[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Lodin

Der Waaaah
Siden de siste dealsene stinker coppa jeg Mars: Shitlogs fra dagen før. De har vistnok fiksa kampsystemet fra Game of Thrones og Of Orks and Men så det kan bli kul midd.
Jepp, War Logs var klart av det kjøligere middeslaget. Problemet med de forrige spilla til Spiders var som sagt kampsystemet. Man måtte styre to folk samtidig og den andre karakteren var så passiv at man tilogmed måtte gi ham ordre om å forsvare seg. Man hadde ørtenhundre skills mellom dem og måtte hele tida skifte for å bruke dem. De var nok inspirert av titler som KOTOR, men det var bare skikkelig shitty.
Denne gangen har de gått for noe som er mer Batmanish og gøy. Man styrer bare en kar og ferdighetene er mye mer oversiktlige. Spilles utmerket med en gamepad.

Forøvrig bærer det preg av å være på budsjett og nedlastbart med relativt kjip grafikk, men eh. Det har skilltrees, perks og crafting som alle gode RPGer og storyen er ikke så verst. Man spiller en kis som heter Roy og sammen med en ungutt han redder fra å bli voldtatt av en feit faen skal de rømme fra et fengsel på Mars. Helt ålreit om man vil ha et lite RPG å bryne seg på. Fins jaggu til PS3 og 360 også.
 
Sorry, sa jeg Ocarina of Time? Mente Mass Effect 2. Dumme, dumme meg.

Neimen asså atte, poenget står selv om eksemplene ikke var så bra.

La meg prøve igjen: Walking Dead, Asura's Wrath, Spec Ops: The Line. Alle spill jeg koste meg med, på tross av halvveis bedritne spillmekanikker og systemer. De hadde imidlertid noe anna ved seg (ikke nødvendigvis bare story, men også måten de valgte å fortelle historiene på), som gjorde at jeg ble revet med – rørt, underholdt, tankefull, i den rekkefølgen. Og ja, det har faktisk noe å si at du selv kontrollerer spillfiguren mens historien fortelles/oppleves.

Forøvrig digger jeg Resident Evil-sagaen. Så det så.
 
Bioshock er et av de få spillene som har fått til legendarisk kvalitet på både historie og gameplay, spør du meg. Bioshock Infinite var en stor skuffelse, derimot.
 
Kan ikke huske at historien til Bioshock var så voldsomt bra. Vinner derimot på setting, atmosfære og kult gameplay.

Innkjøpene mine på salget ble:
Aliens vs Predator
System Shock 2
The Swapper
The Void
 
Ocarina of time, for historiens/narrativets skyld? Nå har jeg aldri...
Skal forøvrig mye til før jeg klarer å få meg meg historie i spill, tror det har noe med at jeg har sånn ca 99,6% ludofokus.
Yo, du edit'a ut fornærmelsene, jo! Svakt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fyff, Carrier Command til drøye seks euro, det er så jævlig kjøpt'd. Hadde jo warez-utgaven og lovte meg selv å kjøpe det for å spille det ordentlig, men det ble liksom aldri noe av.

Re: debatten, så er det selvfølgelig helt supert med sukker på at folk får noe ut av spillfortellingene som utviklerne har betalt flere titalls millioner for å lage, jeg er bare sånn skrudd sammen at jeg detter av lasset hvis jeg føler at det er gjort på en måte som ikke tjener spillopplevelsen framfor alt. Jeg tok det personlig at Fable 2 drepte bikkja mi med ei enkelt kule helt på slutten av narrative årsaker, etter femti timer med udødelighet, for eksempel. Når det er sagt har jeg få problemer med å trekke fram spillfortellinger som sitter godt selv lenge etter at jeg ble ferdig med spillene, som for eksempel Deadly Premonition. Det er rett og slett den beste spillhistorien jeg har vært borti, fordi den knytter narrativet sammen med spillmekanikkene på en genial måte. Det hjelper også at Jeff Kramer, som er stemmen til York, leverer en prestasjon som treffer figuren hundre prosent.

PS: Noen som har Skyrim-kortet og mangler Tomb Raider-kortet?
PPS: Reus, yay or nay?
 

Lodin

Der Waaaah
Det er da en sidescrollende variant av Populous\Black & White\From Dust hvor man med fire guder skal få en planet til å funke. De har da skills som å kunne lage hav og fjell og også evnen til å kunne mekke forskjellige biomer. Disse kan de så påvirke for å skape forskjellige dyr og planter. Avhengig av hva man slenger ut og hvordan de kombineres vil folk dukke opp og starte varierte samfunn. Når man levler opp en by nok kan man starte en annen biome og den vil også få en by osv. Etter hvert går så byene til krig mot hverandre, men det er ikke alltid bra. Gudene kan såklart og trashe byer som ikke oppfører seg.
"Målet" i spillet er å dekke hele planeten effektivt og så få den til å eksistere så fredelig som mulig. Det har man da en tidsfrist fra 30 minutter til 2 timer på å fikse. Det virker som gjenspilleverdien kommer av at man unlocker nye faunaer og ting byene kan mekke underveis. Det virker som et lite flash-spill eller noe til iOS i starten, men det blir mye mer utfordrende etterhvert.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
hva faen er greia med Steam-kortene ? hva skal jeg med de, hvordan kvitter jeg meg med de, hva i huleste heita er de godt for ?
 
Selg de på markedet.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeh, jeg har som sagt tjent 0,20 Euro på å deale duplikater. Burde egentlig venta siden de sikkert går opp i pris etter salget.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg får ikke deala før slutten av juli, siden man må ha hatt aktiv Steam Guard i minst 15 dager.

:penga:
 
Har dere ikke allerede kjøpt og spilt nye Devil May Cry, burde dere gjøre det nå. Et særs habilt DMC-spill med fet art style. Ser nydelig ut på PC. Emo-Dante til tross.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Også The Secret World da! :yoshi:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er faktisk litt frista til å shøpe TSW, har jo beta-konto og greier. Uansett, det ble Snorkende Bikkjer akkurat nå. Og både System Shock 2 og Mark of the Ninja til nesten ingen penger, løp og kjøp!
 

Lodin

Der Waaaah
Om noen coppa Snorkebisk DLC-pakka for å få med seg absolutt alt kan det være greit å nevne at Year of the Snake ikke følger med fordi :ras: og den må kjøpes for seg selv. Så jeg gjør vel det i morra om det er no bra deals på gang.