Men Saints Row 4 a? Det er awesome for oss som liker serien. Hovedproblemene mine med 3 var at sideaktivitetene stort sett saug og historien ikke hang sammen i det hele tatt. Denne gangen er man dog USAs president som blir kidnappa av aliens som tar over jorda og bare for å være dicks putter de deg i The Matrix-versjonen av Steelport. Heldigvis er man Neo så man hacker hele skiten og får superkrefter i hauger og lass. Utrolig nok greier de å gjøre dette så gjennomført og bra fortalt at det eier. Gameplayet er mye av det samme som i 3, men etterhvert får man løpe og hoppeegenskapene fra Prototype og angrep fra diverse spill som Infamous og Psi-Ops. Dette har de forma flere av aktivitetene og oppdraga rundt så det føles rimlig fresht og de er ikke dritt sånn som sist. Noe de og har kopiert er pinglefjomsene man plukker opp i Crackdown og disse plukker man stadig opp og oppgraderer kreftene med.
Innimellom drar man til "Nebukadnesar\Normandy" i den virkelige verden og chatter med folka sine. I en fantastisk parodi på Mass Effect kan man såklart og pule samtlige av dem. Untatt Keith David (David Anderson samt Julius fra SR1) som spiller seg selv denne gangen og er visepresidenten.

Her kan man og spille text adventures man plukker opp i simmen bare fordi.
Det er ingen gjenger denne gangen, men aliens. Småkjipt at de er lite varierte, men sjefen deres er så utrolig awesome at det ikke gjør noe.
Forøvrig er det en fryd å se hvor glatt dette kjører på PC. Kvikktitten til Kjempebomba var på 360 og de brukte store deler av tida på å bitche over frameraten. Så ja, sjøp på PC om du kan. Selv sjøpte jeg og sesongpasset fordi jeg aldri lærer. Det følger dog med en enorm rakttdildo man stapper opp i ræva på folk og så skyter dem til himmels. Den var grunnen til at spillet først ble nekta i Australia.