Heroes of Newerth - Nerdrage med Billa & Slegga

#61
Er med, greit om du kommer på skype, om du har mic eller ikke. Det er alt for mye å ta inn på en gang, men om man er ute etter noe litt dypere enn LoL er HoN/Dota spillet.

Uten å gå for mye inn på forskjellene, er metagamet i HoN mye nærmere dota enn LoL. Sistnevnte har prøvd å simplifisere Dota og gjøre det mer tilgjengelig for alle, feilen ligger i at de har fjernet nødvendige elementer ved spillet som gir det den dybden det trenger (denying av creeps/towers/heroes, Rune (powerup) spawns og mye annent jazz).
Alt i alt kan man si at det er vanskelig å spille det samme gamet om igjen i dota/hon, da det er utallige kombinasjoner av heroes og items som snur alt på hodet, det virker som om LoL har gått litt bort fra dette.

Men en ting å huske på er at HoN er i beta, og har ikke matchmaking enda (kommer snart), og har heller ikke no form for turtorial eller singleplayer mode bortsett fra practice-mode. Hvor man spiller alene og kan leke seg med alt som er.
Baptism by fire er altså greia, og verre blir det når alle 96++ herosa blir ferdige.

Edit: No jutubs det er greit å få med seg.

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#62
:psyduck:

ok ok, jeg får gnøhe med gjennom jøderøra, så blire Skype. Jeg har headset med mic, så detta blir bra.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#63
Mulig jeg kommer tilbake til oschlo i morra, så kan jeg blime.
 
#64
Om jøderøra blir for mye så få med deg de to første, om du skimmer gjennom i det minste. Se også Nigma's Guide to being a Better Player, det er simpelt, men man må visst få det inn med teskje i dette spillet.

Edit: hero role-guide er også veldig viktig.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#67
Baby's First DOTA? Jo, jeg kan jo godt prøve det ut. Men jeg er overbevist om at hon er fetere. Dota ER jo tidenes ragespill, tidenes slippery slope-spill. Det blir ikke ~det samme~ når man vanner det ut, det blir som å drikke tynn kaffe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Jammen jeg står på andre siden av huset og her er veggen rød! Klart, hvis du digger sånne spill hvor det er den som følger regelboka tettest som alltid vinner, så vil du nok synes det er teit hvis noen av reglene tas vekk. For andre kan det være greit å ha litt rom for å loke rundt også. Og Scout skader folk osv.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#69
Regelboka er den samme i LoL, bortsett fra at noen har dyppet den i FUN Light og man slipper å bla i den (uff! så klissete!!) hvis man bruker litt IRLPENGER.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#70
APPELSINEN MIN ÆKKE ET EPLE HAR DU SETT PÅ MAKAN
 
#71
HEI LIKER DU BÆSJ ELLER HAHA DET GJØR DU NOK NÅ DISKUTERER JEG MED YETIPANTS.

Uansett så har jeg ingen tvil om at HoN er et bedre spill enn LoL, mest fordi jeg har prøvd begge, og fordi det jeg likte med dota har LoL klart å simplifisere, ikke ned til nivået hvor det ikke spiller en like stor rolle, men heller å fjerne elementet fra spillet.
Og bare for å rette opp et par ting: regelrunking har ingenting med hon/dota å gjøre. På samme måte som at for å spille pokemon red og fullføre spillet burde du kunne de fleste om ikke alle angrepene/pokemonene, gjelder det samme for heroes, items og abilities i HoN.
Jeg prøver ikke å trekker linjer mellom mengde/komplisert -> avansert, og skritt bør tas for å slakke på læringskurven, og som allerede nevt, kommer singleplayer modes og turtorials/tips.

Løst fortalt er LoL en port av Dota før det ble populært (versjonene laget av "Guinsoo")
HoN er dota lagd etter forandringene Icefrog gjorde, fyren som gjorde greiene virkelig populært (sammen med basehunter seffninge).

Så hva med at du holder kjeft og stoler på meg for en gangs skyld Yeti, eller skal vi ta hele wow-rutinen om igjen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#72
Vel, poenget mitt var uansett at HoN og LoL er to forskjellige spill laget med to forskjellige utgangspunkt så jeg ser ikke helt hvor jeg har sagt deg imot. Så okay. ^_^

Edit: Skakke bli med meg på Demigod a gutta?
 
#73
Uenig, men greit, jeg forstår hva du mener. Uansett så annbefaler jeg folk å prøve ting før de hater (Hei igjen yetipants, SHDR), når begge alternativene er gratis. (Demigod er ikke et alternativ)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#74
Faen da jeg har da ikke hata på HoN annet enn at jeg har prøvd å komme meg inn i det uten å lykkes. Grunnen til at jeg anbefalte LoL var først og fremst fordi det legger seg litt på samme lista, men lar være å sparke inn trynet ditt som velkomsthilsen.

Må vente til første ordentlige game for å få den opplevelsen ja heyooo.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#76
Første game i LoL nå nettopp: 11 suckaz eid, 0 deaths. Backtracka litt og undersøkte første game jeg hadde i HoN i sommer: 0 kills, 29 jævla deaths. :D Sier litt.

Uansett, HoN vil alltid være ti ganger morsommere FOR MEG!!! DISCLAIMER!! FOR MEG!! fordi det faktisk er litt metagame der og det er artigere å sparke ræv når det ikke føles som om en femåring kunne klart det samme. Liker ikke microtransactions og bare 10 heroes å velge mellom, heller.

Men jeg kan godt joine SG-LOLcrewet litt i fremtiden for fargerik chillax-dota. friendlist cycerin og holla @. Så får vi håpe noen tør å hæle seg og bli med meg og eivinn i HoN.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#77
Jeg har allerede LoL inne og har kjørt noen runder i det. Likandes spill, er oppe for et game ved anledning.

Jeg har i det minste tenkt å gi HoN en sjanse.
 
#78
kom på irc nå da.
 
#79
Som sagt er Dota ligner HoN (nyere version af Dota), det der med LoL har jeg aldrig prøvet før, så jeg ved ikke hvordan spillet virker. Men jeg anbefaller HoN, jeg har akkurat starta med å spille det. Og jeg har fortsatt ikke møtt noen norske online enda :/
 
#80
Bumper dis shit for å nevne at det endelig har kommet noe som ligner en tutorial nå, samt et par nye ting. Tuten tar 10 min å kjøre igjennom, og vil nok hjelpe en del som muligens har lyst til å prøve hon men ikke helt har skjønt greia enda. check it out zomg