleren følesen av å delta i historien, og historien vil da oppleves som overfladisk, noe den faktisk er.

Folk klager på slutten av spillet, fordi slik som Master Chief forlater på er svært åpen, men det har egentlig ikke noe med historien å gjøre. Den er bare med for å skape forventinger til en etterfølger. Historien slutter der da Arbiter klarer å stoppe Halo-ringen. Det at folk føler seg "skuffet" over slutten, er bare et rersultat av at historien ikke nådde frem til spillerene.
Dette kunne ha vært mye bedre, og dette har jeg sagt før, om vi bare hadde spilt som Arbiter, og Master Chief hadde vært en bifigur, mener jeg.
139125​
Høres greit ut, men, skaperne må jo ha gjort noe feil når mange føler det som du fortalte?

eivind2k: Nei, han er ikke noe spesiell fiende. Men du får vite i 2ern at han ledet (slå meg hvis jeg tar feil) det de gjorde med Halo, og at det var hans feil at den ble ødelagt, som du får se i 2ern. Håper det kommer en oppfølger, men det er veldig usannsynlig.

D

Deleted member 91

Gjest
Spoooooiler
Noe jeg også fant veldig skuffende med Halo 2, var at man bare tilbrang tre levels på jorden, før man dro videre til, you guessed it, enda en ring. Det ble bare kjedelig rot.
Selve historien fant jeg egentlig ganske fornøyelig, likte også at det var mer vekt på Covenants' side av historien, selv om jeg gjerne skulle hatt flere Master Chief-leveler, ja, flere leveler generelt.

D

Deleted member 91

Gjest
Akkurat dét kommer vel ann på øyet som ser, Mattman. Lever Halo 2 opp til den enorme hypen fansen har satt? Nei, ikke på langt nært. Men spillet leverer et actionfyllt eventyr med god historie og forholdsvis god leveldesign, interessante våpen og fiender, knuzedeilig spillmekanikk og en helvetes multiplayer-modus. Likte du eneren, elsker du dette. :)

Opprinnelig skrevet av Revan@22.11.2004, 15.49
Høres greit ut, men, skaperne må jo ha gjort noe feil når mange føler det som du fortalte?
139138​
Helt riktig. Jeg kan jo synse videre. Det virker på meg at singleplayerdelen av spillet er en del forhastet. Selve historien ser det ut som om de har lagt ned mye arbeid i, men dette er forberedende arbeid til et spill. Når de skulle sette selve historien ut i live har de rett og slett lagt for lite arbeid ned i det. I tillegg burde man etter min mening kun spille som Arbiter gjennom hele spillet, istedenfor får vi et halvhjertet forsøk. Bungie har vært feige i mittt syn.

Spørsmålet er hvorfor.

Opprinnelig skrevet av smached+22.11.2004, 18.12-->
<!--QuoteBegin-Revan
@22.11.2004, 15.49
139138​
Helt riktig. Jeg kan jo synse videre. Det virker på meg at singleplayerdelen av spillet er en del forhastet. Selve historien ser det ut som om de har lagt ned mye arbeid i, men dette er forberedende arbeid til et spill. Når de skulle sette selve historien ut i live har de rett og slett lagt for lite arbeid ned i det. I tillegg burde man etter min mening kun spille som Arbiter gjennom hele spillet, istedenfor får vi et halvhjertet forsøk. Bungie har vært feige i mittt syn.

Spørsmålet er hvorfor.
139208​
[/b]
For å gi oss et annet syn på saken, sett fra en covenants øyne. Nei, de får holde seg til en side mener jeg. Enten det eller legge til noen flere baner.

Jeg synes heller at Arbiter skulle hatt en birolle, og at Master Chief hadde en større del av historien. Man merker med en gang at oppdragene til Chief er overfladiske. Han skulle hatt mer å gjøre i historien, og spillet skulle så klart ha vært mye lengere! For min del kunne de gjerne ha strukket det over to disker.

Jeg fikk ikke med meg mye av historien heller, da, dume meg, ikke så at man kunne sette på tekst. Så jeg forsto nesten ikke en dritt av det Orakelt fortalte, og misset ganske mye egentlig...