Heavy Rain: The Mozarella Killer [PS3]

Er ikke min skyld at det ble tilfeldig postet på et forum helt uten grunn (snakker ikke om 4chan). Først antok jeg at det bare var trolling men så ser jeg det samme på andre urelaterte steder og. Det er mulig det ikke er riktig, og at jeg har vært utsatt for massiv trolling. Dessuten hadde jeg ingen planer om å spille det, men når søsteren min kjøpte det får jeg hvertfall gått gjennom det. Jeg lurer fortsatt veldig på hvorfor den angivelige morderen er morderen, og jeg har det moro mens jeg spiller det. Jeg liker de delene hvor jeg skal holde inn flere knapper samtidig, det føltes virkelig som om jeg byttet bleier på en bebis.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det er din skyld, men nå er jeg ferdig med å forklare deg hvorfor du er teit.

Men ja, fikk også min Collectorsversjon her om dagen, og skuffende nok måtte jeg ikke innstalere på nytt, så fikk ikke brettet meg origamifigur :( Gidder ikke spille igjen med det første, men han ene jeg bor med er casualgamer+, og Heavy Rain er hypet såpass mye han var keen på å teste.

Har sittet å sett på han spille en liten stund nå, og det er spesielt. Han er mye mindre måloppmerksom enn det jeg var, mer opptatt av å prøve ut funksjoner og trykke på alle knapper. Det førte til at han i den scenen han er hjemme alene ikke fokk gjort noenting før kone og barn kom hjem, men stilnet noen behov min karakter fikk senere.
Han skal nå begynne på kapittelet hvor FBI-duden skal etterforske, fra demoen, og han har hittil opplevd spillet en del annerledes enn meg, og da spesielt scenen hvor du har barnet ditt på besøk i den slitne leiligheten. Denne scenen vil jeg kanskje strekke meg til å si han gjennomførte bedre enn meg selv, resultatet ble ihvertfall mer positivt enn hos meg. Jeg er faktisk spent på å oppleve dette spillet på nytt i noen andres hender, han drar nok inn noen trophies ved annen ending og slikt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, da var spillet unnagjort, og jeg fikk til og med sånn Trophy for å ha fire folk i live på slutten. Likte implikasjonene av det, gitt.

Men ja. Bra saker. Ikke så vanvittig bra som spill, for nå som jeg veit hva historien går ut på, er det ikke noe spennende å spille om igjen for å få flere slutter og sånt. Likevel er jeg fornøyd, fordi det lykkes i å fortelle en historie på en smart måte, og bruke interaktiviteten for å gi spilleren større eierskapsfølelse (hvis det begrepet gir mening) i forhold til historien. Grafikken er jævla pen også, men på dette nivået er det alltid like irriterende å legge merke til de mange hundre detaljene som ennå ikke er gode nok. Kanskje en dag.

Ja, og han FBI-mann Norman "Deadeyes" Jayden kan reise til hælvete. Møkkafyr.
 

Kilik

Lokal moderator
Har spilt ca 3 timer nå. Veldig, veldig bra, men sliter med at lyden til tider forsvinner og spillet har også fryst en gang (har siste oppdatering). Er det mitt eksemplar det er noe galt med eller er det generelt buggy?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Null bugs her i gården, iallfall.
 
Samme her. Har ikke møtt på en eneste bug.

Ble akkuratt ferdig med spillet nå. Dreit meg litt ut på siste kapittel, så alle mine overlevde ikke. Det var en trasig slutt, så da var det rett tilbake til chapters og spille det på nytt. Dette spillet har absolutt levd opp til forventningene for min del. Jeg elsket det fra start til slutt, og jeg har lyst til å spille mer. Skal nok skaffe meg platinum på dette ja.
 
Heavy Rain har motsatt effekt av Fahrenheit, dette blir bare bedre og bedre. Ting begynner virkelig å bli spennende og underholdende, nok til at tre timer føltes som en halv.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Har spilt ca 3 timer nå. Veldig, veldig bra, men sliter med at lyden til tider forsvinner og spillet har også fryst en gang (har siste oppdatering). Er det mitt eksemplar det er noe galt med eller er det generelt buggy?
Hadde ingen problemer med frysing, men det var et spesielt sted lyden hoppa litt inn og ut. Det gav seg heldigvis raskt da.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Og det bannes helt i Australia.

