Testa akkurat Mercs 2: Verden Har Tatt Fyr til PC (øøøh gidderikke bettale jævettu øøøh), ooog... vel. Peter Stormare er kul, da. Det er moro å sprenge og skyte og sånn. Men: Kameraet er limt fast en meter bak vikingen min, og det tar evigheter å snu seg selv med sensitivity på maks. Når jeg huker meg ned for å sikte mer presist snapper siktet til noen meter over der jeg sikta istedenfor... der jeg sikta. Bilfysikken er programmert på fylla, alle kjerrene føles som om de veier cirka femti kilo, har veigrep som en isblokk på parkett, og ikke noe demping å snakke om. AI-en er programmert dagen derpå, og dermed dukker folk bak dekke for så å sprette fram og skyte på busken bak dem istedenfor andre veien som er der jeg står. Og den holder deg oppdatert på hva den driver med absolutt. Hele. Jævla. Tida. "He's behind that tree! Behind the building! I'm throwing a grenade! Attack! Attack! I'm in a car! Behind that tree! Behind that tree! Attack! Attack! I'm in a car!" Det går sånn konstant, til og med når folka du er blant er dine allierte. Helsprøtt. PC-versjonen er også velsigna med en grafikkmotor som ser ut som om den er skreddersydd for PS2, bare med lengre drawdistance og noen bøtter med bloom. Ytelsen er som ei sliten bikkje så fort du setter igang noe faenskap, bare for å pirke deg litt ekstra i øyet. Til tross for alt dette så har spillet sin sjarm, det er veldig moro å sprenge og skyte og gjøre spikk og du får lov til det helt fra starten av. Første oppdrag er et angrep på en villa, og for å komme deg dit må du kjøre villmann i jeep, sprenge folk med granatkaster, sprenge flere folk med stridsvogn, knuse noen porter med ikke bare ett men to airstrikes og annet snusk. Kan også nevne at spillet foregår i Venezuela, og så langt er crewet mitt en sinna svenske, ei sassy aussie-berte og en cocky ire. Gleder meg til jeg får verva den jive-talking negroen og den psykotiske cockneyen for å runde av stereotyp-galleriet. Så, ja. Sjarmen i Mercs 2 er den du finner i lavbudsjettsspill hvor ting ikke er så nøye, som for eksempel animasjonsblending (det finnes ikke) og polish (også MIA). Bare litt synd at Mercs 2 er et spill utviklet av Pandemic og utgitt av EA, da. Skal ikke se bort ifra at jeg plukker det opp til 360 når prisen synker.