Mer iRacing (ja, det er det kjipeste navnet). For å opplyse litt da, så er det sånn at alle løp man kjører er del av en serie. Alle serier går over en sesong på 12 uker. Mellom hver 12-ukersperiode skjer noe som kalles
Week 13. Det er da en hel uke med bare tilfeldige løp som ikke teller verken for iRating eller license (merker jeg definitivt må lage en effort om denne simmen).
En ny uke 13 starta i går, men da var jeg for trøtt, samt ingen løp som egentlig frista noe. I dag derimot, kjøres det 20-rundersløp med GT-klassen på Spa. Jeg har ikke høy nok license til å kjøre ordinære løp i den klassen enda, så da fant jeg ut jeg skulle satse på det. Har knapt kjørt på Spa i iRacing, men kan den fra før som min egen bukselomme (bortsett fra det partiet som før var buss-stoppen).
Fyrer opp en Corvette C6R, og etter ca. en times testing klarer jeg konsekvent 2:20~-runder, og sier meg fornøyd med det inntil videre. Men er kroppen min klar for 45-ish minutter med et fullt felt?
Starter helt i front, da jeg tydeligvis er en av veldig få som har tatt seg bryet med å kjøre kvalifisering. Litt skremmende mtp. at jeg regner med rundetidene mine er et godt stykke bak de beste. Har ikke tatt med bryet med å mekke skin, så jeg ruller den generisk hvite.
Like godt å slippe forbi de som satser hardest.
Så allerede på runde to er det en som kuker seg ut i La Source. Jeg gjør en unnamanøver, men bare for å bli dulta bakfra. Regna med alt var over allerede her, men klarer å komme meg avgårde uten å bli torpedert, og merker heller ingen skader på bilen. Ramlet langt ned i feltet da.
Ca. ti runder med feilfri kjøring senere har jeg kommet meg opp på en respektabel femteplass, men en sinna McLaren pusher meg hardt. Har ikke testa den kjerra selv, men etter noen runder virker det som om den har fordeler gjennom svinger, mens Corvetten min dra fra på de raskere partiene.
Så på runde 12 presterer jeg å satse litt for hardt gjennom Eau Rouge, og ender opp med å kutte ganske hardt. Må kjøre sakte i x sekunder for å ikke få stop & go-straff.

Ramler ned til 7. plass, med en alt for stor luke oppover.
... men så begynner jeg etterhvert å ane at jeg tar ganske mye innpå en bil. Enda en McLaren, men ikke den jeg ble pusha av tidligere. Nu vel.
Dette var avstanden på runde 18.
Runde 19. Avstanden har minket betraktelig, og jeg vet at jeg har fordelen på rettstrekka etter Eau Rouge.
Det kan ikke feile.
YES!
Han satser tydeligvis over evne for å prøve å ta tilbake 6. plassen.
Mens jeg bare cruiser i mål.
6. plass i mitt aller første løp med den bilen må sier å være godkjent når det var 54 biler som stilte til start. Så får det heller være at rundetidene er milevis bak de beste.
Så er skåret i gleden at jeg nok en gang blir minnet på at jeg trenger et tre-skjermsoppsett for å få full glede av iRacing, men det tar sånn plass... Alternativet er selvsagt å dra en Lodin.