Ellers har han jeg bor med gjennomført Heavy Rain, og det var gøy. Han kjørte også høyeste vanskelighetsgrad, som gjorde at han failet noe mer og fikk en del scener jeg ikke så i min gjennomgang. Å følge med på at han spilte det var overraskende underholdende, selv om det hjelper det er et par uker siden jeg spilte det selv.
Nå er planen å få han siste jeg bor med til å prøve det, han spiller i utangspunktet bare FIFA og Godfather på PS2 så spent på hvordan han vil klare seg. Rune fra VG twitret om at søstra hans og mannen hennes hadde spilt det; alle som kunne døde bortsett fra morderen.
 
Ohohoh!
Nå blir sikkert spillet trukket tilbake i USA og må ha ny aldersmerking.
Huffamei... tankene går såklart til alle de unge sjelene der ute og belastningen de må ha fått av å ha sett dette... Slike ting burde ikke skje.

Sånn ellers er jeg smått i gang med andre gjennomgang av spillet. Planen er selvfølgelig å få med meg så mange nye scener som mulig og raske med så mange som mulig av trophyene jeg ikke tok forrige gang. Satser nok på platinumen her ja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du ikke eier en PS3 og er irritert over at du ikke får spilt Heavy Rain, kan du jo nyte denne PC-remaken ved navn Lots O' Rain*.




* Med "remake" mener jeg "noe skvæl en kis raska sammen basert på en YouTube-video fra spillet
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Der runna jeg det. Veldig annerledes og det føles litt rart til tider, men garantert det beste jeg har spilt på en god stund. Er også ganske fornøyd med endingen jeg fikk,
selv om det ble litt Hollywood: Shaun begynte plutselig å puste igjen flere sekunder etter at Ethan stoppet brystmassasje, Ethan overlevde etter å bli skutt av Scott, Ethan drepte Scott, og så flytta Ethan, Mad og Shaun inn i en leilighet og levde lykkelig i alle sine dager.
Jeg holdt på med Jayden for lenge i den siste ARI-sekvensen. Han rakk å finne ut at Scott var morderen bare for å dø. Likte ikke han uansett.

Meget bra fortalt historie, holdt meg interrestert og det hjelper veldig med sånne QTE for å virkelig kjenne det stresset som de går gjennom. Et par ting ikke jeg har fått ordentlige svar på, så må nok spille gjennom hele greia en gang til. Men det gjør absolutt ingenting.
 
Min Jayden overlevde siste scene med ARIene, men blødde ut av begge øyer. Men jeg tror jeg brukte dem altfor ofte (omtrent hele tiden jeg hadde mulighet, de er kule), for i hans aller siste scene satt han på et kontor og så virtuelle tanks uten brillene. Ups.
 

demake

Seksuelt godteri
Mad blei drept i kjelleren av en galning fordi den sugga (jeg er sugga) ikke greide å si nei til gratis alkohol.
Ethan snubla i sine egne bein og blei busta a snuten på motellet.
Jayden fant ut at Scott var morderen, men blei kasta i en kvern helt på slutten av spillet.
Snørrungen overlevde og blei gjenforent med faren i fengshel.
ORIGAMIMORDEREN ER FORTSATT PÅ FRIFOOOOT!

Verste endingen evar, moar liek. Det er jeg, jeg suger i QTE.
 
Så SHOWN kan ikke dø?
 
Pløyde gjennom det fra start til slutt i dag så kan trygt si jeg ble hekta. Logikkbrister, (tilsynelatende) plotthull og det at jeg så tvisten en mil unna gjør det tydelig at David Cage og Quantic Dream fortsatt har en del å mestre når det kommer til interaktiv historiefortelling, men det var et stooort skritt i riktig retning i forhold til Fahrenheit. Det var virkelig spennende til tider og aldri mindre enn engasjerende så jo... I like!
 
Så SHOWN kan ikke dø?
Det kan han absolutt.

Sånn ellers fikk jeg for litt siden det jeg regner med er den verste slutten.

Madison ble sprengt, Jayden gav opp etterforskningen og Ethan gjettet feil adresse. Shaun drukna, Jayden døde av overdose og Ethan tok selvmord. Scott er fortsatt på frifot og ingen vet at han er morderen.

Sånn ellers regner jeg med å ha platinum i løpet av et par timer.