(Nicholas som tazezatazter)
Jeg og en kompis (er på brukeren hans nå) kjøpte hver vår oransje eske på torsdag (jeg tok 360-versjonen, han kjørte PC), også har vi spilt fram til igår natt mer eller mindre sammenhengende. Førsteprioritert var selvfølgelig å komme igang med (og gjøre ferdig) Portal, som jeg kan avsløre var latterlig bra saker. Akkurat kort nok til at jeg ikke gikk lei, og så og si ingen spesielt frustrerende partier.
K999: Protip: Det var aldri meningen at testkammerne skulle være spesielt vriene. Det sjenniale med hele opplegget var at testkammerne fungerte som treningsseksjoner som lærte deg diverse teknikker du kanskje innså du måtte ta i bruk mot slutten av spillet. Det faktum at du ikke skjønte det betyr vel at det fungerte.

Hvis ikke anbefaler jeg de avanserte versjonene, de kan være mektig kranglete.
Episode 1 og 2 sparer jeg til jeg gjør meg ferdig med HL2 først (kom vel rundt 90% inn i det på den gamle burken, men slutta på minuttet jeg hørte det kom en 360-versjon). Strever meg gjennom Nova Prospekt, og har akkurat kommet til min favorittdel i hele spill (hint: nei, nei, ikke i det hele tatt), nemlig celleblokk D, hvor man må sette opp sentries slik at de kan veltes av granater to minutter senere, og bli fullstendig overkjørt av Combine-vakter. Bevares, det er fortsatt et rasende festlig spill, selv om Valve godt kunne jobbet med:
1) "Oi, masse helse og ammo, gitt. LURER PÅ OM IKKE DET SKJER NOE NÅ ALTSÅ."
2) Jada, dere har en ordentlig fysikkmotor, la meg bare slippe å måtte dumpe hvitevarer oppi kurver hele tiden og hva faen.
Team Fortress 2 er også rasende festlig, selv om sammarbeid og koordinasjon er nøkkelord mange gjerne overser. Det skal ikke mye til for å ha et godt angrep (en heavy og en medic er for eksempel den enkleste oppskriften på rævspark), men når over halvparten av laget er mer opptatt av å løpe rundt som spies blir det faenmeg vanskelig. Forhåpentligvis pakker alle Halo-fratfuckene seg til helvete vekk iløpet av en uke eller to slik at det faktisk blir mulig å spille
med noen.