Jeg får blåse liv i denne tråden her igjen. Det har blitt mer familiegal enn spillegal over innleggene den siste tiden, og det må rettes opp. Vi er jo tross alt norges spillelite, og ingen spill er for vanskelige.... Akkurat det holder jeg på å finne ut av nå da jeg spiller Fangame: the game, Pickory, og I wanna kill the guy. Legger link til de forskjellige i bunnen av posten så alle kan bli med på moroa. Har fokusert mest på det førstnevnte de siste dagene og tror jeg er på god vei. Skriver om de hver for seg så det blir litt ryddigere.
Fangame the game:
Det klart beste fanspillet av iwbtg jeg har prøvd hittil. Det mest iøynefallende er at det har sin egen grafikkstil og at man ikke har pistol fra start. Kun dobbelhopp i et slikt spill burde gjøre ting enklere eller hva? Ikke akkurat. Det er noen hopp helt fra starten som fikk øynene mine til å twitche ufrivillig og svetten til å renne. Men etter en ganske brutal start så ble alt mye verre når jeg kom ned til til første(!) brett. Det er et kloakkbrett hvor alt er grønt og mer grønt. Utenom fargene så er det mange morsomme hopp med trampoliner og roterende plattformer, og pigger... så forbannet mange pigger

Men pigger har man vært borti før så etter å ha dødd ca 300 ganger kommer jeg til et puzzle rom, som jeg kommer til å erfare at det er flere av i spillet, som er et fint avbrekk til piggene. Her er det lasere som gjelder. Lasere som bytter retning hver gang du hopper... Men det gikk forsåvidt greit og første boss venter. Vet ikke helt hva jeg skal si om denne bossen annet enn at jeg brukte 1 time, døde ca 300 ganger, og løftet knyttneven 5 ganger mot skjermen. Følelsen etterpå? Priceless
Prisen for å klare dette er at mange gjennomsiktige blokker alà super mario world er solide og nye områder er tilgjengelige. Skjønte ikke hvor jeg skulle etterpå så jeg løp igjennom samme brett en gang til, med jukseblokker å hoppe på, og endte opp i det tomme bossrommet. Ble litt sint da jeg fant ut at det var tilbake til start man skulle, men men. Jeg finner veien videre til neste brett som er et isbrett. Vet ikke hvor mange her som har spilt denne type spill, men dere har sikkert sett en video eller to. Ser vanskelig ut ja? Se for deg alt sammen bare på is

Jeg kommer meg sakte og usikkert fremover, kaster meg fra vegg til vegg(for wallclimbing er så morro i sammen med is og pigger) som en helt, og kommer etterhvert til enda mer puzzles. Nå må minnet helt tilbake til Super mario 1 siste borg. Hopp ned det hullet, rundt den blokken og så videre. Joda kom meg forbi dette også. Klokka var rundt 05.00 på dette tidspunket så hjernen var ikke helt med. Det som så fulgte var noe bæsj som samtidig var såpass gjennomført at jeg ikke ble så sint men skuffet på meg selv for ikke å klare det. En boss kamp utenom det vanlige er alt jeg vil spoile, men hjelpe meg så jeg sleit. Brukte halvannen time, og fikk gjort flere blokker solide som belønning. Derifra bar det tilbake til start for å skaffe pistolen som har vært utilgjengelig så altfor lenge. Det var selvfølgelig ikke bare å hente den, men flere twitch hopp senere kunne jeg klemme de digitale fingrene mine rundt den etterlengte gønnern. Og hva kan jeg bruke det fantastiske våpenet mitt til? jo, skyte bort blokker som ser skadet ut. jaja kommer meg videre til neste område iallefall. En ting jeg fant ut kjapt er at man kan sikte oppover og skyte, noe som sikkert er greit å vite. Ikke at jeg har trengt det ennå. Har ikke kommet meg til neste brett ennå, men tror jeg nærmer meg. Er noe lava og pigger som gjøre sitt beste for å hindre meg nå. Oppdateres etterhvert!
Deaths: 1198
Tid: 04:45
I wanna kill the guy:
Et fanspill som er mye nærmere originalen i gjennomførelse. Det mangler dessverre litt humor og kreatvitet i hindre, men er morsomt læll. Det sliter også med et problem jeg har sett i andre spill i denne sjangeren og det er antallet pigger. 99% av skjermen er pigger til tider, og det er litt vel mange. Men det er ikke så vanskelig som man får inntrykk av. Jeg kom meg ganske greit igjennom første del, tok faktisk noen seksjoner på første forsøk, og første boss gikk ned på tredje forsøk. Ikke så mye å skrive om i seksjonene som fulgte. Mange pigger og stigende lava dekker det meste. En morsom mekanikk er tønner fra Donkey kong country som sender deg til været. Flere rom som krevde fingerferdighet og reflekser, og som var gøyale. Har kommet til neste boss som er en anelse uinspirert, men ganske hard. Har nesten tatt han flere ganger nå, så satser på å oppdatere om nye og spennende områder.
En ting jeg glemte å nevne er at her er det flere hemmelige rom med kister og mynter som kan samles. Man låser opp forskjellige kostymer til hovedpersonen virker det som. Har ikke funnet så mye ennå.
Deaths: 224
Pickory:
Et spill som virker veldig kreativt og meget vanskelig. Har bare såvidt startet, men det lover bra. Kan ikke si så mye mer om det ennå annet enn at hvis du prøver det velg easy mode. No really!
Link til spillene:
Fangame: the game:
http://fangame.vertigofx.com/
I wanna kill the guy:
http://kayin.pyoko.org/iwbtg/forums/index.php?PHPSESSID=4bpugrqu03antv47v17e3ruto1&topic=10849.0
Pickory:
http://kayin.pyoko.org/iwbtg/forums/index.php?topic=6079.0